به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت ‌الاسلام ‌والمسلمین سید عبدالجواد شمس ‌الدین در پنجمین نشست طرح کلی اندیشه انقلاب در کانون تفکر زبرالحدید، ساعتی با جوانان این کانون به گفت و گو پرداختند.

امام‌ جمعه بندرانزلی در این نشست با اشاره به اینکه موضوع بیانیه گام دوم انقلاب بسیار مهم و قابل ‌توجه است که ضمن مطالعات طولانی مدت بر روی این مسئله، باید به آن عمل شود، گفت: انقلاب اسلامی یک پدیده الهی و ویژه در عصر حاضر به شمار می رود و همه ی ابعاد آن منحصر بفرد است که باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: امام خمینی (ره) به دنبال اهداف اصلی و نهایی برای جامعه اسلامی بودند و علاوه بر توجه به زندگی مردم و سایر شرایط، هدف اصلی و نهایی انقلاب اسلامی را انسان ‌سازی قرار دادند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تمدن نوین اسلامی را غایت انقلاب اسلامی می ‌دانند و نتیجه این هدف والا و مهم انقلاب منجر به ظهور حضرت حجت (ع) می ‌شود، اظهار کرد: اگر ما غایت انقلاب اسلامی را فراموش کنیم ضرر کرده ‌ایم و در چنین شرایطی اگر به هر چیز دیگری دست پیدا کنیم، هنوز موفق نشده‌ ایم و در این امر هیچ پیروزی را کسب نکرده ‌ایم.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه لازمه رسیدن به هدف تعالی انقلاب اسلامی، ترسیم تمام اجزای جامعه با هدف غایت انقلاب اسلامی است، تصریح کرد:با ساختار و مدیریت غیر متناسب در نظام اداری نمی توان به اهداف انقلاب رسید؛ در شرایط کنونی در نظام اسلامی ما دارای نظام اداری اسلامی نیستیم و این مشکل در نظام اداری از گذشته وجود داشته که ریشه غربی دارد، به همین دلیل در بسیاری از دستگاه‌ ها دچار اختلال هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در راستای نقش دستگاه‌ های حاکمیت در بیانیه گام دوم انقلاب دو مقوله ی سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد که این دو مقوله باید با تناسب با یکدیگر منجر به پیشبرد شوند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری دستور یک بازرسی کلی در ساختار نظام اداری داده اند؛ اگر ما بخواهیم یک نظام اداری اسلامی داشته باشیم باید نظام اداری کنونی دچار تغییر و تبدیل به یک نظام اداری اسلامی شود.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات ما نظام اداری گسترده است و باید این نظام اداری برای بهتر و آسان تر شدن بازرسی، رسیدگی و کنترل نظام اداری، کوچک ‌تر و محدود تر شود، عنوان کرد: بخش نیروی انسانی به عنوان یکی از مؤلفه ‌های بسیار مهم در انقلاب اسلامی در ایجاد، پیروزی، استقرار و تداوم انقلاب اسلامی نقش بسزا و مهمی را دارا بوده است.

امام‌ جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه ما ارزیابی دقیق و خاصی از جامعه نداریم، در نتیجه نمی ‌توانیم برنامه دقیقی داشته باشیم، تصریح کرد: تولید فکر و ارائه طریق و رهنمود‌های مقام معظم رهبری بسیار مهم است که باید محقق شود که در غیر این صورت بی فایده خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه ایمان انقلابی به معنی مدیریت اجتماعی باید پیشتاز مردم در امر دین، نماز و سایر موارد دینی و معنوی جامعه باشد، افزود: یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم حاکمیت، برنامه ‌ریزی و تدوین راهبرد استراتژی لازم برای پیشبرد نظام است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه اسلام برای همه نیاز‌های بشر حرف و برنامه دارد و مسئولان باید نیاز‌های جامعه را از اسلام برای مردم استخراج کنند، خاطر نشان کرد: ما در بخش مدیریتی افرادی را داریم که احکام اولیه اسلامی را هنوز فرا نگرفته‌ اند؛ در عصر حاضر، در بخش مدیریتی و در میان مسئولان به افرادی مانند مالک اشتر نیازمندیم که متوجه مسئله حلال و حرام باشند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه ما باید هفت ‌بند بیانیه گام دوم انقلاب را ملاک قرار داده و به آن عمل کنیم، تصریح کرد: ما باید بتوانیم بر روی حوزه‌هایی که در بیانیه گام دوم انقلاب تفکیک‌ شده، برنامه‌ ریزی و تفکر کنیم و این بیانیه باید مورد توجه دستگاه ‌های اداری نیز قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه “جوان انقلابی” یک مسئله مهم در بیانیه گام دوم انقلاب است که نشان دهنده ی توجه ویژه مقام معظم رهبری به جوانان است، تصریح کرد: با توجه به بیانیه گام دوم انقلاب، جوان انقلابی شاخص یک دولت انقلابی است و این دو مسئله را نمی ‌توانیم از هم تفکیک کنیم.

گفتنی است پس از این نشست، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین از بخش های مختلف این مجموعه بازدید به عمل آوردند.

برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی بر روی آنها کلیک کنید