photo_2016-11-23_10-16-33

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، ریاست اداره کتابخانه ها و کتابداران شهرستان با امام جمعه انزلی دیدار کردند
حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در ابتدا این دیدار با تقدیر و تشکر از زحمات کتابداران ، کار و خدمت آنان را مقدس برشمرد و تصریح کرد: هیچ ابزار پیشرفته ارتباطاتی و فرهنگی نمی تواند جایگزین کتاب شود و کار شما کتابداران در راستای حفظ جایگاه حقیقی کتاب است.

وی با ابراز تاسف از اینکه وسایل ارتباط جمعی و ارتباطات جدید و نوظهور وقت جوانان و عموم جامعه گرفته و مانع کتابخوانی آنان شده است افزود: باید مسئولان مربوطه راهی اندیشیده و برنامه ای ویژه برای ایجاد انگیزه در بین مردم پیدا کنند.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کرد: باید با شیوه های مختلف جوانان و نوجوانان را به کتابخوانی تشویق کرد تا سرانه مطالعه کتاب افزایش پیدا کند.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین که استفاده بیش از اندازه از فضای مجازی را برای جامعه غیر مفید می دانست متذکر شد: این ها خاصیتی برای دنیا و آخرت انسان ندارد.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب ، کتابداران را مشاوران امین می داند خاطر نشان کرد: کار این مشاور فقط ارائه کتاب نیست ، جذب مخاطب به کتاب و کتابخوانی از وظایف بسیار مهم شما عزیزان است و تقاضای من از شما این است که با معرفی کتاب مفید به کتابخوانان آنان را جذب و راهنمایی کنید.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه اظهار کرد: در کنار هر فعالیت و مراجعی ، طرح ها و برنامه های جانبی به مخاطبتان پیشنهاد داده و با هم فکری تجربیات خود را انتقال دهید.

حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان به ظرفیت مناسب مصلی بزرگ انزلی در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی اشاره کرد و گفت: امکانات و فضای مناسبی در مصلی انزلی برای این مهم ایجاد شده است لذا مجموعه کتابخانه های شهرستان باید حضوری فعال تر و قوی تر برای کمک به مصلی داشته باشد.

در پایان این دیدار نیز میثم بابایی مسئول کتابخانه های بندرانزلی ،گزارشی جامع در خصوص اقدامات این اداره خدمت امام جمعه شهرستان ارائه کرد.