به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان ضمن تبریک ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن کریم، اظهار داشتند: امام باقر(ع) فرمودند «لِکُلِّ شَیْ‏ءٍ رَبِیعٌ وَ رَبِیعُ الْقُرْآنِ شَهْرُ رَمَضَانَ» برای هرچیزی بهاری است و بهار قرآن کریم ماه مبارک رمضان است و امسال ماه مبارک رمضان مقارن با بهار طبیعت می‌شود که حلول سال جدید را هم پیشاپیش تبریک عرض می‌کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امسال در ماه مبارک رمضان حرکت بسیار خوبی برای انس با قرآن کریم تحت عنوان آیه‌های زندگی ایجاد شده که هم در مجالس و محافل و هم در صدا و سیما در حال برگزاری است، خاطرنشان کردند: این ماه ضیافت الهی و بهار قرآن فرصت مغتنمی است که انسان‌ها و مؤمنین بیشتر با قرآن کریم آشنا شوند و انس پیدا کنند و به تعبیری قرآن کریم را در زندگی خود پیاده کرده و مورد عمل قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه قرآن کریم کتاب هدایت و محکم‌ترین پشتوانۀ امت اسلام است که اگر به دستورات قرآن کریم و آنچه که خداوند متعال در این کتاب نورانی به بشریت هدیه کرده عمل شود معضلات بشریت از بین می‌رود و عدل و امنیت و آسایش و رفاه شامل همۀ انسان‌ها می‌شود و ظلم از بین می‌رود.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر چند نکته به مناسبت فرارسیدن ماه مبارک رمضان، تصریح کردند: در ماه مبارک رمضان باید در همه جای جامعۀ ما جلوه ضیافت الهی نمایان باشد، هم فضاسازی شهری، هم رونق در مساجد و محافل و برنامه های دینی و هم رعایت شئونات اسلامی و عدم تظاهر به روزه‌خواری؛ این وظیفۀ همۀ مردم و دستگاه‌های حاکمیتی است، به تذکر لسانی که یکی از مصادیق مهم امر به معروف و نهی از منکر و وظیفۀ عمومی همه انسان‌های مؤمن جامعه اسلامی است باید در مواجهۀ با تظاهر به روزه خواری عمل شود، ضمن اینکه دستگاه‌های متولی هم باید مراقبت کنند تا چنین چیزی در جامعه اسلامی مشاهده نشود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه از نکات دیگری که باید در این ماه مورد توجه قرار بگیرد این است که باید به معنویات خودمان عمق ببخشیم، افزودند: در این ماه مبارک باید عبادت‌ها، تلاوت‌ها، استغفارها، ذکرها و دعاها از حد لفظ و لقلقه زبان عبور کند و در دل و جان ما جا بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان یکی از توصیه‌های مهم این است که به فکر اقشار ضعیف جامعه باشیم، خاطرنشان کردند: باید در این ماه مبارک به فکر نیازمندان، سیل زدگان سیستان و بلوچستان و همچنین مردم مظلوم غزه که زیر شدیدترین هجوم‌ها و بمباران‌های سلاح‌های مرگبار آمریکایی‌هایی و صهیونیست‌ها تمام زندگی‌شان را از دست داده‌اند و محاصرۀ غذایی و امکاناتی از جمیع جهات بر آن‌ها تحمیل شده و با سلاح گرسنگی شدید دست و پنجه نرم می‌کنند باشیم؛ الحمدلله جمهوری اسلامی توانسته از طریق هلال‌احمر مسیری برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه باز کند، لذا باید در این ماه مبارک که یکی از بهترین عبادت‌ها در آن افطاری دادن است و پیامبر اکرم(ص) فرمودند افطاری بدهید حتی نصف خرما، همه به مردم مظلوم غزه که امروز در شرایط بسیار سختی به سر می‌برند کمک کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اخیراً آمریکایی‌های خبیث و جنایتکار طرحی را دنبال می‌کنند که برای غزه بسیار خطرناک است و می‌گویند ما برای اینکه کمک‌های بشردوستانه به غزه ارسال کنیم باید بندری در غزه ایجاد کنیم و از طریق دریا به آن‌ها کمک کنیم! می‌خواهند با ایجاد بندر در غزه هم نیرو پیاده کنند و راه ارتباط فلسطینی‌ها و اهالی غزه را از طریق دریا ببندند و هم از طرفی کوچ اجباری برای مردم غزه پدید بیاورند و آن‌ها را به قبرس بفرستند و بعد هم کشورهای اروپایی و متفرق‌شان کنند تا غزه به طور کامل در اختیار صهیونیست‌ها قرار بگیرد، این توطئه و نقشه خطرناکی است که آمریکایی‌ها دنبال می‌کنند درحالیکه باید کوس رسوایی آمریکایی‌ها و جنایتکاری‌شان را هرکسی در هرجایی که می‌تواند در فضای مجازی و رسانه‌ها و مجالس و محافل با صدای بلند فریاد بزند که شما اگر دلتان به حال مردم غزه می‌سوزد گذرگاه رفح را باز کنید تا ماشین هایی که امکانات اولیه برای زندگی این مردم از کشورهای مختلف آورده‌اند و پشت مرزهای بسته ‌شده غزه مانده‌اند وارد غزه بشوند نیاز نیست بندر بزنید و از هوا کمک بفرستید که همین کمک‌های شما منجر به شهادت مردم مظلوم و گرسنگان غزه شود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به وفات حضرت خدیجه(س) ام‌المؤمنین این بانوی مکرمه و بزرگواری که حق عظیمی به گردن همۀ انسان‌های مسلمان و مؤمن دارد در هفتۀ پیش رو، اظهار داشتند: این حضرت با یاری پیامبر اکرم(ص) و در کنار رسول خدا بودن همۀ دارایی خود را صرف اسلام کرد و ما هم باید در این ماه مبارک رمضان تأسی به این حضرت کنیم و هرکسی هرچقدر که می‌تواند از مال خود به نیازمندان و محرومین کمک کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در روزهای پایانی سال ۱۴۰۲ و در آستانه ورود به سال جدید هستیم و در سال ۱۴۰۲ وقایع و رویداد های مهمِ تلخ و شیرینی داشتیم که هر کدام از آن‌ها در جای خودش مهم است که باید مورد توجه و گفتگو قرار بگیرد، تصریح کردند: دو انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی از مهم‌ترین رویداد‌های سرنوشت ساز و اثربخش سال ۱۴۰۲ بود که نکاتی در این رابطه لازم است بیان کنم؛ نکته اول اینکه در برگزاری این انتخابات‌ باید از همۀ کسانی که تلاش کردند تقدیر و تشکر می‌کنیم، کار بسیار سنگینی در کمال امنیت و صحت و سلامت و رقابت و مشارکت در آن شرایط خاص انجام شد که پیروز قطعی این انتخابات مثل همه انتخابات‌های دیگر مردم ما هستند، کسانی که حضور پای صندوق‌های رأی پیدا کردند، مردم بصیر و انقلابی و ولایتمدار ما که علیرغم یک سال تلاش و توطئه و شبهه‌افکنی دشمنان با جدیت و غیرت و انگیزه و تشخیص اکثراً درست پای صندوق‌های رأی حضور پیدا کردند و به جهان اعلام کردند مردم قهرمان و انقلابی ایران به متابعت از رهبری و امام و شهداء همیشه در صحنۀ انتخابات حضور پرشکوه خواهند داشت.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان شدند: بعضی‌ها آمدند در انتخابات شرکت کردند وقتی رأی نیاوردند گفتند آمدیم نبودید! مردم بودند شما ندیدید! مردم همیشه در صحنه هستند اما شما چشم دیدن حضور مردم را ندارید! آن‌هم بخاطر این است که کارهایتان برای مردم نیست، برای منافع حزبی و جناحی و جریان‌های سیاسی خودتان است! هشت سال در مصدر مدیریت جامعه بودید مردم را ندیدید! این مشکلات سخت اقتصادی و معیشتی دستاورد هشت سال مدیریت شما بود که دشمنان می‌خواستند بواسطه همین مشکلات مردم را از نظام اسلامی و حضور در صحنه‌های تعیین کننده‌ای چون انتخابات‌ها دلسرد کنند! بدانید مردم بودند، هستند و همیشه ان‌شاءالله خواهند بود.

امام جمعه بندرانزلی اظهار کردند: در بحث انتخابات از حضور همۀ کاندیداهایی که برای گرم شدن تنور انتخابات و رقابتی شدن و باشکوه‌ترشدن انتخابات شرکت کردند و تایید صلاحیت شدند تقدیر و تشکر می‌کنیم، اگرچه باید این انتخابات و حضور در انتخابات و رأی‌هایی که داده شده مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرد و برای برخی در آینده مورد عبرت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: به منتخبین هم تبریک عرض می‌کنیم که توانستند میزان لازم آرای مردم را برای ورود به مجلس و خدمت‌گذاری به مردم را بدست آورند؛ باید برای رفع مشکلات خرد و کلان کشور و مردم عزم جزمی داشته باشند و برنامه‌ریزی و تلاش کنند تا مشکلات کشور در مجلس آینده هرچه زودتر برطرف شود.

خطیب جمعه بندرانزلی متذکر شدند: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای محترم مجلس خبرگان رهبری به برخی از کسانی که رأی آورده‌اند و یا رأی نیاورده‌اند تذکر دادند که شیرینی انتخابات را در کام مردم تلخ نکنند؛ برخی می‌نشینند حرف میزنند یا مقاله می‌نویسند یا توئیت می‌زنند که موجب تلخ‌کامی مردم می‌شود و کار بسیار ناشایسته‌ای است، همه باید برای رفع مشکلات کشور با هم کمک کنند.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: افرادی که در این عرصه حضور پیدا کردند اما موفق نشدند رأی مردم را کسب کنند در یک امتحان بسیار مهمی قرار دارند و آن امتحان مهم این است که اگر حقیقتاً برای خدا و مردم به میدان آمده بودند و طرح‌ها و حرف‌ها و توانایی‌هایی برای رفع مشکلات جامعه و مردم داشتند الان به منتخبین کمک کنند؛ در سراسر کشور کسانی که رأی نیاورده‌اند به کسانی که رأی آورده‌اند کمک کنند با هم ید واحده شوند تا مشکلات مردم برطرف شود؛ گاهی اوقات برخی فقط می‌خواهند خودشان باشند تا کاری انجام بدهند و اگر خودشان نباشند کمکی که نمی‌کنند کارشکنی هم می‌کنند تا رقیبشان که رأی آورده موفق نشود! بعضی‌ها از الان برای انتخابات چهار سال بعد فکر می‌کنند و کارشان فقط همین است که به مجلس بروند و کارایی دیگری ندارند!