به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهار کردند: این عید از بزرگترین اعیاد اسلامی است که باید توجه ویژه‌ای نسبت به آن شود؛ غدیر در حقیقت برنامه‌ی جامع و مدون هدایت بشریت تا آخر دنیاست.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در ادامه به سخنرانی مقام معظم رهبری در روز عید قربان اشاره و تاکید کردند: بیانات رهبر معظم انقلاب حائز نکات مبسوط، جامع و راهبردی بود که باید در فرصت‌های مناسب مورد توجه و عمل قرار گیرد.

خطیب جمعه بندرانزلی به بیان یکی از فرازهای مهم این بیانات پرداختند و خاطر نشان کردند: رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیاناتشان فرمودند که به موازات تحریم یک جریان تحریف هم هست؛ تحریف حقایق و واژگون نشان دادن واقعیات چه واقعات کشور ما چه واقعیات مرتبط با کشور ما و هدف از تحریف دو چیز است ضربه زدن به روحیه مردم دوم آدرس غلط دادن برای رفع مشکل تحریم؛ من به شما بگویم اگر جریان تحریف شکست بخورد جریان تحریم قطعا شکست خواهد خورد زیرا عرصه عرصه جنگ اراده هاست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه در عرصه جنگ‌ها جنگ نظامی، اقتصادی، سیاسی و… داریم اما یک اصلاح جدیدی که مقام معظم رهبری با تیزبینی و درایت مطرح می‌فرمایند بحث جنگ اراده‌ها است، افزودند: منشاء اراده انسان نقطه مطلوب است که جهت گیری و حرکت انسانها به آن سمت می‌باشد و کار دشمنان و شیطان در برابر انسانها و مومنین این است که نگذارند آنها به سمت مطلوبشان حرکت کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر مطلوب انسان استقرار نظام اسلامی و سپس حرکت در مسیر اعتلای آن بوده باشد دشمن کارش این است که کشور، مردم و مسئولین را از حرکت در این مسیر باز بدارد، عنوان کردند: لازمه بازداشتن انسان از حرکت در این مسیر، این است که انسان را در جهت مطلوب خودش به حرکت در بیاورد زیرا انسان نمیتواند ساکن بماند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اظهار اینکه در جنگ اراده‌ها دشمن به جای آب و خاک، به دنبال تصرف سرزمین فکر و ذهن انسانها است، بیان کردند: منشاء حرکت انسانها ذهن و فکر و اندیشه شان است، لذا در این جنگ مهمترین ترفند دشمنان روایت سازی است.

خطیب جمعه بندرانزلی به توضیح جنگ روانی و جنگ روایت‌ها پرداختند و اظهار کردند: در جنگ روانی بر مبنای دروغ و شایعه، دشمن ذهن و افکار انسانها را جهت می‌دهد اما در جنگ روایت‌ها دشمن از دل حوادث و وقایعی که اتفاق افتاده و واقعیت بیرونی دارد چیزی را به مخاطب عرضه می‌کند که عناصر دخیل در واقعه را تغییر می‌دهد یا جا به جا می‌کند.

ایشان تاکید کردند: اسلام و مردم دو عامل اساسی پیروزی انقلاب اسلامی و به زیر کشیدن رژیم منحوس پهلوی و سلطه طاغوت بودند، دشمن نمی‌آید انقلاب اسلامی را که ۴۱ سال است وجود خارجی دارد انکار کند، در جنگ روایت‌ها میاید عامل را تغییر می‌دهد و می‌گوید چیزی که باعث شد انقلاب پیروز شود اراده آمریکا برای بردن شاه بود و مردم شاه را زمین نزدند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: مثلا در هفته‌های گذشته سه نفری که در اغتشاشات اموال مردم را از بین بردند، قتل کردند و از این اقداماتشان فیلم گرفتند و حتی اقرار کردند یک مرتبه حرکتی راه میافتد که آنها را اعدام نکنید و واقعیت را به گونه‌ای عوض می‌کنند که کسی که اینهمه جنایت کرده مورد ترحم قرار می‌گیرد تا اعدام نشود.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بحث تحریف که نکته مقام معظم رهبری است از همین جا آغاز می‌شود، تاکید کردند: شگرد همیشگی دشمن این است که واقعیت‌ها را تحریف کند، امروز درآستانه عید غدیر هستیم؛ غدیر یک واقعیت غیرقابل تردید در اسلام است و هیچ کسی این واقعه را انکار نکردند بلکه معنای غدیر را تحریف کردند و مولای به معنای ولی را به معنای محبت گرفتند.

ایشان تصرح کردند: تحریف به دو شکل انجام می‌شود، یکی نسبت به گذشته که با روایت سازی دورغ انسان‌ها و جامعه را نسبت به گذشته خودشان پشمیان کنند و یکی تحریف نسبت به آینده است برای اینکه با تصویر سازی غلط ذهنیت انسانها را به سمتی ببرند که اراده‌هایشان نسبت به ادامه مسیر سست بشود تا به سمت مطلوب آنها برود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه نکته مهم قابل توجه این است که این تحریف‌ها و روایت‌سازی‌ها به چه وسیله‌ای صورت‌ می‌پذیرد، خاطر نشان کردند: ابزار این روایت سازی و تحریف عمدتا رسانه‌ها می‌باشند که از آن به عنوان جنگ رسانه‌ای نامبرده می‌شود؛ کاری که دشمن از طریق عوامل رسانه‌ای دنبال می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در رابطه با حادثه اخیر بیروت که از طرف خود و شما مردم عزیز به مردم لبنان تسلیت گفته و ابراز همدردی می‌کنیم با اینکه سوالات متعددی فراروی افکار عمومی قرار دارد از مدیریت آن مجموعه و انبار شدن این مواد خطرناک و… اما تحریف دشمن به جای پاسخ دادن به این سوالها فلش رسانه ای خود را متوجه ایران، حزب الله و… می‌کند تا بتوانند با جهت دهی به افکار عمومی ایجاد اختلاف در داخل کشور و بین ملت ما و ملت لبنان و تردید در دفاع از خط مقاومت و… ایجاد کند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: معتقدیم خبرنگاران و رسانه‌های عزیز که اثرگذاری دارند، در این جنگ رسانه‌ای، روایت‌سازی‌ و تحریف دشمن نسبت به انقلاب اسلامی باید با هوشیاری و درک صحیح از شرایط کشور و جامعه و عرصه‌ی بین الملل با دشمن مقابله کنند؛ خبرنگار در تراز نظام اسلامی کسی است که حرکت دشمن، شیوه و توطئه دشمن را بشناسد و برود با آن مقابله کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه اگر دیدیم خبرنگاری یا رسانه‌ای در مسیر حرف دشمن حرکت می‌کند بدانید این اگر عامل دشمن در جامعه اسلامی نباشد، فریب خورده، تصریح کردند: خبرنگاران عزیز، که در همه عرصه‌ها و مقاطع همراه با مردم و انقلاب اسلامی و مقابله با استکبار جهانی بوده‌اند از جمله در دفاع مقدس، در انعکاس اخبار مدافعین حرم و تحولات منطقه‌ای و بین المللی تا جایی که شهدایی در طول دفاع مقدس و پس از آن تاکنون تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند و حقیقتا خوش درخشیده‌اند باید نقشه دشمن را بشناسند و مواظب باشند که افکار عمومی در مسیری که دشمن ترسیم کرده است قرار نگیرند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید شرایط حساس جامعه را درک کنند، تصریح کردند: امروز روزی نیست که خبرنگار و رسانه خبری ما به مسائل فرعی بپردازد و جامعه را از مسائل اصلی دور کند؛ ایجاد اختلاف و دو دستگی در جامعه کار رسانه دشمن است تا در اراده مردم در حمایت از نظام و مسیولین اثر بگذارد و به هدف اصلی خود که از بین بردن نظام است برسد.