به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با اشاره به انتخابات پیش رو تاکید کرد:متاسفانه علی رغم تاکید همه که باید به قانون عمل کرد در روزهای اخیر شاهد هستیم که چه در شهرستان و چه در استان و کشور امکانات دولتی به صورت گسترده در اختیار نامزدها است و این بر خلاف است.

 

وی با بیان اینکه خوشحالیم که امسال ، سال تجلیل بوده است افزود : به حمدالله در سال جاری از کارگران و کارمندان و خانواده شهدا و معلمین تجلیل شد اما ای کاش هر ساله این اتفاق افتاده و محدود به سال انتخابات نمی شد هر چند که از سخنرانانی دراین مراسمات دعوت می شود که با تبلیغ برای افراد خاص در چنین مراسماتی نیز اهداف انتخاباتی خود را دنبال کرده و این خلاف قانون است.

 

خطیب جمعه انزلی همچنین گفت : به برخی از مسئولان ابلاغ کرده اند که ائمه جمعه نباید به چنین مراسماتی دعوت شوند و این جای بسیار تاسف است که چنین اقداماتی از سوی افرادی انجام می شود که خود مدعی قانون مداری هستند.

 

به بهانه افتتاح ستاد به امام رضا (ع) و شورای نگهبان اهانت کرده و در انزلی از رفع حصر سخن می گویند

 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه به افتتاح شب گذشته ستاد یکی از نامزدهای ریاست جمهوری در بندرانزلی نیز اشاره و خاطر نشان کرد: در سطح کشور ، افراد معلوم الحال و معلول الفکری راه افتاده اند و در شهرها و استانها به بهانه افتتاح ستاد هر چه می خواهند می گویند و در چنین فضایی عقده گشایی می کنند ، چند روز پیش به امام رضا (ع) اهانت کردند و در اصفهان خانواده شهدا و شهدای مدافع حرم را به تمسخر گرفتند و در انزلی با حمایت از سران فتنه و فتنه گران از رفع حصر سخن می گویند و با زیر سوال بردن شورای نگهبان به آن اهانت می کنند.

 

وی همچنین افزود : بنده بنا ندارم جواب چنین فرد معلوم حالی که وضعیتش مشخص است را بدهم اما فقط به دلیل حفظ جایگاه ائمه جمعه کشور و نام بردن از بنده در سخنرانی اش و همچنین روشن شدن افکار آن عده که برای چنین افرادی سوت و کف می زنند ، جوابش را می دهم.

 

خطیب جمعه انزلی همچنین گفت : در مراسم شب گذشته وقتی سخن از برجام و دستاوردهای آن می شود این فرد معلوم الحال در جواب این موضوع که چرا دستاوردهای برجام باعث جذب سرمایه گذار نشده گفته است «امثال امام جمعه انزلی می گوید که فلان شرکت خارجی حق سرمایه گذاری ندارد چون بهایی و صهیوسنتی است وعده ای هم با تکبیر می گویند تعطیل باید گردد ، دلیل رفتن سرمایه گذار و نداشتن امنیت سرمایه است»

 

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در جواب این فرد تصریح کرد: شما اگر در دستاورد برجام چیزی داشتید به تعبیر رایج نیاز نیست کسی سرمایه گذاری کند و پول های خودمان را پس می گرفتید ، شما که مدعی بودید که حقوقدان هستید چرا وقتی آمریکا ۲ میلیارد دلار از ثروت و پول ایران را مصادره کرد نتوانستید آن را استرداد کنید، پول خودمان را بگیرید آوردن سرمایه گذار خارجی پیشکش.

 

چرا یک ماه مانده به انتخابات حقوق ها را اضافه کردید و سهام عدالت دادید؟

 

وی با بیان اینکه برخی ها در وعده های انتخاباتی خود می گویند وعده های پوپولسیتی ندهید اما خودشان پوپولیستی عمل می کنند تاکید کرد : در یک ماه اخیر حقوق ها اضافه شد ، بدهکاری ها پرداخت شد ، سهام عدالت ها داده شد و همه ی این ها رفتارهایی پوپولیستی است ، شما که داشتید چرا سال گذشته نمی دادید ؟ در همین شهرستان زندگی و سلامتی یک بازنشته آموزش و پرورش در گرو ۵ میلیون طلبی بود که از این اداره داشت و وقتی دلیلش را پیگیر می شدیم پاسخ می آمد که پول نداریم اما امسال تمام بدهی ها را پرداخت کردند و مرتب مراسم تجلیل می گیرند. خوب است بدهید اما دیگران را متهم نکنید.

 
امام جمعه انزلی در ادامه اظهار کرد : اگر می خواهید تبلیغات کنید حداقل حرف متقن بزنید ، کدام سرمایه گذار خارجی تحت ضوابط جمهوری اسلامی به این کشور آمده که ائمه جمعه مانع او شده اند ؟ ما که چیزی در این شهرستان ندیدیم ، این عقده برای چه کسی پیش آمده که ما مانع سرمایه گذاری آن شده باشیم.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود : تو از تهران این همه راه را آمدی که این حرف را بزنی؟ لازم نبود این همه به خودت زحمت بدهی این حرف را همین حامیان دولت هم می توانستند بزنند و بعد تو رفع حصر را به عنوان یک مطالبه ی عمومی مردم قلمداد می کنی؟ این حرف حرفی کذب است و نمونه بارز نفاق است.

 
به بهانه ی افتتاح ستاد ، سیاسیون سابقه دار و کهنه کار از شور جوانان سو استفاده می کنند

 
وی همچنین گفت : نمی دانم از این موضوع احساس خوشحالی کنم و یا خیر، این حرفها و این رفتارها، نقاب آن جریانی که به صورت زده بود و با آن توانست رای مردم را جلب کند دارد کنار می رود این جای شکر دارند که مردم بفهمند پشت این جریان همان جریان فتنه و مخالف نظام است و همان افراد سرمنشا این جریان نیز هستند که اگر اینگونه نیست نباید از چنین افرادی برای افتتاح ستادهای خود استفاده کرده و باید با آن برخود کنند.

 
خطیب جمعه انزلی در ادامه سخنان خود به سو استفاده از شور جوانان در چنین محافلی اشاره و تصریح کرد: عده ای سیاسیون سابقه دار و کهنه کار در این محافل می نشینند و با سو استفاده از شور و نشاط جوانان اهداف خود را دنبال می کنند و به چینین افراد معلوم الحالی اجازه می دهند هر چه می خواهد بگوید و حتی تکبیر نماز گزاران نماز جمعه را به سخره بگیرد. به او بگویید اگر ما در خطبه ها حرفی می زنیم حرف ارزشی است که در تاییدش مردم تکبیر و ذکر خدا می گویند اما شما حرف بی پایه و اساس زده که جوابش همان صوت و کف است. به خودتان نگاه کنید و بعد از دیگران انتقاد کنید.

 
نگذارید آرامش در این شهرستان به هم بریزد ، کار یک طرفه نخواهد بود

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: حرف درست بزنید اینگونه نباشد که طرف مقابل را به دروغ گویی متهم کنید و خودتان دروغ بگویید ، من در بهمن ماه هم اعلام کرده ام مسئولان مواظب باشند ، این شهرستان تاکنون همه چیزش با آرامش انجام شده است ، نگذارید آرامش در این شهرستان به هم بریزد ، کار یک طرفه نخواهد بود.

 
وی متذکر شد : اگر بنا باشد عده ای و جریاناتی بخواهند در این شهرستان عقده گشایی کنند اگر اعتراضی شد و شعاری داده شد و حرفی زده شد و یا حرکت هایی کردند که شما از آن ناراحت شدید نیایید بگوید که این افراد افراطی هستند. این حرکت شما هم افراطی است.

 
خطیب جمعه انزلی به وظیفه ی شورای تامین نیز اشاره کرد و گفت : چرا شورای تامین اجازه سخنرانی به چنین افرادی را می دهد ؟ من به جناب فرماندار از همین تریبون عرض کرده بودم که شرعا و قانون وظیفه دارند از هر چیزی که بر خلاف مصالح نظام جلوگیری کنند.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به حضور خانواده شهدای جاویدالاثر انزلی در نماز جمعه این هفته شهرستان نیز اشاره و تاکید کرد : مطمئن باشید مردم مومن و انقلابی کشورمان ان شا الله نخواهند گذاشت این کشور به دست نااهلان بی افتد.

 
مشکل ملوان این است که عده ای خاص و غیر کارشناسانه می خواهند اعمال نظر کنند

 
«شرایط وخیم تیم فوتبال ملوان» دیگر موضوعی بود که وی در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان به آن اشاره و با ابراز تاسف فراوان گفت : ملوان از صعود به لیگ برتر باز ماند ، مشکل ملوان این است که عده ای خاص و غیر کارشناسانه می خواهند اعمال نظر کنند ، اینگونه نمی توان تیم را اداره کرد ، به همین خاطر از لیگ برتر سقوط کرد و امسال نتوانست دوباره به لیگ برتر بازگردد.

 
امام جمعه انزلی در ادامه اظهار کرد : بارها گفته ام که ملوان متعلق به همه ی مردم قهرمان انزلی است ، باید ساز و کار قانونی و اداری پیدا کند و اداره شود ، البته مسئولان دولتی هم در این رابطه کوتاهی کردند و با وجود اینکه من از استاندار خواستم به موضوع ملوان رسیدگی کند چیزی ندیدم اما ایشان از تیم دیگر استان سپید رود که صعودش را تبریک می گوییم مرتب حمایت کرده و وقت گذاشتند ، این شایسته نیست که به تعبیر رایج یک بام و دو هوا باشد.

 
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یادآور شد : راه علاج این مشکل ملوان که دل بسیاری از هواداران را آزرده کرده است تنها مدیریت کارشناسانه و حرفه ای است البته پشت این جریانات برنامه هایی است که بنا نداریم فعلا وارد شویم که اگر لازم شد به وقتش خدمت مردم عرض می کنیم.

 
وی همچنین با تقدیر از کسانی که برای ملوان هزینه کردند و وقت گذاشتند نیز افزود: من از افرادی که بدون هیچ چشم داشتی و فقط به خاطر درخواست مردم و کمک به این تیم آمدند و زحمت کشیدند و وضعیتش را بهبود بخشیدند تشکرمی کنم هرچند که متاسفانه شرایط کلی تیم مانع نتیجه بخش شدن این زحمات شد.

 
خطیب جمعه انزلی در پایان سخنان خود نیز به حادثه کشته شدگان معدن گلستان نیز اشاره کرد و گفت : من خطاب به مسئولان عرض می کنم که جان انسان ها با پول و مادیات قابل سنجش نیست ، هم در حادثه قطار دیدیم که از بیمه سخن می گویند و هم در حاثه اخیر باز هم شاهد بودیم که مسئولی آمده و گفته نگران نباشید همه بیمه بودند و تمام هزینه هایشان رایگان است. جان انسان ها را با پول مقایسه کردن نشان دهنده ی مادی شدن مسئولان ما است.