به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه های نماز جمعه این هفته با تاکید بر اینکه وعده هایی که خداوند متعال در قرآن کریم به انسانها داده در صورتی محقق می شود که انسان به شروط این وعده ها عمل کند، اظهار داشتند: در آیه شریفه “إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم” خداوند متعال می فرماید سرنوشت انسانها به دست خودشان است؛ اگر انسان حرکت کرد و در مسیر صحیح قدم برداشت زمینه برای موفقیت وی فراهم می شود.

امام جمعه بندرانزلی تغییر شرایطی که در این آیه بیان شده را در همه ابعاد دانستند و افزودند: انسانی که در بعد اعتقادی مسترد و مشرک است تا خودش قدم بر ندارد و نخواهد از وادی شرک خارج شود، موحد نمی شود و دنیا و آخرتش تغییر نمی کند؛ در همه مسائل زندگی در بعد فردی و اجتماعی همینطور است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: در بعد اجتماعی کشور ما قبل از انقلاب تحت سیطره حکومت منحوث پهلوی بود اما مردم حرکت کردند، سرنوشت کشور را تغییر دادند تا یک سرنوشت بسیار عالی و برتر الهی که نظام اسلامی بود را رقم بزنند و با نصرت خداوند متعال بر آن رژیم تا دندان مسلح که توسط ابر قدرت های دنیا، انگلیسی‌ها، آمریکایی‌ها و صهیونیست ها حمایت میشد، پیروز شوند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در آستانه ۹ دی یکی از مقاطع بسیار مهم و حساس در نظام اسلامی و تاریخ انقلاب هستیم، تصریح کردند: در فتنه ۸۸ دشمنان میخواستند با موج سواری بر ادعای تقلب و فشار و اغتشاش سیاسی و اجتماعی، نظام را تغییر دهند یا به تعبیر رایج از این انقلابهای رنگی رقم بزنند.

ایشان خاطر نشان کردند: دشمنان برای رسیدن به این هدفِ براندازانه‌ی خائنانه میخواستند با فتنه و ایجاد شرایط غبار آلود در کشور به هدف دلخواهشان برسند؛ اما فتنه ۸۸ که خسارات فراوان مادی و معنوی غیر قابل جبران برای کشور داشت به فضل پرودگار متعال و هدایت های پیامبرگونه رهبری معظم انقلاب و حضور حماسی مردم، این نقشه دشمن به گونه دیگری رقم خورد و حضور حماسی مردم در ۹دی، نتیجه این طراحی ذلالت آمیز دشمنان حاکمیت قانون و استحکام نظام اسلامی شد.

امام جمعه بندرانزلی بیان داشتند: پس از فتنه ۸۸ و حضور حماسی مردم در ۹دی دشمنیِ دشمنان تمام نشد؛ قرآن کریم می فرماید همیشه در برابر جبهه حق، فتنه و توطئه اشرار، مستکبرین و کفار وجود دارد تا از موفقیت نظام جلوگیری کنند که در انقلاب اسلامی این موضوع را به عینه طی این ۴۰ سال تجربه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار کردند: افرادی در کشور معمولا دنبال این هستند که منکر توطئه گری و براندازی نظام توسط دشمنان انقلاب، آمریکای جنایتکار، غربی‌ها و ایادی شان در داخل و منطقه شوند؛ اگر کسی منکر براندازی و توطئه های دشمن شود یا به تعبیری آنها را توهم بداند اگر نگوییم خودش در مسیر دشمنان هست این پاک کردن صورت مسئله است.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: سیر تاریخ نشان می دهد که در نظام هستی همیشه باطل در برابر حق فتنه گری کرده است که ان شاءالله با استقرار حکومت جهانی حضرت ولی عصر عج ریشه فتنه ها، توطئه ها و شرارت ها از بین خواهد رفت.

ایشان با تاکید بر اینکه توطئه و فتنه همیشه هست و لذا باید همه‌، خصوصا جوانها و نوجوانها و بویژه مسئولین در نظام اسلامی نکاتی را مد نظر داشته باشند و از فتنه های گذشته درس بگیرند تا گرفتار فتنه های جدید نشوند، اظهار داشتند: امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه در تعریف فتنه می فرمایند مقداری از حق را با باطل قاطی می کنند تا فضا غبار آلود شود و انسان نتواند حق را از باطل تشخیص دهد؛ در فتنه ۸۸ و فتنه های اخیر این کلام بوضوح مشهود است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه انسان باید حواسش جمع باشد و حق را از باطل تشخیص دهد، بیان داشتند: دست دشمنان همیشه پشت پرده فتنه است و بصیرت یعنی اینکه انسان بتواند پشت پرده این فتنه ها را تشخیص دهد؛ در همه این فتنه ها حمایت آشکارا دشمنان انقلاب، آمریکای جهانخوار، انگلیس جنایتکار، صهیونیست غاصب، آل سعود خائن، منافقین و سلطنت طلب ها از اغتشاش گران پشت پرده فتنه را آشکار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به تشریح نشانه های فتنه پرداختند و افزودند: یکی از نشانه های فتنه، تردید افکنی در مردم است؛ اینکه نسبت به برخی اصول انقلاب و مجموعه های اداره کشور تردید ایجاد کنند، همچون فتنه ۸۸ که در سلامت برگزار کنندگان انتخابات یا نظارت شورای نگهبان و دست اندر کاران تردید افکنی کردند.

خطیب جمعه بندرانزلی دشمنی با مردم را یکی دیگر از نشانه های فتنه عنوان و تصریح کردند: در فتنه ها بخش قابل توجه خسارات به مال و اموال مردم وارد شد؛ اگر واقعا با نظام و مسئولین طرف هستند چرا جان و مال مردم را مورد تعرض قرار می دهند؟ در هیمن فتنه های اخیر عده ای را تحریک می کنند تا به میدان بیاید و آنها را با سلاح می کشند و می گویند نظام کشته و متاسفانه برخی از عوام هم باور می کنند.

ایشان ویژگی دیگر فتنه را قانون گریزی دانستند و گفتند: در فتنه ۸۸ مقام معظم رهبری مکرر و موکد فرمودند معیار قانون است و اگر حرفی دارید قانونی بزنید اما فتنه گران حاضر نیستند قانونی حرف بزنند و به دنبال بر هم زدن نظام و انضباط جامعه هستند لذا اگر جایی کار در چارچوب قانون نبود مردم بدانند فتنه است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه جهت مقابله با فتنه مسئولیت ها و وظایفی داریم، ادامه دادند: مردم و مسئولین در مقابله با فتنه باید دشمن، نقشه و شیوه اجرای فتنه را بشناسند و هوشیار باشند، همچنین برای مقابله با فتنه، روشنگری نسبت به فتنه و نقشه دشمن ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: هنوز ابعاد مختلف فتنه ۸۸ برای مردم روشن نشده و این از وظایف همه برای آگاه سازی جامعه است؛ کسی نمی تواند در نظام اسلامی جلوی آگاهی بخشی به مردم را بگیرد، حرکت فتنه گران غیر قانونی است اما حرکت های انقلابی، روشنگرانه و بصیرت افزا در جامعه وظیفه همه ما خصوصا مسئولین است.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: مسئولین حق ندارند جلوی روشنگری انقلابی در جامعه را تحت عناوین مختلف بگیرند؛ برخی از مسئولین متاسفانه سعی دارند در همین ۹ دی، این حماسه مهم مردمی که یکی از نقاط عطف انقلاب اسلامی است را کمرنگ کنند و نگذارند در جامعه روشنگری انجام شود و متاسفانه هر سال مراسم های ۹ دی کمرنگ تر، بی سر و صدا تر و در گوشه ای برگزار شود که مایه تاسف است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: روشنگری لازم است تا مردم خصوصا جوانها بدانند نقشه دشمن چیست و چگونه آماده مقابله با آن شوند؛ یکی دیگر از مواردی که مهم است و مقام معظم رهبری مکرر به دولتمردان تاکید کرده‌اند این است که مسئولین و خواص جامعه مرزشان را با فتنه گران جدا کنند، البته عده ای از دولتمردان اخیب در ستاد فتنه گران فعالیت می کردند.

ایشان تصریح کردند: برخی برای حفظ صندلی و مقام کارهایی می کنند که جای تعجب و خنده دارد؛ الان نزدیک انتخابات مجلس است و آنهایی که حتی مدافع برخی از سران فتنه بودند برای اینکه رای بیاورند در معرفی خودشان می گویند اصول گرای اصلاح طلب با مشی اعتدالی متناسب با خط و مشی امام و رهبری هستیم؛ این جز فتنه گری است؟ اینها فقط دنبال پست و مقام هستند و جامعه را خراب می کنند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: در رابطه با فتنه مردم باید به تعبیر مقام معظم رهبری آتش به اختیار بود؛ اگر مسئولینی خواستند مراسم ۹ دی کم رنگ شود مردم وظیفه دارند مراسم های روشنگرانه در مساجد و هیات مذهبی بگیرند و نسبت به این خط نفاق و حزب بادی که در مسئولین وجود دارد روشنگری کنند چون انقلاب اینگونه به ثمر نمی رسد و این حرکات ضربه های زیادی به انقلاب می زند و آن را از مسیر صحیح منحرف می کند؛ لذا لازم است آگاهی بخشی نسبت به فتنه و فتنه گران، نقشه و توطئه دشمنان توسط همه نیروهای انقلابی صورت پذیرد.