به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، ریاست و کارکنان محترم اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به مناسبت روز بزرگداشت شهداء و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تقدیر از عزیزان در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان بابت خدمات، تلاش‌ها و پیگیری امور مربوط به خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان و خدمت رسانی و رسیدگی به آنان، اظهار داشتند: مجموعۀ خانوادۀ معزز شهداء و خود ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌هایشان که تحت پوشش بنیاد شهید محسوب می‌شوند هم از لحاظ دینی و هم از لحاظ ملی بسیار مقدس هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه صبر، مقاومت و همراهی این عزیزان با انقلاب بر کسی پوشیده نیست، اضافه کردند: آنها آنچه وظیفۀ خود می‌دانستند و خداوند متعال توفیق عنایت کرده بود را انجام دادند، عزیزان خود را تقدیم کردند و جانبازی‌ها و اسارت‌ها متحمل شدند اما آنچیزی که مهم است اینکه ما بتوانیم وظیفۀ خود را در قبال این عزیزان به خوبی انجام دهیم.

ایشان خاطر نشان کردند: انجام وظیفۀ برای خانواده‌های عزیز شهداء، جانبازان، آزادگان و ایثارگران به دو بخش تقسیم می‎شود که یکی رسیدگی‌های مادی بنا بر وسع دولت و بنیاد شهید و… و تامین نیازهای آنان است و بخش دوم تامین نیازهای عاطفی‌ و حفظ شانیت خانواده شهداء می‌باشد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه اگرچه بنابر فرمایش امام(ره) که مردم ولی نعمتان ما هستند، انقلاب و همۀ دستاوردهای نظام از مردم است اما این خانواده‌های عزیز حق بزرگی بر گردن ما برای تامین امنیت، آرامش، عزت، موفقیت‌ها و پیشرفت‌های امروز نظام اسلامی دارند، افزودند: دشمنان درصدد هستند تا جایگاه شهداء و خانواده‌های شهدا را طی مرور زمان دستخوش فراموشی و کم توجهی و بی توجهی قرار دهند تا این قشر عزیز به زعم خودشان با نظام و مسئولان دلخوری و کدورت پیدا کنند و این راه تداوم نداشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان داشتند: در همۀ دنیا به کسی که در برهه‌ای از تاریخ برای کشورش تلاش کرد و از جان خود گذشت حتی کشورهایی که جنگ‌های ظالمانه به راه می‌اندازند جایگاه ویژه‌ای می‌دهند و خانواده‌اش از مزایا و امتیازاتی برخوردار می‌شود اما به جمهوری اسلامی که می‌رسد دنبال این هستند که این قشر و مجموعه که در راه اسلام و حق از جان خود گذشتند مورد بی توجهی قرار بگیرد.

ایشان ادامه دادند: همانطور که مقام معظم رهبری موکدا تاکید داشته‌اند هم تجلیل لازم از خانوادۀ شهدا بشود و هم یاد شهدا همیشه زنده بماند و به فراموشی سپرده نشود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و تجلیل از خانواده‌‌های شهدا به نسل بعدی، تاکید کردند: اگر این فرهنگ به نسل بعدی منتقل نشود قطعا به تعبیر مقام معظم رهبری جای جلاد و شهید عوض می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: همانطور که قبلا هم تاکید کردم در انزلی در خیابان‌ها عکس شهدا را نداریم و این در صورتی است که وقتی به شهرهای دیگر می‌رویم شهرداری‌ها عکس‌های شهدا را در جای جای شهرهایشان نصب کرده‌اند و در برابر چشمان مردم است و این نقص بزرگی است؛ این شهرستان ۴۴۹ شهید دارد و باید مردم عکس این عزیزان را ببینند و خانواده‌هایشان بدانند عزیزانشان فراموش نشده‌اند، این موضوع حتماً باید در دستور کار قرار بگیرد و پیگیری شود.

ایشان با بیان اینکه یادواره‌های شهدا با توجه به شرایط کرونایی نباید تعطیل شود بلکه باید با طراحی‌هایی برگزار شود، افزودند: اگر به صورت حقیقی و فیزیکی امکان برگزاری آن وجود ندارد حداقل به صورت مجازی که می‌شود برگزار کرد، اگر این روند ادامه پیدا کند آنهایی که متولی بودند و در شرایط عادی مشارکت می‌کردند سرد می‌شوند و وظایفشان را فراموش می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی عنوان کردند: راه شهدا باید برجسته و درخشنده بماند و اشتیاق برای حرکت در این مسیر در جامعه افزایش پیدا کند یعنی ویژگی شهادت طلبی و افتخار دانستن شهادت که در معارف دینی ما هست برای جامعه‌ای که دارد به سمت مادی گرایی می‌رود خیلی مهم است.