به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان، با استناد به این فرمایش امیرالمومنین(ع) اوصیکمْ عِبادَاللَّهِ بِتَقْوَی اللَّهِ فَانَّها خَیرُ ما تَواصی الْعِبادُ بِهِ وَ خَیرُ عَواقِبِ الْامُورِ عِنْدَ اللَّهِ، اظهار داشتند: حضرت علی(ع) در این بیان همه ما را امر به رعایت تقوای الهی می‌فرمایند و اینکه توصیه به تقوا بهترین توصیه‌ای است که بندگان خدا نسبت به هم دارند چراکه همه ما وظیفه داریم همدیگر را هم به حق و هم به صبر توصیه کنیم و در این توصیه، توصیه به تقوا بهترین چیزی است که بندگان خدا به آن توصیه می‌کنند.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه ضمن تبریک مجدد عید سعید غدیر خم، مطرح کردند: از همه کسانیکه اطعام، مراسم، جشن‌ها و برنامه‌هایی را در دهه امامت و ولایت خصوصا در شب و روز عید غدیر در شهرستان با وجود بارندگی و محدودیت‌های کرونایی برگزار کردند تشکر می‌کنیم و آرزوی اجر و دوام توفیق در احیاء ارزش های دینی و ترویج مکتب اهل بیت(ع) داریم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: متاسفانه ویروس منحوس کرونا در جامعه ما مجددا شیوع پیدا کرده؛ در شهرستان نیز شرایط مطلوب نیست و وضعیت هم قرمز است و همه مسئولان بهداشت و درمان توصیه کرده‌اند که مردم دستورالعمل‌ها را رعایت کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جامعه ما عمده ترین دلیل شیوع مجدد ویروس کرونا است، خاطرنشان کردند: همانطور که بارها متذکر شدم مجددا تاکید میکنم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی یک مسئله شرعی، عرفی و قانونی است و مردم نباید در انجام آن کوتاهی کنند، شاید برخی بگویند از لحاظ سیستم ایمنی و قوت بدن قوی هستیم و مریض نمیشویم اما امکان دارد که ناقل کرونا باشند و فرد دیگری را گرفتار کنند ضمن اینکه با رعایت نکردن دستورالعمل‌ها عامل عادی انگاری در جامعه می‌شوند و دیگران هم رعایت نمی‌کنند.

ایشان ادامه دادند: مقام معظم رهبری با اینکه دیدارهایشان بسیار کم شده و حتی در ارتباط‌های تصویری با فاصله زیاد از افراد برنامه‌هایشان را برگزار می‌کنند ماسک میزنند تا جامعه متوجه اهمیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باشد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امروز بنا داشتیم نماز جمعه را برگزار نکنیم اگرچه طبق دستورالعمل ابلاغی در وضعیت قرمز می‌توانستیم با تعداد کم در فضای باز نماز را برگزار کنیم، بیان کردند: برای اینکه نماز تعطیل نشود با تعداد کمی قرار شد نماز را برگزار کنیم که اولا خلاف دستورالعمل‌ها نباشد و طبق تصمیم ستاد کرونا در وضعیت قرمز با این تعداد می‌شود نماز را برگزار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در طول این مدت که نماز جمعه طبق تصمیم ستاد کرونا برگزار شده فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شده است اما با این حال تصمیم داشتیم این هفته نماز جمعه را تعطیل کنیم تا مردم بدانند شرایط عادی نیست، افزودند: یک سال و نیم است که با این ویروس منحوس مواجه هستیم و تاکنون عموما تدابیر انجام شده فقط بگیر و ببند و تعطیل کن و بازکن و جریمه کن بوده که هیچ اثری هم نداشته است؛ مسئولین باید به فکر یک کار اثر بخش باشند تا این بیماری ریشه کن شود.

خطیب جمعه بندرانزلی با انتقاد از اینکه چند روز قبل از اینکه ۶ روز تعطیل کنند اعلام می‌کنند و از همان روزها همه به شمال سفر می‌کنند، اظهار داشتند: الان انزلی پر از مسافر است و گزارش داده‌اند که خیلی مسافر وارد شهر شده و حتی در کنار خیابان‌ها چادر زده‌اند بعد بعضی از رسانه‌های مغرض به نماز جمعه و جشن غدیر که در اوج دقت و رعایت دستورالعمل ها برگزار می‌شود طعنه می‌زنند.

ایشان تصریح کردند: از ابتدای کرونا تاکنون برای برگزاری نماز جمعه و هر مراسم دیگری خصوصا مراسم غدیر شخصا با بهداشت هماهنگ کرده‌ام و ضمن اینکه تابع تصمیم آن‌ها بودیم تمام توصیه‌ها را اعمال کردیم حالا این وسط برخی رسانه‌ها کاسه داغ تر از آش شده اند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نباید مغرضانه و بدون اطلاع حرف بزنند، اضافه کردند: هر چه مراسم مذهبی هست اشکال دارد هرچه مراسم غیر مذهبی هست اشکال ندارد؟ ما برای این مسائل هم حرف داریم و هم اقداماتی را انجام خواهیم داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه رسانه‌ها ذهن جامعه را برای بازدید بیشتر مشوش نکنند، متذکر شدند: بعضی از همین رسانه‌ها مطالبی منتشر می‌کنند که برخی به مسائل دینی و مقدسات فحاشی می‌کنند، رسانه باید منطق داشته باشد و روی منطق حرف بزند وقتی بهداشت که کارشناس امر است می‌گوید اشکال ندارد یعنی اشکال ندارد به این باید رسانه‌ها توجه کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی به دیدار پایانی رهبری با دولت دوازدهم اشاره کردند و افزودند: رهبر معظم انقلاب همه آقایان، مردم و مسئولین را توجه دادند که کارتان باید برای خدا باشد و کاری که برای خدا باشد هیچوقت فراموش نمی‌شود، دیروز پروژه تونل تهران – شمال را افتتاح کردند درحالیکه این پروژه چندین ساله است، حالا هم این پروژه را درحالی افتتاح کرده‌اند که پلیس اعلام کرده که پس از افتتاح بسته می‌شود تا نواقصش برطرف شود؛ دستآورد چشمگیری که در این هشت سال نداشتند حالا هم روبان پروژه‌های ناقص را پاره می‌کنند.

ایشان تصریح کردند: مقام معظم رهبری نکته دیگری که فرمودند این بود که کسانی که فرصتی در اختیارشان قرار میگیرد برای خدمت به نظام اسلامی یک نعمت است و باید از همه توانشان برای انقلاب و مردم استفاده کنند؛ آحاد مردم همینطور هستند ما در جامعه باید برای انقلاب کار کنیم نه برای جناح و منافع که اگر اینگونه شود خیلی از مشکلات ما حل می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: نکته دیگر این بود که گاهی اوقات در بیان مسائل، واقعیت‌ها به مردم گفته نمی‌شود مثل مذاکرات وین که چند وقت است می‌گویند مشکل حل شده و تحریم ها برداشته شده الان هم که نشد میگویند مصوبه مجلس نگذاشت؛ چرا به جای دشمن به داخل حمله می‌کنید؟ واقعیات را بگویید واقعیت مذاکرات وین این است که آمریکایی‌ها با گستاخی بر نظر تحمیلی خودشان پافشاری کردند و گتند جمله‌ای را در برجام اضافه کنید تا بعدا راجع به مسائل دیگر مذاکره کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: همچنین مقام معظم رهبری فرمودند مهم ترین دستاورد دولت همین تجربه تلخی است که در این دو دوره بدست آمد و آن عدم اعتماد به دشمنان است؛ باید قبول کرد که دشمن هرجا توانسته ضربه زده و آنجایی هم که نزده نتوانسته، لذا این دستاورد خیلی مهم، تلخ و عبرت آموز است.

خطیب جمعه بندرانزلی همچنین ضمن گرامیداشت ۵ مرداد سالگرد برگزاری اولین نماز جمعه در کشور توسط ایت الله طالقانی، تاکید کردند: نماز جمعه پایگاه بسیار مهم برای اسلام و انقلاب است و از همه کسانی که در برگزاری نماز جمعه در کشور کمک کرده و مشارکت داشته‌اند تشکر می‌کنم و برایشان از خداوند آرزوی توفیق و اجر دارم و مجددا هم تاکید می‌کنم پایگاه‌های نماز جمعه با حضور و مشارکت آن‌ها باید حفظ و تقویت شود چراکه این پایگاه‌ها می‌توانند انقلاب را حفظ کنند و در غیراینصورت جامعه و انقلاب ضربه می‌خورد چون شیوه و راهبرد دشمن این است که نماز جمعه ها خالی از نمازگزار شود و مردم بی تفاوت نسبت به نماز جمعه باشند.