به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین، امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان با اشاره به آیه شریفه “إِنَّ اللَّهَ مَعَ الَّذِینَ اتَّقَوْا وَالَّذِینَ هُمْ مُحْسِنُونَ”، بیان کردند: این آیه شریفه میفرماید خداوند متعال با انسان‌هایی است که از تقوا، این بالاترین صفت اولیاء الهی و بهترین توشه و ذخیره انسان‌ها در دنیا و آخرت بهره مند هستند و اهل احسان نیز باشند؛ لذا لازمه‌ی برخورداری از عنایت پرودگار متعال در همه‌ی امور، تقوا داشتن و حرکت کردن در مسیر احسان و نیکوکاری است.

خطیب جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه در جامعه ما انسان‌های با تقوا و نیکوکار بسیار فراوانند و ما در این شرایط خاص بیماری در این چندماهه به عینه آن را در کشور مشاهده نمودیم، افزودند: خوشبختانه هم در مسیر رعایت ضوابط و چارچوب‌ها حرکت کردند و نیز از دیگران دست‌گیری کردند؛ به سهم خودم از همه‌ی عزیزان و تلاشگران عرصه‌ی مقابله با این ویروس منحوس که با جدیت تمام این بیماری را مهار کردند تقدیر و تشکر می‌کنم و یاد و خاطره عزیزانی که به جوار رحمت الهی شتافتند را گرامی می‌دارم.

نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است

ایشان ضمن تشکر از ستاد ملی مقابله با کرونای کشور و شهرستان جهت هماهنگی لازم برای برگزاری نماز جمعه، خاطر نشان کردند: امیدواریم با رعایت مردم عزیز این نعمت از ما سلب نشود؛ نماز جمعه یکی از برکات انقلاب اسلامی است، اگر در جامعه از دستورات پزشکی و بهداشتی که برای پیشگیری و مقابله با این بیماری است و مورد تاکید مقام معظم رهبری می‌باشد غفلت شود، بازهم مشکلاتی برای مردم، کسب و کارها و اجتماعات بوجود خواهد آمد که خوشایند نیست.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم حضور مومنین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز عبادی، تصریح کردند: امام(ره) فرمودند مسجد سنگر است، نماز جمعه سنگر است، مردم نباید این سنگرها را خالی کنند؛ لذا اکنون که با تاکید مقام معظم رهبری به ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر توجه داشتن به نیازهای معنوی این مراکز بازگشایی شده، حضور در مساجد و مراسم‌های عبادی ضرورت دارد.

انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی یک موهبت بزرگ الهی است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به سالروز ارتحال امام(ره) و قیام پانزدهم خرداد اظهار کردند: در کنار ضایعه بزرگ از دست دادن امام عظیم الشان که برای امت اسلام پدید آمد، خداوند متعال نعمتی عنایت کرد که بسیار جای شکرگذاری دارد، انتخاب حضرت آیت الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) به رهبری انقلاب اسلامی یک موهبت بزرگ الهی است که نباید از آن غفلت کنیم.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در طول ۳۱ سالی که از ارتحال امام(ره) گذشته، هر چه پیش میرویم میبینیم که این انتخاب و عنایتی که خداوند متعال به ما و امت اسلام کرد، یک عنایت ویژه بوده است و در پس این انتخاب دست عنایت پرودگار متعال و حضرت ولی عصر(ع) را میبینیم و نشان می‌دهد این مقام و منصب الهی است و بدون اذن و اراده ی پروردگار متعال و حضرت ولی عصر(عج) کسی نمی تواند آن را تصاحب کند.

ایشان با تاکید بر اینکه سیر حوادث اثبات می‌کند که این انتخاب بهترین لطف پرودگار متعال بوده است، اظهار کردند: شرایط کشور در زمان ارتحال امام(ره)، با توجه حوادث و مشکلاتی که وجود داشت، برنامه‌ها و توطئه‌هایی که دشمنان برای از بین بردن انقلاب اسلامی و تجزیه کشورهای اسلامی و سلطه پیدا کردن بر جهان اسلام داشتند به گونه‌ای بود که هرگز نمیشد با یک مدیریت عادی این‌طور پیروزمندانه از آنها خارج شد؛ اگر راهبری مقام معظم رهبری و تبعیت قاطبه مردم از ایشان نبود قطعا نمی‌توانستیم در این عرصه‌ها موفق شویم.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: آن کشتی متلاطمِ رو به حرکت و پیشرفت نظام اسلامی امروزه به فضل پروردگار متعال و هدایت های داهیانه ی مقام معظم رهبری و حضور قوی مردم در صحنه‌های مختلف انقلاب به آرامش، امنیت و اقتداری غیرقابل تردید رسیده، حتی دشمنان ما هم به موفقیت جمهوری اسلامی و برهم خورد نقشه هایشان اقرار می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار کردند: امروزه کار به جایی رسیده که نظام اسلامی با همه‌ی مظلومیت و تنهایی اش در دنیا، توانسته به جایگاهی عظیم برسد، جبهه‌ی مقاومت تشکیل دهد و قدرت بازدارندگی ایجاد کند که نقشه‌های دشمنان علیه نظام اسلامی که هیچ، علیه سایر کشورهای اسلامی هم کارساز نباشد.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کردند: امروزه نه تنها آمریکایی‌ها و دولت‌های غربی که همراه آنها هستند برای اینکه آبرویشان نرود باید بساطشان را از منطقه جمع کنند و بروند بلکه، در حوادث اخیر تتمه شرافت و آبروی آمریکا هم از بین رفت؛ جمهوری اسلامی توانسته کاری کند که امروز دشمنی که می‌خواست ما و جهان اسلام را مشغول جنگ‌ها، اختلافات داخلی، اغتشاشات و تجزیه‌ها کند امروز برای حفظ خودش از ارتش استفاده کند.

ایشان عنوان کردند: در روزهای اخیر دیدید، همین آقای ترامپ که برای کشور ما خط و نشان می‌کشید و جنایت‌ها کرد؛ امروز دور کاخ سفید چند حلقه مانع گذاشته تا مردم حمله نکنند! اینها نشانه افول است و ان‌شاءالله به زودی وعده امام(ره) در رابطه آمریکا و اذنابشان محقق خواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی مشکلاتی که در کشور داریم با عمل به رهنمود های رهبری قطعا حل می‌شود، افزودند: به افرادی که هنوز در مسیر تبعیت از رهبری قرار نگرفته‌اند توصیه می‌کنیم که خیر و صلاح دنیا و آخرت شما در این است که به فرمایشات رهبری توجه و عمل کنید؛ متاسفانه برخی پس از گذشت ۳۱ سال، برای اغراض باطنی شان میخواهند در برابر رهنمود های چنین رهبر الهی و مدبری بایستند، بدانند در مسیر مخالفت با رهبری برای هیچ کسی، جناحی و گروهی هیچ عزتی پدید نخواهد آمد و رسوا خواهند شد.

وضعیت حجاب را در شهرستان بسیار اسفبار است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در رابطه با مدیریت‌های شهرستان بر نکاتی تاکید و اظهار کردند: گاهی اوقات تصمیماتی گرفته می‌شود که نه با شرایط جاری وفق دارد نه با مصالح اداره کشور؛ در این پنج سالی که درشهرستان حضور دارم ۴ فرماندار عوض شده که همه‌ی آنها غیربومی بودند، تا با شهر آشنا می‌شوند یک‌مرتبه آنها را جابجا می‌کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه دخالت در عزل و نصب‌ها ندارم، متذکر شدند: از عمر این دولت تقریبا یک سال بیشتر باقی نمانده و اینگونه تغییرات معمولا گره گشا نیست، جریانات سیاسی ایی پشت پرده است که چرخشی را در برخی شهرستان‌ها می‌خواهند ایجاد کنند؛ اگر بناست تغییری ایجاد شود باید تغییر رو به اصلاح و پیشرفت باشد.

ایشان وضعیت حجاب را در شهرستان بسیار اسفبار عنوان کردند و افزودند: وضعیت حجاب رهای رها است به گونه ای که اگر برخی بخواهند تذکری هم بدهند گوش شنوایی نیست که این وضع مورد قبول ما نیست، مسئولین، دستگاه‌های متولی، اماکن تفریحی و اقامتی، ساحل و اصناف همگی در حفظ حیا و عفت در جامعه مسئولیت دارند و باید به وظیفه‌شان عمل کنند؛ مسئولین هرچه زودتر پای کار بیایند و مردم نیز مراقبت کنند.