به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق ایران عقیده با اشاره به سالروز مقاومت اسلامی و پیروزی رزمندگان مقاومت حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با رژیم صهیونیستی خاطر نشان کرد: هدف رژیم غاصب صهیونیستی از به راه انداختن جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان این بود که بتوانند آنقدر اسرائیل را در منطقه،  قدرتمند و تقویت کنند که همه کشور های اسلامی را تحت شعاع قدرت خودش قرار دهد اما در این جنگ به هدف خود نرسید و با واسطه قرار دادن کشورهای مختلف خواستار آتش بس شد.

امام جمعه موقت بندرانزلی همچنین افزود: پیام مقاومت ۳۳ روزه ی حزب الله لبنان برای مسلمانان خاورمیانه این بود که اگر توده های میلیونی مسلمانان منطقه یک قدرت واحد شوند یقیناً هیچ قدرت دیگری توان مقابله با آنها را نخواد داشت.
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ حکم دوازدهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران نیز تصریح کرد: رسیدگی به معیشت مردم باید از اولویت های ویژه دولت باشد و امروز گرانی، رکود، اشتغال از مباحث مهم کشور است و این را هم دشمن میداند که اگر بخواهد به نظام اسلامی ضربه ای وارد کند باید از مسیر اقتصادی وارد شود، لذا تمام توان خودشان را در این تحریم های اقتصادی قرار داده اند.
وی با اشاره به اینکه تعامل گسترده با کشورها و ملل مختلف با حفظ استقلال و عزتی که نظام اسلامی باید داشته باشد تاکید کرد دولت باید در مقابل سلطه گران از خودش ایستادگی نشان دهد.

امام جمعه موقت بندرانزلی در بخشی دیگر از سخنان خود به مسئولیت گرفتن در نظام اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: در نظام اسلامی اصل مسئولیت موضوعیت ندارد که انسان طمع کند، که باید به هرطریقی مسئولیت بگیرد، در نظام اسلامی مسئولیت یک امانتی است که دست انسان سپرده میشود، همچنان که در مراسم تحلیف هم به این نکته اشاره شد.
حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده همچنین متذکر شد: در نظام اسلامی اگر مسئولیت را امانت ندانیم و آنرا بعنوان طعمه ای قرار دهیم برای مطامع خود و گروه مان، خدای نکرده راه درست و صحیحی که که امام و شهداء آنرا ترسیم کرده اند خارج میشویم.

وی با اشاره به مراسم تحلیف اظهار کرد: در مراسم تحلیف دیدیدکه روسای کشورهای مختلف در این مراسم حضور داشتند و علت آن این است که نظام اسلامی تاکنون توانسته در جهان و خاورمیانه حرف برای گفتن داشته باشد.
امام جمعه موقت بندرانزلی با ابراز تاسف در خصوص اقدام نادرست چندنفر از نمایندگان مجلس در پایان مراسم تحلیف نیز اشاره و تاکید کرد: تعداد محدودی از نمایندگان مجلس که بخاطر عکس گرفتن با آن خانم که کاراشتباهی کردند باید از ملت بزرگ ایران عذرخواهی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ایران عقیده با بیان اینکه آمریکا به دنبال متهم کردن ایران به نقض برجام است تصریح کرد: آن نقضی را که خودشان انجام میدهند را میخواهند با بهانه اجازه ندادن به بازرسی از سایت ها و مراکز نظامی ما، آن را گردن ایران انداخته و ما را متهم کنند.

 امام جمعه موقت بندرانزلی خطاب به مسئولین و کسانی که در رأس کار هستند بیان کرد: به هیچ وجه نباید در خصوص بازرسی از مراکز نظامی مسئولین از خود نرمش نشان ندهند و باید قاطعانه در مقابل زیاده خواهی آمریکا ایستادگی کنند.

وی در پایان سخنان خود تاکید کرد: مسئولین و به خصوص دولتمردان باید این موضوع را اصل قرار دهند که خدای نکرده التهاب آفرینی در کشور به سود هیچ کس نیست، بعضی از سخنان و موضع گیری ها متاسفانه التهاب آفرین است و موجب ایجاد دو قطبی کردن جامعه میگردد و این را باید دقت کرد که نباید هر کلامی را در بین مردم زد.