به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان گفت : انقلاب با رهبری مدبرانه ای به آستانه ۳۹ سالگی رسیده است ، جریانات و گروهای سیاسی مراقب باشند دشمن حرف خود را از زبان آنها نزند.

امام جمعه بندرانزلی با تسلیت ایام فاطمیه و و گرامیداشت دهه مبارکه فجر، به نام گذاری روز فناوری فضایی اشاره خاطر نشان کرد: این روز از افتخارات جمهوری اسلامی است که علی رغم تمام تحریم ها در طول سال های بعد انقلاب توانستیم به دست دانشمندان جوان کشورمان جز نه کشور برتر جهان در عرصه فناوری فضایی باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین افزود: دانشمندان عزیزمان توانسته اند صفر تا صد این علم را خودشان به دست آورند که این دستاورد بسیار مهمی است.

وی در ادامه با اشاره به روز نیروی هوایی در هفته جاری نیز خاطر نشان کرد: اعلام همبستگی این نیرو با جمهوری اسلامی شتابی سریع تر به انقلاب داد و موجب شکست رژیم منحوس پهلوی شد.

خطیب جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به روز خانواده ، تربیت قرآنی ، تحکیم خانواده و ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) تصریح کرد: هر کس که طالب بهره مندی از خانواده رشد یافته و با فضیلت باشد باید از سیره زندگی حضرت فاطمه (س) الگو بگیرد ، آنچه در خانواده های جامعه ما بوده ، همه و همه مقرون سیره ائمه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین به نقش مهم و تاثیرگذار حضرت زهرا (س) بعد از پیغمبر اکرم (ص) نیز اشاره و تاکید کرد : نظام اسلامی جهان اسلام توسط پیغمبر اکرم (ص) بنیانگذاری شده است که به دست عده ای از نزدیکان که مجاهدت های فراوانی در راه اسلام داشتند مورد تهدید قرار گرفت.

وی در ادامه با بیان اینکه اصل مهم امامت و ولایت است که بنیان نظام اسلامی را گذاشته و پیش می برد افزود: اگر این دو اصل نادیده گرفته شود از هدایت اسلامی چیزی باقی نمی ماند فلذا دشمن نیز سعی دارد از درون جامعه اسلامی را منحرف کند که فتنه ۸۸ و ایجاد جریان انحرافی مقابل ولایت از همین دسته بود.

*بین فتنه و گر وجریان انحرافی هیچ تفاوتی نیست / تنها کسی که در برابر توطئه دشمنان استوار ایستاده، امام و رهبری بوده اند

امام جمعه انزلی در ادامه خاطر نشان کرد: همه باید بدانند که اگر با ولی نباشند با هر کسی باشند فرقی نمی کند ، بین فتنه و گر وجریان انحرافی هیچ تفاوتی نیست ، تاریخ زندگی حضرت زهرا (س) ثابت کرده است که جریان انحرافی ، انحرافی است ولو توسط کسانی باشد که از سابقه داران نظام اسلامی باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار کرد: اگر امامت و ولایت در جامعه اسلامی نباشد دشمن به اهداف شومش می رسد ، تنها کسی که در برابر توطئه دشمنان ایستاده امامت و رهبری است ، چه زمان امام و چه زمان رهبری اصل امامت و ولایت اصل ظلم ستیزی بوده است.

وی افزود: اگر این دو اصل نباشد ظلم ستیزی و استکبار ستیزی از بین می رود ، انسان باید بداند قوام جامعه اسلام به ولایت است فلذا شما می بینید که این همه دشمنان توطئه می کنند و آن جایی که رهبری دینی وجود دارد دشمن موفق نمی شود و به عنوان مثال عراق با محور شدن مرجعیت مانع دستیابی دشمنان به اهدافشان شد اما در کشوری چون افغانستان علی رغم این همه مبارزه هنوز هم درگیری وجود دارد و اکنون نیز آمریکایی ها در حال انتقال داعش را به آن جا هستند.

*نباید بگذاریم دشمن در آستانه ۳۹ سالگی انقلاب در کشور جای پایی پیدا کند / خواص با بی خردی های خود کاری نکنند که نظام دچار چالش و حاشیه شود

خطیب جمعه انزلی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به سالروز گرامیدشت دهه مبارک فجر خاطر نشان کرد: نباید بگذاریم دشمن در آستانه ۳۹ سالگی انقلاب در کشور جای پایی پیدا کند ، هر جریان سیاسی ای که از محور امامت و ولایت فاصله بگیرد برای ما با دشمنان هیچ فرقی نمی کند ، اگر واقعا آن ها نیری ارزشی هستند و ارزش های اسلامی را قبول دارند و دل می سوزانند باید در همین مسیر حرکت کنند.

امام جمعه بندرانزلی همچنین تاکید کرد: انقلاب با رهبری مدبرانه ای به آستانه ۳۹ سالگی رسیده است ، جریانات و گروهای سیاسی مراقب باشند دشمن حرف خود را از زبان آنها نزند.

گفتنی است حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم زاده ؛ رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بندرانزلی و دبیر ستاد دهه فجر شهرستان در جایگاه سخنران پیش از خطبه نماز جمعه این هفته به سخنرانی پرداخته و گزارش عملکردی را خدمت نماز گزاران اعلام کرده و مداح اهل بیت ؛ حاج محمد رسول خدادایان نیز در سوگ شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) به مرثیه سرایی و ذکر مصیبت پرداخت.

*برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید.