به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم یادواره شهدای روستای بشمن با بیان اینکه خداوند متعال برای شهدا مقام بس بالایی را قرار داده است، اظهار داشتند: کسانی که در بین همۀ بندگان برای چنین فوزی انتخاب می‌شوند ویژگی‌ها و شایستگی‌هایی دارند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: از صدر اسلام تاکنون توفیق شهادت نصیب کسانی شده که در زندگی‌شان حرکت و فعالیت و خدمت و رشدی پیدا کردند که شایسته این مقام شدند، تا جایی که در تاریخ اسلام بعضی از شهدایی که در جنگ‌ها و مبارزات در راه خدا به شهادت رسیدند بالا ترین درجه از مقام و مرتبه را پیدا کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه خداوند متعال بالاتر از مقام شهادت برای بندگانش مقامی قرار نداده است، اضافه کردند: لذا آرزوی همۀ اولیاء الهی دستیابی به این فوز عظیم بوده، ختم حیات دنیایی و مادی حضرات معصومین(ع) که جامع همۀ کمالات هستند به شهادت در راه خداست و از این فیض بهره مندند و به ما هم توصیه کرده‌اند که به گونه‌ای زندگی کنید که بتوانید به این مرحله از تعالی و رشد برسید.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: شهادت به حدی مقام رفیعی است که وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند لَوَدِدتُ أنّی اُقتَلُ فی سَبیلِ اللّه ِ ثُمّ اُحیا ، ثُمّ اُقتَلُ ثُمّ اُحیا ، ثُمّ اُقتَلُ؛ من دوست دارم در راه خدا کشته شوم زنده شوم دومرتبه کشته شوم دومرتبه زنده شوم و بار دیگر کشته شوم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: یکی از دعاهایی که در ماه مبارک رمضانی که پشت سر گذاشتیم از خداوند متعال مسئلت می‌کردیم این بود که أَنْ تَجْعَلَ وَفَاتِی قَتْلا فِی سَبِیلِکَ؛ مرگ مرا شهادت در راه خودت قرار بده که نشان از اهمیت شهادت است.

امام جمعه بندرانزلی اظهار داشتند: خداوند متعال این توفیق را به ما عنایت کرد که در زمانی زندگی کنیم که انقلاب اسلامی شکل گرفت و اسلامی که میرفت در ظلمت ظلم ظالمین و مستکبرین به یک اسم از آن بسنده شود، با قیام مردم و رهبری امام(ره) تجدید حیات پیدا کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پرچمداری کشور ما اسلام تجدید حیات پیدا کرد و معارف دین به عرصه زندگی و سیاست آورده شد، اضافه کردند: مردم ما ۴۳ سال است این مسیر را با همۀ سختی‌ها، مرارت‌ها و فراز و فرودها طی کردند و آن روزهای دفاع مقدس و اعزام‌ها و داغ‌هایی که بر دل پدران و مادران از رهگذر ظلم و جنایت صدام عفلقی می‌نشست دوران حقیقتاً سخت و ناگواری برای کشور ما بود.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در عین همۀ سختی‌های دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی مردم با نشاط و انگیزه، محکم پای اسلام، انقلاب و امام(ره) ایستادند؛ این حقیقت اسلام و دین است که بهره مندی از دین نعمت بزرگ خداوند متعال است و این نعمت را خداوند متعال به هر کسی نمی‌دهد الا کسانی که انتخاب کند ولذا انسان باید قدرشناس این نعمت پروردگار متعال باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: دین گوهری است بسیار گرانبها و اگر انسان قدر این گوهر را بداند با همۀ وجودش از آن حفاظت می‌کند؛ مردم ما در این ۴۳ سال با همۀ وجودشان از این گوهر گرانبهای دین و ولایت حفاظت کردند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: تقدیم این شهدای عزیز هزینه‌ای بودند که ملت ما برای حفظ دین، اسلام و ولایت داد و از بهترین عزیزان و سرمایه‌های بسیار ارزشمند انسانی و معنوی خودش گذشت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه دشمنان می‌خواستند و می‌خواهد مسیر جامعۀ ما را به سمت مادیت و دنیا گرایی ببرند، افزودند: دشمن در این ۴۳ سال هرچه امتحان کرده بازهم ملت ما را نشناخته، این ملت به برکت علمای دین و رهبری امام(ره) و بعد از امام(ره) رهبری حکیمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری به حدی از بلوغ و معرفت رسیده که اگرچه سختی‌هایی در زندگی و معیشت برایش پدید می‌آید اما باعث نمی‌شود از دین دست بردارند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه خیلی از نابسامانی‌های دنیایی بشر معلول کارهای خودش است، افزودند: سوء مدیریت‌ها، بی‌توجهی‌ها، انحرافات، لغزش‌ها، اختلاص‌ها که به دین ربطی ندارد؛ اصل و گوهر دین سعادت دنیا و آخرت انسان‌ها را تامین می‌کند و همۀ ما علیرغم همۀ سختی‌هایی که پدید می‌آید پای دین و اسلام و انقلاب و ولایت از همه چیز خواهیم گذشت و مردم ما این را ثابت کردند و این درسی است که امام(ره) و شهداء عزیزمان به ما دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: دشمنان علیرغم همۀ کینه‌ای که داشتند و دارند برای اینکه این انقلاب، نظام و مردم را از بین ببرند، نتوانستند این چراغ را خاموش کنند و این راه را ببندند بلکه توانست در دنیا مسیر خودش را چه در کشورهای اسلامی و جبهه مقاومت و چه در دل کشورهای کفر باز کند و این گرایشی که به اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و ولایت پدید آمده ولذا دشمن را نگران کرده است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اهمیت برگزاری این یادواره‌ها خصوصاً با توجه تعطیلی دو ساله اجتماعات مذهبی بخاطر محدودیت‌های ویروس منحوس کرونا، خاطرنشان کردند: پدران و مادران معظم شهدا برای ما پرچم عزت و درس مقاومت‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه همۀ مردم خصوصاً نوجوانان و جوانان ما باید آگاه باشند که مسیر عزت و شرافت مسیر شهداء، دین و ولایت است و نباید این مسیر را گم کنیم و با شرارت‌ها، وسوسه‌ها و شبهه افکنی دشمنان خصوصاً در فضای مجازی باور و اعتقاد و مسیر ما تغییر کند که خواست دشمن این است، بیان داشتند: مردم ما نشان داده‌اند که دست از دین و شهداء و رهروی آن‌ها بر نمی‌دارند.