به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به این فرمایش حضرت علی(ع) أُوصِیکُمْ عِبَادَ اللَّهِ بِتَقْوَى اللَّهِ وَ أُحَذِّرُکُمُ الدُّنْیَا، اظهار داشتند: امیرالمومنین(ع) که داغدار شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) و این اول مظلوم عالم است همه ما را در این بیان امر به رعایت تقوای الهی می‌کنند؛ مسئله تقوا در زندگی و سعادتمندی انسان خیلی مهم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: تقوا یعنی همین مراقب حلال و حرام الهی و حدود الهی بودن که هر کسی به هر جایی رسید و به هر سعادتی که دست پیدا کرد منشاء آن رعایت تقواست؛ ویژگی برجسته‌ای که رهبر معظم انقلاب در رابطه با شهید حاج قاسم سلیمانی بیان فرمودند همین رعایت حلال و حرام الهی ولو در کوران جنگ و مبارزه با دشمن بود.

خطیب جمعه بندرانزلی با اشاره به ادامه این فرمایش امیرالمومنین(ع) وَ أُحَذِّرُکُمُ الدُّنْیَا، عنوان کردند: حضرت علی(ع) فرمودند از دنیا برحذر باشید، دنیای هدف نه دنیای وسیله؛ دنیای وسیله چیز خوبیست اما اینکه دنیا هدف است کما اینکه در نقاط مختلف جهان میبینیم که هدف دنیاست و چون هدف دنیاست به هر ظلم، جنایت و خطایی مبتلا می‌شوند تا به مقصد برسند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه منشاء همه آسیب‌ها در امت‌اسلام و جوامع‌اسلامی توجه به دنیاست، افزودند: هیچ خلاف و انحراف فردی و اجتماعی نمی‌توانیم پیدا کنیم که دنیاطلبی در آن نقش نداشته باشند؛ برخی توجیه می کنند، آن هایی که ثقیفه را برپا کردند و غصب خلافت کردند و این انحراف را در تاریخ اسلام پدید آوردند کارشان را توجیه کردند اما مگر با توجیه کار درست می‌شود؟ لذا یکی از مصادیق مهم تقوا و بهره‌مندی از تقوا این است که انسان مراقب باشد گول دنیا و مال و مقام دنیا و وسوسه های دنیایی را نخورد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه با بیان اینکه مراسم دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در شهرستان و سراسر کشور بسیار باشکوه برگزار شد، اظهار داشتند: از حضور مردم ولایتمدار انزلی و همه عزیزانی که این مراسم را برنامه ریزی و مدیریت کردند تشکر می‌کنم.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کردند: همچنین از تمام عزیزانی که در ایام سوگواری‌ فاطمیه مجالس، موکب‌ها، نمایشگاه‌ها و ایستگاه‌هایی را دایر کردند به سهم خودم تشکر می کنم و ان‌شاءالله ذخیره دنیا و آخرتشان باشد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به بیان تذکراتی راجع به مسئله عبور و مرور و حوادث راهنمایی و رانندگی که رخ می‌دهد اشاره و تصریح کردند: الحمدلله با رعایت مردم و واکسن هایی که زده شد آمار فوتی‌های کرونا در کشور مهار شد اما از طرفی آمار حوادث رانندگی در حال افزایش است که مایه نگرانیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به حوادثی راهنمایی و رانندگی که در شهرستان رخ داده اشاره و متذکر شدند: از پلیس راهور و مجموعه شورای ترافیک بابت تلاش‌هایی که انجام داده‌اند تشکر می‌کنم اما این اقدامات کافی نیست و باید کارهایی که دستگاه‌های مربوطه جهت مقابله حوادث انجام دهند با توجه و جدیت بیشتر دنبال شود تا این خسارت‌ها به جامعه وارد نشود.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: عابرین پیاده خصوصا افراد سالخورده باید رعایت کنند و توجه داشته باشند و در عبور از معابر احتیاط کنند تا دچار حادثه نشوند؛ از طرف دیگر باید رانندگان و راکبین موتورسوار حواسشان باشد که رعایت قانون و احتیاط مهم‌ترین شرط برای سلامتی انسان در امر رانندگی و استفاده از وسائل نقلیه است و توجه کنند حادثه همیشه در کمین است و خبر نمی‌کند و متاسفانه میبنیم که خودشان آسیب میبینند و خدای نکرده منجر به فوت می‌شود و خانواده‌هایی عزادار می‌شود خصوصا جوان‌ها که امید و آرزوی خانواده بوده بر اثر یک بی احتیاطی جانش را از دست می‌دهد و انسان غصه دار می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به نوزدهم دی ماه سالروز قیام خونین مردم قم که منشا انقلاب اسلامی و همه این تحولات عصر حاضر است اشاره و عنوان کردند: رهبر معظم انقلاب در بیانات سال گذشته‌شان فرمودند در رابطه با ۱۹ دی دو وظیفه داریم؛ اول اینکه این روز و این مناسبت را زنده نگه داریم و نگذاریم فراموش شود، دوم اینکه از محتوا و مضمون این حادثه تاریخی پاسداری کنیم و نگذاریم مورد تحریف واقع شود، خصوصا در شرایط امروز که با تحریف‌های دشمنان مواجه‌ایم و به شدت علیه واقعیات‌های جامعه ما و انقلاب اسلامی با ابزارهایی که در اختیار دارند انجام می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه ۱۹ دی که آغاز اوج گیری و شروع نهضت و انقلاب اسلامی و بعد هم پیروزی استقرار نظام اسلامی بوده بر اساس قیام سیدالشهدا و اهداف جهاد عظیم فاطمه زهرا(س) شکل گرفته است، خاطرنشان کردند: مهم‌ترین اصل نهضت کربلا و قیام فاطمه زهرا(س) و مجاهدت انبیا و اولیا و حضرات معصومین(ع) عدالت و شایسته سالاری تحت احکام شرعی و حاکمیت دینی با معیارهای اسلامی بود.

خطیب جمعه بندرانزلی با استناد به این آیه شریفه لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسط، اظهار داشتند: عدالت اولین و مهم ترین اصلی است که انبیا الهی برای آن آمدند؛ اصل عدالت زمانی اجرا می‌شود که انسان‌های شایسته متصدی امور باشند، جهاد حضرت فاطمه زهرا(س) برای این بود که به مردم آن زمان و تاریخ اعلام کند این افرادی که راس کار قرار گرفته‌اند برای این مسئولیت صلاحیت ندارند.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: در طول تاریخ دنیاطلبی‌ها، ریاست‌طلبی‌ها، منفعت‌طلبی‌ها و گرایش‌های قومی و جریانی و سیاسی به انحراف کشانده‌اند و نگذاشته‌اند اسلام در مجرای صحیح خودش ادامه پیدا کند تا این اصول با آن جامعه نبوی که پیامبر اکرم(ص) ایجاد کرده بود در عالم ایجاد شود؛ لذا امیرالمومنین(ع) را که می‌توانست عدالت را اجرا کند از این مسئولیت کنار زدند، حتی زمانی که آن شرایط پدید آمد و مردم به دنبال امیرالمومنین(ع) آمدند و منصب ظاهری خلافت را هم به حضرت دادند نگذاشتند مسیر انحرافی را اصلاح کند و به مسیر عدالت برگرداند و چون آمد عدالت را اجرا کند حضرت را به شهادت رساندند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در طول تاریخ نمی‌خواستند مسئله عدالت و اسلام رونق بگیرد و گسترش پیدا کند، افزودند: ابوسفیان گفت حکومت را مثل توپ دست به دست کنید و نگذارید به کس دیگری برسد؛ لذا بنی امیه بر تاریخ مسلط شدند و بیشترین جنایات در تاریخ را انجام دادند بعد هم که رفتند بنل عباس آمدند که همین راه را رفتند، هدف این بود که نگذارند حکومت به دست کسانی برسد که مستحق و شایسته اجرای اسلام و احکام اسلامی هستند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: در کشور ما هم قبل از انقلاب همین مسیر ظلم، فساد، تبعیض، تصدی امور توسط انسان‌های ناشایسته، بی‌عدالتی و جنایت‌هایی که در رژیم مستبد و مستکبر طاغوت وجود داشت، قیام ۱۹ دی و انقلاب اسلامی برای مبارزه با این‌ها شکل گرفت.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مردم قیام کردند تا اسلام و احکام اسلام و عدالت اسلامی پیاده شود و انقلاب با دست خالی در برابر این رژیم تا دندان مسلح و مستضحر به حمایت‌های آمریکایی‌ها و غربی‌ها پیروز شد، بیان کردند: نکته مهم که مایه تاسف است اینجاست که در طول این ۴۳ سال انقلاب جریاناتی در کشور همان راهی که ابوسفیان گفته را خواسته و ناخواسته طی کردند؛ حرکت انقلاب به سمتی می‌رفت که حاکمیت حقیقی احکام الهی، عدالت و فسادستیزی را در جامعه ما نهادینه و مستحکم کند اما سیر جریانات، امروز ما را به اینجا رسانده است، حالا دولتی آمده انقلابی و تحول گرا که می‌خواهد با فساد و بی‌عدالتی مبارزه کند و با شایسته سالاری کشور را مدیریت کند اما متاسفانه در کنار بعضی از تعلل‌ها جریاناتی باز به حرکت در آمده‌اند تا نگذارند این تحول ایجاد شود و آدم‌های ناسالم کنار زده شوند و آدم‌های سالم سر کار بیایند که این خطر برای اسلام و انقلاب است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: مضمون و محتوای ۱۹ دی شایسته سالاری و عدالت گستری و فسادستیزی است؛ کاری به جریانات سیاسی نداریم چراکه در هر گرایش سیاسی انسان‌های خوب و خدمتگذار و از سوی دیگر فاسد و به درد نخور و غیر مقید به ارزش‌های دینی داریم.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: ملاک ما جریانات سیاسی نیست همین خطی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده انقلابی و غیر انقلابی؛ کسی که انقلابی است اهل فساد نیست فساد ستیز است، انقلابی عدالتخواه است و در تصمیمات و انتخاب افراد به دنبال افراد شایسته و بهترین فکر‌ها و راه‌ها برای رفع مشکلات مردم است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند الان در یک دو راهی قرار داریم که دولت و مجموعه دستگاه های متولی کشور می‌خواهند این تحول انجام شود و تلاش می‌کنند اما جاهایی مقاومت و تعلل می‌شود و کسانی تعرفه می‌شوند که خودشان هم مشکل دارند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: با ضرباتی که در تاریخ برای تنها ماندن ولی و حاکم و حجت الهی در جامعه اسلامی دیده‌ایم، همه مردم ولایتمدار ما با حضرات معصومین(ع) و شهداء بویژه فاطمه زهرا(س) که در ایام مصیبت جانسوز شهادت آن حضرت در راه اصلاح روند انحرافی در اسلام پدید آمده است هستیم، عهد بسته‌ایم که نگذاریم دیگر علی در زمان ما تنها بماند؛ این یک عهد سیاسی نیست، یک عهد ایمانی و عقیدتی است.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: ان‌شاءالله به فضل الهی ملت انقلابی و عاشق ولایت مصمم است که جریان تحول در نظام اداری کشور و فساد ستیزی حتماً در کشور ما محقق شود و قطعا هر کسی یا جریانی که پیدا یا پنهان مانع این جریان شود بداند که مردم و دستگاه‌های متولی با آن‌ها قاطعانه برخورد خواهند کرد و نخواهند گذاشت به سد راه تحول و مبارزه و فساد شوند.