photo_2017-01-04_09-55-33به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان به اتفاق رئیس اداره کمیته امداد شهرستان بندرانزلی و معاونان این اداره با حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین ؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی نیز در ادامه با بیان اینکه کمیته امداد در بخش های مختلف خدمت رسانی به محرومان عملکرد رضایت بخشی داشته است  تصریح کرد : جمهوری اسلامی ایران با حمایت مردم و به ویژه قشر محروم جامعه به پیروزی رسید و شایسته نیست که در نظام اسلامی خانواده نیازمند وجود داشته باشد و برای کاهش فقر و رسیدن به جامعه بدون نیازمند باید همت عمومی و تلاش مضاعف انجام شود.

 وی با تاکید برتعدد  مؤسسات خیریه و لزوم ساماندهی آنان  افزود : اگرچه تعدد مراکز خیریه نشانه حضور اجتماعی  مردم در مسائل خیریه هست  اما تعدد این مراکز می تواند درجای خود می تواند  یک آسیب به حساب آید چون آن وقت ممکن است که مردم دچارسردرگمی شوند  پس بنابراین باید در مسیر درستی حرکت داده شوند.

امام جمعه شهرستان بندرانزلی به معضل  تکدی گری نیز اشاره کرد و گفت : تکدی گری چهره جامعه اسلامی را زشت می کند و باعث انحراف در منابع خیر می شود.

حجت الاسلام شمس الدین در باره  اهمیت پرداخت زکات در کاهش فقر خاطرنشان کرد : اهمیت پرداخت زکات بارها در قرآن کریم آمده است و خدای متعال به پرداخت زکات بعد از اقامه نماز سفارش اکید کرده است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مصارف زکات باید بیش از گذشته به کارهای عام المنفعه تبدیل شود افزود : جمع آوری ، هزینه کرد و مصارف زکات باید برای مردم تبیین شود تا بیشتر به اهمیت فریضه پرداخت زکات واقف شوند.

گفتنی است علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد استان گیلان نیز در ادامه این دیدار با ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در سال جاری اظهار کرد : نقش امامان جمعه و جماعات در توجه دادن و همسویی مردم به ویژه افراد غنی به امور فقرا و نیازمندان و تنویر افکار عمومی نسبت به مشکلات خانواده های محروم نقش تاثیرگذار و قابل توجهی است.

photo_2017-01-04_09-55-38

 

وی با اشاره به رویکرد توانمندسازی خانواده ها تصریح کرد : کمیته امداد با اجرای طرح توانمندسازی خانواده ها به دنبال پالایش  مددجویان با هدف حمایت از نیازمندان واقعی است.

محمدی با بیان اینکه بیشترین درآمد کمیته امداد از کمک های مردمی تامین می شود افزود : مردم مسئولیت اجتماعی خود را در قبال دستگیری از فقرا به خوبی انجام می دهند اما برای حل همه مشکلات خانواده های محروم نیازمند کمک های بیشتر و توجه ویژه مسئولین هستیم.

مدیرکل کمیته امداد استان گیلان با اعلام اینکه هم اکنون حدود صد و ۱۱ هزار خانوار در استان تحت حمایت کمیته امداد هستند خاطرنشان کرد : تعداد ۳۱ هزار و ۶۵۳ خانوار در طرح مستعدین اشتغال در گیلان شناسایی شده اند که از این میزان ، تعداد ۵۴ هزار و ۶۱۴ نفر مستعد اشتغالزایی هستند و با دریافت تسهیلات قرض الحسنه طرح های خودکفایی اجرا خواهند کرد.