به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، به مناسبت آغاز سال جدید تعدادی از جوانان برگزیده شهرستان در حوزه‌های مختلف با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کرده و ضمن تقدیر از آنها، نقطه نظراتشان را بیان کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک سال جدید، اظهار کردند: متاسفانه در خیلی از مقاطع و در بخش‌های مختلف کشور نگاه به مقوله جوان نگاهی سیاسی بوده، یعنی بیشتر نگاه بهره برداری بوده تا اینکه به جوان میدان داده شود، کمک کنند و برای رشد کشور از او استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در دولت‌های مختلف، جریانات مختلفی که در رأس کار و مسئولیت قرار می‌گیرند رسیدگی به امور جوانان برای آنها اولویت ندارد، اما نزدیک انتخابات که می‌شویم به مسئله جوان می‌پردازند و مانور سیاسی می‌دهند! که این آسیب بزرگی است.

ایشان با بیان اینکه جوانان عموماً و نخبگان خصوصاً بهترین سرمایه‌های کشور هستند و اگر دستمایه بهره برداری‌های اینگونه‌ای قرار بگیرند یعنی هدر دادن همۀ توان و ظرفیت کشور، خاطر نشان کردند: مشکل دیگر این است که مسئله جوانان با توجه به اهمیت، گستردگی و حساسیتی که از جهات مختلف دارد در کنار ورزشی ادغام شده که آنهم گسترگی و جاذبه‌ها و شرایط خاص خودش را دارد درحالیکه مسئله جوان با همۀ ابعادش کاری بسیار تخصصی است و اینگونه نیست که بگوییم اگر کسی تخصص ورزشی داشت و چون بسیاری از ورزشکاران جوان هستند می‌تواند این مقوله را هم مدیریت کند ولذا در مجموعه وزارت ورزش و جوانان از زمانی که این دو مجموعه ادغام شدند آنچه به محاق رفت جوانان بود نه ورزش!

امام جمعه بندرانزلی با تشکر از ریاست جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان بابت اقداماتی که طی این مدت انجام داده‌اند، اظهار داشتند: آقای ستوده خودشان جوان هستند و از ایشان خواستیم که به این مقوله در شهرستان بپردازند چون بحث ورزش و جوانان نیمی ورزش و نیمی جوانان است و باید حداقل به اندازه ورزش به این بخش پرداخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: تا زمانیکه گره‌ها و موانع پیش پای جوانان رفع نشود خیلی از مشکلات کشور حل نخواهد شد.

ایشان در پاسخ یکی از اظهارات مطرح شده مبنی بر اینکه امروز از جوانان چه کاری ساخته است و چه انتظاری از آنها می‌رود؟ مطرح کردند: امروز در تبیین این موضوع باید اول نقطه هدف و قله را مشخص کرد و براساس آن اقدامات لازم انجام گیرد و این قله و هدف همین تعبیر مقام معظم رهبری است که ما باید یک تمدن نوین اسلامی بسازیم؛ اگر بخواهید پیرامون این تمدن نوین اسلامی که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم مورد تاکید قرار دادند فکر کنید میبیند نگاه مقام معظم رهبری در ساختن و ایجاد این تمدن عموماً به جوان‌هاست و شاخص‌هایی را برای نسلی که می‌تواند این تمدن را ایجاد کند بیان فرمودند که بخش عمدۀ این شاخص‌ها در جوانان وجود دارد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: در ساختن این هدف هرکسی باید با توجه به توان، ظرفیت، استعداد و امکانتش نقشی برعهده بگیرد ولذا مقام معظم رهبری در همین بیانیه متذکر شدند « جوانان شانه‌های خود را به زیر بار مسئولیت دهند»، شانه زیر بار مسئولیت دادن یعنی هرکسی تکلیفی دارد و باید آن را بشناسد و به دنبال انجام آن باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه تمدن سازی امری بسیار متعالی، حساس و دقیق است که نیاز به اتکاء به خود انسان دارد، افزودند: اینکه انسان منتظر بنشیند تا دولتی و مجلسی کاری بکند راهگشا نیست.

ایشان خاطر نشان کردند: دستاوردهای خیلی بزرگی طی این ۴۲ سال محقق شده که همه به دست جوانان و با اتکاء به توان داخلی بوده و ادامه راه نیز جز از این مسیر میسر نمی‌شود و چشم داشتن به اینکه یک روزی بیگانگان بیایند و برای ما کاری کنند خیال خام و عبثی است.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با بیان اینکه در شهرستان باید چشم اندازی جامع برای آینده ترسیم، نقاط ضعف و قوت شناسایی و مسیرها و امکانات را معین کنیم، خاطر نشان کردند: به خدا توکل کنید و به میدان بیایید، کار سختی دارد اما باید در شهرستان و عموماً در کشور عده‌ای این سختی‌ها را متحمل شوند و این مسیرها را باز کنند تا دوستان دیگر شما به شهر دیگر یا خارج از کشور نروند و یا خدای نکرده وقتشان به بطالت نگذرد و به اعتیاد و ناهنجاری‌ها مبتلا نشوند.