به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، امام جمعه بندرانزلی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی با محوریت بررسی و رسیدگی به مشکلات شهرستان ضمن تبریک ایام ا… دهۀ مبارک فجر، اظهار داشتند: اصل خدمت رسانی به مردم در معارف دینی فضلیت بسیار زیادی دارد و مجموعۀ حاضر مجموعۀ خدمت رسان است؛ به تبع هر تلاشی که در این زمینه انجام بگیرد می‌تواند اثر و نقش مستقیمی در رضایتمندی یا عدم رضایت از نظام جمهوری اسلامی داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه نظام مقدس جمهوری اسلامی برآمده از مجاهدت‌ها، شهادت‌ها، ایثارگری‌ها و رنج‌های است که در طول تاریخ اسلام پدید آمده، افزودند: وارد چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی شده‌ایم اما تاریخ اسلام هزار و ۴۴۲ سال است مشقت‌ها را پشت سر گذاشته تا امروز به نظام اسلامی رسیده است.

ایشان با تاکید بر لزوم خدمت رسانی صحیح، جامع‌تر و موثرتر، خاطر نشان کردند: علیرغم همۀ مشکلاتی که مجموعه‌های دولتی و ارکان مختلف نظام با آن دست به گریبان هستند، باید رضایتمندی مردم حاصل شود.

امام جمعه بندرانزلی تکریم ارباب رجوع و با عطوفت، محبت و مهربانی رفتار کردن با آنها را بخش بسیار مهم و قابل توجه در مواجۀ افراد و رفع مشکل آنها عنوان و تاکید کردند: گاهی اوقات شاید انسان نتواد مشکل کسی را حل و خدمتی کند اما همینقدر که با ملاطفت رفتار کرده و انگیزه درونی که برای رفع مشکلات مردم وجود دارد را به طرف مقابل منتقل نماید خودش بسیار تسکین بخش برای مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: مردم ما، مردم بسیار خوب، نجیب و آگاهی هستند و نسبت به عوامل مشکلات علم دارند و می‌دانند چه موانعی سر راه است ولذا این رویکرد بسیار مهم است.

ایشان با تاکید بر اینکه همانطور که دستور به خدمت گذاری داریم، دستور به حفظ بیت المال هم داریم، بیان نمودند: از اتلاف سرمایه‌های مادی و معنوی باید جلوگیری شود و هم اینکه این خدمت گذاری‌ها به کسانی برسد که نیاز و شایستگی دارند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در حفظ بیت المال دقت زیادی داشته باشند، عنوان کردند: بعضی موارد در شهرستان وجود دارد که فعلا مطرح نمی‌کنم، اما جای سوال است که در این چند سال امکانات و سرمایه‌هایی درشهرستان که قابل بهره برداری و استفاده بود از بین رفت و توجیه قانع کننده‌ای هم برایش وجود نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه شرایط فعلی کشور که جای خود دارد، حتی در اوج بهره مندی از امکانات مادی هم اتلاف بیت المال مسئولیت بسیار سنگینی است و قطعاً پاسخگویی آن نیز سنگین خواهد بود، اظهار داشتند: متاسفانه به بندرانزلی با توجه به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، جایگاه‌اش در رتبه بندی شهرستان‌ها و همۀ ویژگی‌هایی که دارد توجه نشده و به تعبیری سهم شهرستان از استان و منابع ملی متاسفانه به خوبی استیفا نشده است.

ایشان در ادامه با بیان اینکه در طرح‌ها و برنامه‌ها بحث کاهش جمعیت و فرزندآوری که به یک معضل امنیتی برای کشور تبدیل شده باید مورد توجه قرار بگیرد، ادامه دادند: اینکه مجلس و دولت باید اقدامات موثری را در راستای رفع این تهدید انجام دهند به جای خود، اما برای همه بویژه مسئولان یک وظیفه ملی است که رصد کنند و هرکاری که در حوزه مسئولیتشان می‌توانند در این راستا انجام دهند که خیلی مهم است.