به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در اولین جلسه شورای قرآنی شهرستان که در دفتر ایشان و با حضور نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات تبلیغات اسلامی و اوقاف و جمعی از قاریان و مدیران موسسات قرآنی برگزار شد، با بیان اینکه قرآن؛ کتاب زندگی در همه حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی و در همه امور است، افزودند: پیامبر اکرم(ص) قرآن و عترت را بعد از خود مرکز ثقل و یادگار قرار دادند و راه نجات بشر را تمسک به این دو گوهر گرانبها دانستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین با تاکید بر اینکه انحراف‌های پدید آمده در جامعه، به دلیل فاصله پیدا کردن مردم با قران و عترت است، خاطر نشان کردند: در کشور ما پس از شکل گیری انقلاب اسلامی و استقرا نظام الهی الحمدلله تمسک به قرآن و عترت و ترویج آنها بسیار گسترده و روبه رشد است و شاید در هیچ کشوری تمسک به این دو گوهر گرانبها اینگونه مورد توجه قرار نگرفته باشد.

ایشان تصریح کردند: قرآن و عترت به عنوان راهنما و هادی در پیش روی انسان باشد، هرچه زمان پیش تر می رود انسان می فهمد که تنها راه نجات جوامع بشری تمسک به قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: راه برون رفت از فتنه‌های تیره و تاریک کننده در جامعه و امور مردم و زندگی که روز به روز در حال افزایش است، مانند بیماری منحوس کرونا که همه برنامه های زندگی دنیا را بهم ریخته، تمسک به قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه استخراج معانی و معرفت‌های قرآنی از اصول دستیابی به سعادت و گشایش سختی هاست تا از سختی‌های روزگار با آسیب کمتری عبور کنیم، بیان نمودند: باید قرآن و عترت و معارف اهل بیت(ع) را بصورت حقیقی مورد توجه قرار دهیم.

ایشان ادامه دادند: برای تمسک به قرآن مراحلی است که باید در عمل آن را به اجرا گذاشت و باید جامعه را به سمت عمل به این معارف پیش ببریم تا از مشکلات بکاهیم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه انزلی از شهرستان‌هایی است که فعالیت‌های قرآنی چشمگیری دارد اما متاسفانه اطلاع رسانی خوبی ندارد، افزودند: به همین جهت باید همه برای قرآن تلاش کنیم و با همفکری و پشتیبانی و برنامه ریزی به این وظیفه دینی عمل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه خانه قرآن تلاش‌های خوبی داشته است و شورای قرآنی باید بتواند با همفکری و پشتیبانی برنامه ریزی صحیحی در انجام تکالیف قرآنی خود داشته باشد، تاکید کردند: هرچه فعالیت‌های قرآنی را گسترده تر کنیم آسیب‌ها در همه حوزه‌ها کمتر خواهد شد زیرا آنچه که مردم، جوانان و خانواده را از انواع آسیب‌ها حفظ می‌کند، قرآن کریم و توجه به اهل بیت(ع) است، قرآن و عترت راهنمایانی هستند که ما را از پیچ و خم‌های فتنه‌ها، سختی‌ها و مشکلات به سمت سعادت سوق می دهند.

آقای دکتر احمد دنیامالی نیز در این نشست گفت: باید پیش از آنکه مردم را به عمل به دستورات قرآنی توصیه کنیم در مناسبات خود از دستورات قرآنی بهره گیریم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جامعه‌ای که با قرآن عجین شده باشد از لحاظ فرهنگی مشکلی نخواهد داشت، افزود: جامعه ای این چنینی از لحاظ اقتصادی بدون ربا و بر مبنای توجه به حقوق افراد خواهد بود.

وی تاکید کرد: اگر بعد از انقلاب تا به امروز توانسته ایم در مقابل ستیزه جویی های نظام سرمایه داری و ابرقدرت‌های جهان مقاومت کرده و بایستیم به برکت قرآن بوده است؛ هرچقدر فضای این شهر به رایحه خوش قرآن عطرآگین باشد در حوزه فرهنگ عمومی می توانیم بسیار موفق تر عمل کنیم.