به گزارش www.SeyedShamsdoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در نخستین گردهمایی مسأله شناسی فرهنگی و اجتماعی سواحل کشور که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده محترم شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، مدیر کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های ساحلی و برخی ائمه جمعه شهرهای ساحلی در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله فاطمی نیا اظهار داشتند: جامعه ما در چند وقت اخیر علمای بزرگی را از دست داد و امیدواریم این خلا با مجاهدت همه عالمان دینی جبران شود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کرد: شهرستان بندرانزلی بیش از ۴۸ کیلومتر سواحل دارد که پس از دستور ریاست محترم جمهور ده کیلومتر از سواحل آن، که در اختیار دستگاهای دولتی بود آزادسازی شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: شهرستان بندرانزلی و سواحل آن بواسطه حضور مسافران و گردشگران همواره با شرایط ویژه ای مواجه بوده که نیاز چاره اندیشی در این خصوص ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: آنچه که از این جلسه بسیار ارزشمند و حضور همه صاحب‌نظرانی که در جلسه حضور دارند باید حاصل شود یک طرح و برنامه بسیار جذاب و فراگیر است و باید خروجی خوب و مطلوبی را برای ما در حوزه سواحل به ارمغان بیاورد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه زمانی که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید قرار بر این بود در همه بخش‌ها برای همه‌ی دنیا خصوصاً جهان اسلام الگو باشیم، خاطر نشان کردند: متاسفانه روند مدیریت‌ها و دولت‌هایی که با نگرش‌های عموماً غیرانقلابی و لیبرالی در راس مسئولیت‌ها و تصدی کارهای اجرایی قرار گرفتند، اکثر غریب به اتفاق کارهایی که در کشور ما خصوصا در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی انجام دادند تقلیدی و کپی برداری از کشورهای غربی و غیر دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین عنوان کردند: اگر بخواهیم رسالت اسلامی و انقلابی خودمان را حاکم کنیم باید از پوسته تقلیدی در همه حوزه‌های فرهنگی خصوصاً در رابطه با گردش و تفریح خارج شویم؛ تا وقتی فعالیت‌های برخی مجموعه‌های اثرگذار فرهنگی تقلیدی و کپی برداری از کشورهای بیگانه است قطعا اثرگذاری و بازتاب‌هایش هم همانگونه است.

امام جمعه بندرانزلی ایجاد یک برنامه جامع، جذاب و خلاق در بحث تفریح و گردشگری و سواحل و پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در این حوزه را خواستار شدند و خاطرنشان کردند: باید طراحی جامعی در این حوزه با توجه به همه ابعاد تفریحی و گردشگری با تنوع سلایق در محدوده مجاز و مشروع شرعی با دیدی باز صورت پذیرد و وظایف هر کدام از دستگاه‌ها در آن مشخص و ابلاغ شود تا بتوانیم نسبت به مدیریت درست سواحل اقدام نماییم.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: در بحث اداره سواحل و شهرهای ساحلی نیاز به قرارگاه متناسب احساس می‌شود زیرا وقتی هر دستگاهی در این حوزه خوب عمل نکند خللی بزرگ در کارها و برنامه‌های حوزه سواحل اتفاق می‌افتد بنابراین برای اداره سواحل به مسئولیت پذیری تمام نهادها نیازمندیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به مشکل در پرداخت هزینه نجات غریق در شهرستان بندرانزلی، اذعان کردند: معتقدیم دولت می‌تواند در سواحل اشتغال ایجاد کند و بستر درآمدزایی برای مردم فراهم کند در این هزینه‌ای هم به دولت تحمیل نخواهد شد.