به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، به مناسبت هفته امور مالیاتی، رئیس و کارشناسان اداره امور مالیات و دارایی شهرستان انزلی با حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین دیدار و با آرمان های امام و رهبری تجدید بیعت کردند.

 
امام جمعه بندرانزلی با تبریک هفته امور مالیاتی با بیان اینکه مسئله ی فرهنگ سازی پرداخت مالیات به اندازه مصرف و هزینه اش مهم است خاطرنشان کرد: اصل مالیات و ضرورت آن برای اداره کشور در بخش هزینه های عمرانی و جاری کارآمد است و در آن هیچ شک و تردیدی نیست.

 
حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به موضوع تبین مسئله مالیات و فرهنگ سازی آن در بین مردم جامعه گفت: مردم جامعه ما از نظر درک،فهم و علم در سطح بالا و قابل قبولی هستن و اگر نسبت به مسئله مالیات، آن اطمینان لازم برایشان حاصل شود با رغبت بیشتری مالیات را پرداخت میکنند.

 
مالیات گرفتن از کارمندان و فرار مالیاتی دانه درشتها چیزی جز تبعیض نیست

 
وی عدالت و برابری را یک اصل مهم در کار مالیات برشمرد و تاکید کرد: عدالت و برابری دو بخش دارد یکی اخذ مالیات از دانه درشت هایی که فرار مالیاتی دارندو دیگری مالیات از کارمندان، در حالی که امروز میبینیم کارمندی را که قبل از دریافت حقوق مالیاتش را از او میگیرند، که اگر این دو را مقایسه کنیم چیزی جزء تبعیض نیست.

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین یک بخش دیگر از عدالت و برابری را تخصیص مالیات به معدیان دانست و افزود: گاهی اوقات مالیات هایی که تعیین میشود برای مردم واقعاً ناعادلانه است و ما از افراد بسیار خوب مومن و انقلابی شکایت ها و گلایه های فراوانی از اخذ مالیات داریم.

 
وی همچنین گفت: این پذیرفته نیست افرادی که متدین و خوش حساب هستند نقره داغ شوند ولی خواص دیگر آن هم به راحتی با مبلغی کم که برایشان محاسبه میگردد، از مالیات عبور میکنند این هم یک نوع تبعیض و بی عدالتی است.

 
وضعیت اقتصادی و اصناف شهرستان انزلی واقعاً با بحران مواجه است

 
امام جمعه انزلی در ادامه سخنان خود گفت: وضعیت اقتصادی و اصناف شهرستان انزلی واقعاً با بحران مواجه است، حال اگر از این اصناف بحران زده، مالیات تخمینی خودتان را بگیرید این ظلم است در حق او، وغیر قانونی گرفتن مالیات با ناحق گرفتن مالیات به تعبیری با در گردنه جیب یک را زدن فرقی نمی کند.

 
حجت الاسلام و المسلیمن شمس الدین در خصوص نظارت درست بر دیگر کارمندان مجموعه دارایی افزود: شاید در مجموعه دارایی فقط یک نفر ناعادلانه خلاف میکند ولی این امر به نام همه ی عوامل دارایی نوشته میشود، شما مسئولیت دارید که بر پایین دستی های خود نظارت درست داشته باشید.

 
عدم تبعیض در مالیات دیگر موضوعی بود که وی خطاب به رئیس و کارشناسان اداره امور مالیات و دارایی شهرستان انزلی به آن اشاره و تصریح کرد: عدم تبعیض یکی از نکات مهمی است که در اخذ مالیات و پرداخت مالیات مردم با رغبت بسیار اهمیت دارد و اگر این انجام نشود باب خلاف بازمیشود

 
برخورد و مبارزه با متخلاف در اداره دارایی وظیفه اداری و شرعی همه شماست

 
امام جمعه انزلی خطاب به کارشناسان اداره دارایی متذکر شد: شماها بعنوان مسئول و کارشناس شرعاً وظیفه دارید با تبعیض ها و ظلم هایی که پیش می آید به جد مبارزه کنید این قبل از تکلیف اداری یک تکلیف شرعی است.

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به مقدار درصدی که از مالیات به شهرستان بازمیگردد بیان کرد: چرا ما هیچ اثری از مقدار درآمد مالیاتی دولت که به خود شهرستان بازمیگردد هیچ اثری از آن نمیبینیم، اگر در پروژه های شهرستان هزینه میشود ،کجاست؟ در کجای شهرستان صرف میشود.

 
وی ادامه داد: بخشی از مالیات هر شهری که به خودش برمیگردد، این باید هزینه اش برای مردم ملموس باشد شما برای تبلیغات کار خود و مسئله بیین با تعامل با دستگاه های دیگر به مردم گزارش دهید.
امام جمعه انزلی در پایان سخنان خود تاکید کرد: در ضمن اینکه شما منابع مالی دولت را تامین میکنید، اقتصاد خصوصی و مردم را ورشکست نکنید، رضایت عامه ی مردم خصوصاً اقشار ضعیف برای دنیا و آخرت شما بهتر از هر چیزی است.

 

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی روی آن کلیک کنید