به گزارشwww.SeyedShamsoddin.ir، جمعی از بانوان فرهیخته از اقشار مختلف شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک ماه مبارک و بسیار پر فضیلت رمضان؛ ماه ضیافت الهی، خودسازی و گسترش معنویت از دغدغه‌مندی خواهران مومنۀ انقلابی و فعال در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی تقدیر و تشکر کردند و افزودند: نمی‌خواهیم از آنچه که امروز در جامعه ما دیده می‌شود سلب مسئولیت کنیم اما شرایطی که امروز با آن مواجهیم یک جنگ ترکیبی و همه جانبه‌ای است که استکبارجهانی علیه نظام اسلامی و مقدسات ما در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و… ایجاد کرده و علیه نظام اسلامی صف آرایی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: همیشه در طول تاریخ از صدر اسلام تا به امروز آسیب‌زاترین مجموعه‌ها و گروه‌ها درون نظام اسلامی، عوامل نفوذی و نفاق بوده‌اند که بیشترین ضربه را به اسلام، معارف دینی، مقدسات دینی و شئون اسلامی وارد کرده‌اند و انقلاب ما هم از این توطئه و رفتار منافقانه تا به امروز هیچ زمانی نبوده که بری باشد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: جریان نفاق منحصر به گروهکِ تروریستِ جنایتکار نمی‌شود بلکه افراد مختلفی در بخش‌های مختلف جامعه خصوصاً در سطوح مدیریتی هستند که با ظاهر دینی، باطن غیراسلامی دارند و این امروز یکی از ابتلائات نظام اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه همه مردم این رفتار‌ها را خصوصاً در دولت قبل حس کردند و هنوز فاصله زیادی از آن جریان فکری نگرفته‌ایم، اضافه کردند: ۸ سال یک جریان فکری در بخش‌های مختلف اجرایی، تقنینی و دیگر بخش‌های کشور حاکم بود که محصول آن، شرایط موجود است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند من از «منافق علیم اللسان» می‌ترسم و نگرانم؛ کسانی که چرب زبانند و با حرف نظر عامه مردم را جلب می‌کنند اما عملشان عمل غیردینی و منافقانه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با استناد به این آیه شریفه وَمِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَیُشْهِدُ اللَّهَ عَلَىٰ مَا فِی قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ، خاطرنشان کردند: کسانی را میبینی که چرب زبان‌اند و حرف‌های جذابی می‌زنند اما سخت‌ترین دشمنان برای اسلام و جامعه اسلامی هستند؛ کار این‌ها چیست؟ «وَإِذَا تَوَلَّىٰ سَعَىٰ فِی الْأَرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا» این‌ها وقتی متولی امور شوند و در مصدر کار قرار بگیرند و اداره جامعه دست آن‌ها بیفتد سعی‌شان بر افساد است، در قرآن کریم می‌فرماید افساد اینها در دوچیز نمایان است یکی الْحَرْثَ و دیگری وَالنَّسْلَ.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: یکی از مباحث افسادشان اقتصاد جامعه است؛ حرث به معنای کشاورزی؛ آنچه قوت و زندگی مردم با آن‌ها است را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اظهار داشتند: اگر اقتصاد جامعه دچار مشکل شد و مردم به نان شب شان محتاج شدند و جامعه اسلامی برای قوت روزمره خودش به دشمنان وابسته شد مشکلات و فسادهای اخلاقی و اجتماعی و فحشا گریبان‌گیر جامعه می‌شود همانطور که در این سالهای اخیر که وضع معیشت مردم به شدت آسیب دید شاهد افزایش آن‌ها بودیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه دومین جایی که افساد می‌کنند در نسل یعنی خانواده و انسان‌های جامعه است، افزودند: امروز مسئله اعتیاد، فحشا و ماکولات و مشروبات حرام در جامعه چگونه است؟ این نقشه دشمن است که افراد جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان را فاسد کند و از بین ببرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه جای دیگری که افساد میکنند و جای بنیادین است زنان جامعه می‌باشد، افزودند: زن را اگر به فساد کشاندند و از آن جایگاه اصلی و حقیقی تنزل دادند جامعه فاسد می‌شود؛ در جوامعی چون جامعۀ ما بواسطه ایرانی و اسلامی بودن، زن و مادر در خانه هم در اداره خانه و هم تربیت فرزندان نقش محوری دارد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه وقتی زن در خانه به فساد مبتلا شد همسر و فرزندانش هم به فساد مبتلا می‌شوند، تصریح کردند: نقشه دشمنان متلاشی شدن بنیان خانواده است و این نقشه تنها برای کشور ما نیست بلکه تلاش می‌کنند در همه دنیا بنیان خانواده را از بین ببرند و بشریت را به تباهی سوق بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: دشمنان می‌دانند نقطه محوری و اساسی این تحولی که در دنیا بواسطه حرکت انقلاب اسلامی ایجاد شده، مردم اند و آن اصل بنیادین در مردم خانواده و در خانواده هم زنان هستند است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه همانطور که قرآن کریم می‌فرمایند نقشه دشمنان، منافقین و نفوذی‌ها در جامعه اسلامی این است که حرث و نسل را با به فساد کشاندن و کاهش جمعیت از بین ببرند، ادامه دادند: متجاوز از چند دهه است که دشمن روی این مسئله کار می‌کند اما متولیان امر در دوره‌های مختلف خواب بودند و به هشدارها و تذکرهای مقام معظم رهبری توجهی نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: دشمن می‌خواهد جلوی فرزند آوری و گرم شدن کانون گرم خانواده را بگیرد و خانواده‌ها دو نفره و نهایتاً سه نفره بشوند و هیچ انس و مودتی نداشته باشند.

امام جمعه انزلی با تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری اجتماعی، افزودند: در خصوص شرایط موجود در جامعه همه ما مسئول و پاسخگو هستیم و این را باید بدانیم صرف گفتن مشکلات و ناهنجاری های دینی از ما سلب تکلیف نمی کند بلکه باید از مسئولین مطالبه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: اکنون در شرایط جنگ ترکیبی قرار داریم و باید با همه مظاهر و مصادیقی که دشمن به میدان آمده مبارزه کنیم، در این جنگ ترکیبی و فرهنگی دشمن از همه ناحیه حمله می‌کند و نمی‌شود صرفاٌ به صورت تک بعدی فقط به یک موضوع خاص پاسخ داد.

امام جمعه بندرانزلی افرودند: دولت جدید آمده و می‌خواهد شرایط موجود را اصلاح کند و تحول ایجاد کند اما میان مشکلات و مفاسد و بی تعهدی های فراوان گرفتار است و در بخش‌های مختلف باید تغییراتی ایجاد شود اما شرایط لازم مهیا نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اولین و اساسی ترین موضوع در میدان جنگ ترکیبی را حضور متولیان صالح دانستند و خاطرنشان کردند: آدم ناصالح و کسی که تقیدی به دین ندارد و یا کسی که خانواده نادرستی دارد نمی تواند جامعه سالم بسازد و جامعه دینی را مدیریت کند .

امام جمعه بندرانزلی داشتن طرح و برنامه برای مقابله با فساد را دومین راه مبارزه در جنگ ترکیبی عنوان کردند و افزودند: برای مقابله با فساد هایی که دشمن ایجاد کرده برنامه و طرح های کاربردی لازم است؛ باید بگوییم در شرایطی که امروز در جامعه داریم چگونه می توانیم وضعیت موجود و معضلات را تغییر بدهیم .