امام جمعه بندرانزلی با اشاره به سکوت جوامع اسلامی در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس شریف گفت: استقرار سفارت آمریکا در بیت المقدس محکوم است.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز  سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان با تبریک فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان اظهار کرد: استقرار سفارت آمریکا در بیت المقدس از جمله مواردی است که جهان اسلام متاسفانه تا کنون واکنش قاطع و جدی ای نشان نداده اند اما از نظر جمهوری اسلامی امری محکوم است.

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام افزود: خروج آمریکا از برجام بیانگر آن است که مذاکره با آمریکا هیچگاه ثمری نداشته و مقابه با استکبار و ثبات قدم مردم و مسئولان به رهبری ولی فقیه در راه ایستادگی در برابر آمریکا و هم پیمانانش همواره کارگشا بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به وضعیت حساس کنونی کشور تاکید کرد: امروز کشور در شرایط حساسی قرار دارد که نیازمند وحدت رویه در عملکرد مردم و مسئولان هستیم.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری اروپاییان هم قابل اعتماد نیستند تصریح کرد: متاسفانه کشورهای اروپایی علاوه بر اینکه در خصوص عمل به تعهداتشان در خصوص برجام تضمینی نمی دهند بلکه زیاده خواهی هم می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین متذکر شد: خروج آمریکا از برجام و شرارت های رژیم کودک کش فلسطین در روز های اخیر و همچنین انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس از توطئه های از پیش تعیین شده و برنامه ریزی برای انحراف افکار جوامع بین المللی به سمت این موضوعات است .

وی با تاکید بر ضرورت احتیاط و توجه هرچه بیشتر دستگاه دیپلماسی کشور در برابر فریب  دشمنان تصریح کرد: متاسفانه در برابر کشتار اخیر در فلسطین اشغالی آنچنان که باید در دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی صدایی در نیامد در حالیکه جمهوری اسلامی همواره در واکنش به جنایات و محکوم کردن آن پیش قدم بوده است.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اتحاد همه جانبه مردم میهن اسلامی در برابر توطئه های استکبار جهانی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون تاکید کرد: اظهار بی اعتمادی از سوی مقام معظم رهبری بر اساس واقعیات موجود بود و مسئولان نیز باید با تاسی از رهبر معظم انقلاب مراقب باشند که فریب اروپاییان را نخورند.

حجت الاسلام شمس الدین یادآور شد: مسئولان باید با توجه به هشدارهای رهبری در راستای انجام فعالیت های عملی مفید و صحیح برای کشور و  در راستای اقتدار و عزت میهن اسلامی گام بردارند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم اعتکاف رمضانی در روزهای ۲۱ تا ۲۳ رمضان در مصلی شهرستان بندرانزلی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل در بندر انزلی از جمله دانشگاه هایی است که علاوه بر فعالیت چشمگیر و دستاوردهای علمی و همچنین کسب درآمد و عواید مناسبی که می تواند به شهر بندرانزلی برسد مورد بی توجهی مسئولان دانشگاه آزاد استانم قرار گرفته و شنیده ها حاکی از انتقال این دانشگاه به مرکز استان اشت.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه شنیده شده است دانشگاه آزاد اسلامی در تلاش است واحد بین الملل دانشگاه انزلی را تصاحب کند گفت: اندوخته مالی این واحد با توجه به فعالیت های گسترده اش بیش از ۳۵ میلیارد تومان است و من به دانشگاه آزاد استان اخطار می کنم از انتقال این دانشگاه به مرکز استان اجتناب کنند و اگر قرار است این دانشگاه به جایی برده شود باید زیر نظر دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی باشد.

حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به اینکه مسئولان بندرانزلی برای حفظ داشته های این شهر تلاشی نمی کنند تصریح کرد: دوسال پیش نیز در خصوص انتقال دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی از بندرانزلی به شهر دیگر هشدار داده شد و علی رقم اینکه مسئولان این خبرگزاری و شهرستانی پیغام دادند و مصاحبه کردند که این اتفاق نخواهد افتاد دفتر خبرگزاری از این شهر به شهر دیگری منتقل شد. 

وی همچنین تاکید کرد: من از برخی مسئولان واقعا تعجب می کنم که نه تنها به دنیال حفظ منابع و امکانات شهرستان نیستند بلکه آنچه را هم که شهرستان داشته دارد به باد می دهند.

گفتنی است به همت اعضای شورای شهر نیز برای اولین بار میز خدمت در حاشیه نماز جمعه برگزار و جمعی از مردم مشکلات خود را از نزدیک با اعضای شورای شهر خود مطرح کردند.