به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، در خجسته عید سعید فطر، عید بندگیِ موحدان، مردم مؤمن و ولایتمدار شهرستان به شکرانه یک ماه روزه‌داری و عبادت در پیشگاه خداوند متعال به نماز ایستادند و بهترین‌ها را از درگاه پروردگار کریم مسألت کردند؛ کانون این جوشش پر شور و مؤمنانه، مزار شهدای گمنام انزلی بود که با شکوه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین اقامه شد.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در خطبه های نماز عید سعید فطر ضمن تبریک این عید به امت اسلامی و ملت ایران، اظهار کرد: ماه رمضان آثار و برکات بسیار زیادی در زندگی روزمره مردم روزه دار و مومن و انقلابی دارد که باید در حفظ این آثار کوشا باشند.

وی ضمن تسلیت ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ ، به ارواح پاک شهدای این واقعه درود فرستادند و از خداوند خواستند ملت ایران را در راه پر افتخار شهیدان ثابت قدم بدارد، بیان کرد: از دست دادن امام خمینی (ره) برای ما و امت اسلامی بسیار سخت بود اما به لطف خداوند متعال، امام (ره) یک خلف صالح را مقدر فرموده بود که با همان صلابت و ایمان، حکیمانه سکانداری انقلاب را بر عهده گرفت و علی رقم توطئه های دشمنان تاکنون توانسته انقلاب را به پیش ببرد و حفظ کند.

امام جمعه بندرانزلی افزود: یکی از ویژگی‌های امام راحل (ره) مقاومت در مسیر پیش رو تا تحقق هدف والایش بود و مردم هم با فراگیری درس مقاومت از امام دوشادوش ایشان ایستادند تا انقلاب به پیروزی رسید.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری طی روز گذشته در مراسم سالگرد ارتحال امام (ره)، تاکید کرد: امروز برای غلبه بر مشکلات مختلف و تنگناهای موجود در کشور باید همگان اعم از مردم و مسئولان در راه انقلاب و استقلال کشور در همه ابعاد مقاومت داشته باشند همانطور که با مقاومت امام (ره) دستاورد های انقلاب به دست آمده است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: امروز تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی در همه امور توسط همه افراد بیش از پیش ضرورت دارد تا با تبعیت از رهبری اجازه توطئه و اخلال گری به دشمنان و مخالفان این انقلاب و نظام اسلامی که درصدد ایجاد مشکلات و توطئه های مختلف برای انقلاب و نظام هستند داده نشود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به لزوم رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور و متعاقبا در بندرانزلی توسط مسئولان دستگاه های مختلف اجرایی گفت: در این شهرستان باید توجه بیشتری از سوی مسئولان در امر کنترل و تنظیم بازار و همچنین نظارت بر قیمت‌ها اعمال شود چرا که متاسفانه اجناس در بندرانزلی بدون حساب و کتاب و ضابطه به مردم عرضه می شود و فشار سنگینی به مردم تحمیل می‌ شود.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین افزود: باید در خصوص ضروریات زندگی مردم بندرانزلی توجه و نظارت بیشتری اعمال شود و افراد توانمند انزلی نیز همانطور که در ماه رمضان و گذشته کمک می کردند، در حد توان خود به نیازمندان کمک کنند.