به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، عصر روز گذشته نمایشگاه جشنواره هفته پژوهش و فناوری با حضور حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین و میرشمس مومن زاده فرماندار انزلی و سایر مسئولین شهرستان در سالن پایانه مسافربری دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد.

امام جمعه انزلی در مراسم هفته پژوهش و فناوری با اشاره به اینکه دین مبین اسلام تفکر کردن را بر سایر عبادت ها مقدم میداند تصریح کرد: در اولین و زیربناترین مسائل دینی امر تحقیق و پژوهش به همه ی انسانها داده است و بسیار بر این امر تاکید شده که اعتقادات خود را با تحقیق بدست آورید نه با تقلید.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یادآور شد: استعمار در سالیان طولانی علم و پژوهش را از جهان اسلام دور نگهداشته، در حالی که داشته های امروز غرب مبتنی بر علوم و محققین اسلامی است
وی اهمیت پژوهش و تاثیر آن در پیشرفت کشور را جزء امور مهم مورد توجه برشمرد و تاکید کرد: باید در جمهوری اسلامی مسئله تحقیق و پژوهش عمومی شود و کاری کنیم که همه ی افراد این دغدغه را داشته باشند و کشور و ملتی مقتدر است که اهل پیشرفت علمی باشد.
امام جمعه انزلی ضمن بیان اینکه مسئله پژوهش در کشور از نقاط ضعف فراوانی برخوردار است، متذکر شد: باید مسئولین توجه ی بیشتری به مسئله پژوهش کنند، صرفاً با برگزاری نمایشگاه و همایش ایجاد انگیزه نمیشود. باید بصورت حقیقی، انگیزه را در بین همه ی افراد خصوصاً اساتید و دانشجویان ایجاد کرد تا پژوهش برای همه یک امر حیاتی تلقی شود.
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین در ادامه سخنان خود بیان کرد: پژوهش خریدنی نیست و سعی کنیم در رابطه با آن حس اعتماد به نفس و ما میتوانیم را زنده و احیاء کنیم
وی در را رابطه با مسئله پژوهش و تحقیق و اهمیت آن افزود: باید تلاش کنیم و از راه های مناسب این روحیه و انگیزه را در افراد عمومی ایجاد کنیم تا زمینه ترویج تحقیق و پزوهش ایجاد و موثر جامعه باشد.
  امام جمعه انزلی همچنین پیشنهاد داد و گفت: با برگزاری بعضی از دوره ها و کارگاه های آموزشی برای اینکه جوانان با شیوه تحقیق و پژوهش آشنا شوند. و اگر این آغوش عمومی شود قطعاً مورد استقبال قرار میگیرد و در کنار آن هم باید کمک ها و منابع لازم را فراهم کرد و برای پژوهشگر احترام قائل باشیم و این اگر انجام شود بهترین خدمت و انگیزه را ایجاد کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین در پایان سخنان خود گفت: تولید ثروت از راه تولید علم و پژوهش به دست می آید.