به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در یادوارۀ ۲۸ شهید کارمند شهرستان و تجلیل از کارمندان نمونه بمناسبت هفتۀ دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی و شهدای عزیز دولت بویژه شهیدان رجایی و باهنر، اظهار داشتند: ویژگی نظام اسلامی این است که کارهای این نظام وقتی معنای حقیقی پیدا می‌کند که با خداوند متعال گره بخورد و ارتباط پیدا کند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ویژگی و برجستگی خدمت در نظام اسلامی برای هرکدام از کارگزاران نظام اسلامی ارتباط با خداوند متعال و پیوستگی با ذات مقدس الهی است، خاطرنشان کردند: اگر کسی این پیوستگی را پیدا کرد خیر دنیا و آخرت نصیب او می‌شود و سعادتمندی در دنیا و آخرت را بدست خواهد آورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: شهیدان رجایی و باهنر امروز بعنوان اسوه‌‌ها و الگوهای مدیریتی در نظام اسلامی معرفی شده‌اند، این دو شخصیت بزرگوار حقیقتاً کسانی بوده‌اند که تمام زوایای زندگی‌شان این اسوه‌گری و تاثی‌پذیری را به همراه دارد.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: کسانی که سلوک، مدیریت، گفتار، اخلاص و صفات ویژگی‌های برجسته‌ای که در وجود شهیدان رجایی و باهنر بود را دیدند می‌دانند که این‌ها مصداق همین آیه شریفه هستند که قبل و بعد از پیروزی انقلاب چون برای خدا کار کرده‌اند و در مسیر خدا بودند، این محبت‌شان را خداوند متعال در آحاد افراد جامعه ما قرار داده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: توجه به این ویژگی‌ها، کار برای خدا و اخلاص در خدمتگذاری لازمه کسب توفیقات در انجام مسئولیت‌ها در همه سطوح و بخش‌های مدیریت کشور است.

امام جمعه بندرانزلی با استناد به این آیه شریفه وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا، اظهار داشتند: اینکه در مسیر مدیریت‌ها موانع و مشکلاتی وجود داشته باشد امر طبیعی عالم دنیاست اما غیر طبیعی آنجاست که آن‌هایی که در زندگی‌شان ارتباط با خدا دارند به صورت اعجازگونه خداوند متعال آن‌ها را در پیشبرد کارها و فائق آمدن بر مشکلات موفق می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: شهیدان رجایی و باهنر از مصادیق بسیار برجسته این آیات الهی هستند؛ جهادشان در راه خدا بود، برای پست و مقام و ریاست تلاش نکردند، برای دیگران کار نکردند، برای خدا کار کردند و آن توفیقات را در دوره کوتاه مدیریتی‌شان با همه شرایط خاصی که در کشور حاکم بود بدست آوردند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: امروز از این دست مدیران در کشور داریم که شاید کم هم نباشند اما شناخته شده نیستند، به جهت اینکه بعضی از رفتارهای نامناسبی که در بعضی از بخش‌ها دیده می‌شود حجابی می‌شود برای خدمت صادقانه‌ کسانی که اینگونه تلاش می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: اگر آسیبی در یک بخشی از جامعه یا مدیریت مجموعه‌ای وجود دارد آن آسیب نمی‌گذارد لذت تلاش صادقانه و خالصانه آن‌هایی که تلاش می‌کنند به کام مردم و نظام اسلامی بنشیند.

امام جمعه بندرانزلی عنوان کردند: ان‌شاءالله خداوند متعال در این راه به همه مسئولانی که نیت‌های صادقانه دارند ثبات قدم عنایت کند تا با همین مجاهدت‌ها و تلاش‌های خالصانه و صادقانه مشکلات را کشور برطرف کنند و بر شرارت‌ها و توطئه‌های دشمنان توفیقات بیش از پیش نصیب نظام اسلامی و مدیریت جامعه ما پدید بیاید و ما بتوانیم آن ویژگی‌ها و خصایص شهدای گرانقدرمان را که آن‌ها را به این مقام رساند هم در خودمان تقویت کنیم هم در جامعه گسترش دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تأکید کردند: یکی از ویژگی‌هایی که در بخش مدیریت جامعه اسلامی باید وجود داشته باشد و در شهیدان رجایی و باهنر به صورت برجسته میبینیم و در جامعه خودمان امروز نسبت به این مسئله خلاء داریم این است که مدیر در نظام اسلامی علاوه بر اینکه مسئولیتی را بر عهده گرفته و به انجام می‌رساند باید نقش تربیتی داشته باشد و مجموعه خودش را در راستای ایمان، عمل صالح، اخلاص و جهاد تربیت کند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: کسی که خودش ساخته شده و تربیت یافته و با معارف الهی و اهمیت خدمت در نظام اسلامی آشناست زیرمجموعه خودش را هم باید بسازد، کار مدیران در نظام اسلامی صرف نشستن و امضاء زدن و سخنرانی کردن که نیست! باید این اثر تربیتی را در زیر مجموعه خودش داشته باشد؛ اگر این اثر تربیتی در مجموعه مدیریت کشور در سطوح و قوای مختلف روز به روز تقویت شود دیگر فساد، کاهلی و ناکارآمدی معنا پیدا نمی‌کند، همه آسیب‌ها معلول فقدان نگاه تربیتی در مدیریت جامعه است.