حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین صبح امروز (پنجشنبه) در دیدار فرماندار انزلی و روسای ادارات شهرستان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های دولت یازدهم، هفته‌ی دولت را فرصتی مغتنم برای ارائه‌ی گزارش به مردم از کارهای انجام‌گرفته خواند و سرفصل هایی را نظیر توجه به درخواست های مردمی و رسیدگی به ارجاب رجوع ، توجه به مسائل دینی در ادارات ، حضور چشم گیر در مراسمات مهم شهرستان و همچنین توجه ویژه به مسائل فرهنگی را از اولویت های کار روسای ادارات در شهرستان برشمرد.

امام جمعه بندرانزلی با تبریک هفته‌ی دولت، یاد شهیدان رجایی و باهنر را به‌عنوان «الگوی اخلاص، پرکاری و مردمی بودن» گرامی داشت و با اشاره به جبران از دست دادن این عزیزان غیرممکن است افزود: 39 سال از پیروزی انقلاب گذشته و هنوز هم کسی مانند شهید باهنر و رجایی برای ما تکرار نشد و بدون اغراق باید گفت که ما دیگر نتوانستیم مانند این دو عزیز کسی را پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین سپس به گزارش فرماندار انزلی در خصوص اقدامات انجام‌گرفته اشاره و خاطرنشان کردند: این گزارش‌ها بسیار خوب بودند و باید به اطلاع مردم رسانده شود، زیرا سرمایه‌ی اصلی، مردم و اعتماد و امید آنان است.

وی اداره‌ی امور شهرستان را با توجه به گستردگی و تنوع مسائل و انتظارات فراوان و همچنین مشکلات، بسیار سخت دانست و گفت: دولت و شما که از بدنه ی دولت هستید باید با برنامه‌ریزی و جدیت، حداکثر بهره‌برداری را برای کار و تلاش انجام دهید.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به اهمیت و جایگاه رفیع خدمت به مردم تصریح کرد: در نظام اسلامی، مسؤولیت ها، زمینه های خدمت افراد به مردم هستند. بر این اساس، مدیرانْ خدمتگزاران مردم اند و در قبال آن ها، تکلیف هایی دارند که باید به شیوه ای نیکو به انجام برسانند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: در اسلام و نظام جمهوری اسلامی، فلسفه مسؤولیت پیدا کردنِ مسؤولان در کشور، این است که برای مردم کار کنند. مسؤولان، برای مردم اند و خدمتگزار و مدیون و امانت دار آنها هستند. مردم محوراند. کسی که در نظام جمهوری اسلامی مسؤولیتی به دست می آورد، باید همه همّ و غمّش برای مردم باشد؛ … هم برای دنیای مردم …، هم برای معنویّت مردم ….

وی همچنین تاکید کرد: «اساس قضیه این است که ما بتوانیم رضای الهی را کسب کنیم. اگر رضای الهی را تعقیب کردیم، آن وقت مصلحت مردم، خیر مردم و اجرای عدالت به آسانی برای ما میسر خواهد شد. اگر دنبال رضای خدا نبودیم [و] دنبال رضای این و آن بودیم، آن وقت کارها نابسامان خواهد شد و سامان کارها حاصل نخواهد شد».

امام جمعه انزلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به تاثیرگذاری عملکرد مسئولان بر زندگی مردم خاطر نشان کرد: عملکرد و سبک زندگی دولتمردان در زندگی مردم تأثیر مستقیم دارد ، زندگی دولتمردان بایستی متعادل بوده و با عرف جامعه همخوانی داشته باشد و در همه موارد بایستی به نحوی زندگی کنند که بتوانند برای جامعه الگو باشند و مردم قطعا انتظار دارند دولتمردان ساده زیست، دلسوز و به دنبال آسایش و رفاه مردم و اصلاح جامعه و عدالت اجتماعی باشند و در کنار دینداری، دین‌گستری را نیز پیش گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: نحوه عملکرد مسئولان باید زمینه ساز اعتماد و علاقه مردم به آنان شود ، ما در قبال مسائل فرهنگی و معیشت مردم، به‌شدت مسئول هستیم و اگر حتی یک جوان مؤمن در اثر عملکرد ما خدای ناکرده از راه منحرف شود، ما مسئولیم.

وی در پایان سخنان خود گفت : همه مسئولان باید ولایت مداری، وحدت، هماهنگی و خدمت گذاری به این مردم عزیز را سرلوحه کار خود قرار دهند ، فردی که در قامت یک مسئول در انقلاب اسلامی می خواهد ایفای نقش کند باید دارای دو خصلت “صداقت” و “صراحت” آن هم از نوع انقلابی اش باشد. همچنین، طبق رهنمود امام خامنه ای، این فرد باید “هرگز ملاحظات شخصی و انگیزه‌های جناحی و قبیله‌ای را به حیطه‌ فعالیت‌های گسترده و اثرگذار خود راه” ندهد.

از صفحه دوم نیز دیدن کرده و برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی روی آن کلیک کنید