به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان ضمن تبریک ایام نیمه شعبان و ولادت با سعادت حضرت ولی عصر(عج) که از مهم ترین مناسبت ها و اعیاد و امیدآفرین ترین روزهای تاریخ بشریت است، عنوان کردند: نیمه شعبان روز ولادت موعود و منجی عالم بشریت است؛ از جمله ویژگی‌هایی که برای این وجود نورانی و استقرار حاکمیت و امامت حضرتش بیان می‌شود و به تعبیری همه بشریت هم انتظار آن را می کشند و در روایات هم بیان می‌شود این است که روزی انسان‌ها از ظلم و فساد و تباهی‌ها به فریاد و استغاثه دربیایند و حضرت برای بسط عدل و قسط ظهور می‌کنند که مهم ترین نیاز و گشمده بشر است.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با بیان اینکه در طول تاریخ ظلم‌ها، ستم‌ها، بی‌عدالتی‌ها، تبعیض‌ها و فسادها جامعه بشری را از حرکت در مسیر صحیح خودش بازداشته و منحرف کرده، خاطرنشان کردند: قطعاً اگر جامعه‌ای در مسیر صحیح رشد و تعالی و عدل و قسط حرکت نکند، روی خوشی و سعادت را نخواهد دید و به مراحل رشد و کمال دست پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه ویژگی ظهور و حکومت حضرت بسط عدل و قسط است، خاطرنشان کردند: در بند چهارم بیانیه گام دوم انقلاب که مقام معظم رهبری ابلاغ فرمودند و نقشه راه نظام نورانی اسلامی جامعه ما هست، مسئله عدالت و مبارزه با فساد را به عنوان یک محور مهم و اساسی مطرح می‌فرمایند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی برای ایجاد عدالت و زمینه‌های رشد مادی و معنوی انسان‌ها آمد، افزودند: مقام معظم رهبری در بیانات ۲۹ بهمن برای مردم تبریز، بر استمرار در مسیر انقلاب تاکید کردند؛ استمرار انقلاب یعنی تداوم اهداف و حرکت همه مجموعه‌های نظام به سوی اهدافی که برای نظام اسلامی ترسیم شده بود که بالاترین آن اصل عدالت و فساد ستیزی است.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه جمهوری اسلامی با تمام فراز و فرود‌هایی که در طول این ۴۳ سال داشته، در شرایطی است که نیاز اساسی به اصل عدالت و مبارزه با فساد دارد، خاطرنشان کردند: متاسفانه فساد در جامعه ما امروز مصادیق مختلفی دارد؛ آنچه که شعار دولت سیزدهم بوده مبارزه با فساد است و مبارزه با فساد نیاز به لوازم و اقتضائاتی دارد.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: برای مبارزه با فساد و گسترش عدالت و رفع تبعیض، هم قانون و دستورالعمل مناسب و صحیح و لازم را باید مجموعه‌ دستگاه‌های تقنینی و قضایی و مجموعه دولت و دستگا‌ه‌های اجرای تامین کنند و هم مجریان معتقد و باورمند به عدالت و بسط عدالت مدیریت جامعه را در دست بگیرند؛ در غیر اینصورت آن هدف نهایی محقق نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در انتخاب مدیران معیارهایی در مجموعه کشور در سطوح مختلف دارند، افزودند: در استان هم برای تعیین فرمانداران معیارهایی دارند؛ اما آنچه در بندرانزلی اتفاق افتاد از بعضی جهات با شعارهای دولت محترم تطابق نداشت ولذا هم نیروهای انقلاب و عوامل ستادهای ریاست محترم جمهوری این مسئله را دنبال کردند و هم در استانداری عزیزان این شرایط را بررسی کردند و تشخیص دادند که باید تغییری در مدیریت شهرستان اعمال کنند که به جزئیات مسئله بعدها خواهم پرداخت.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه به سهم خودم از جناب آقای جانبازی در طول این مدتی که در شهرستان بودند تشکر می‌کنم و به جناب آقای پور خوش سعادت هم خوش آمد عرض می‌کنم، اظهار داشتند: آقای پورخوش سعادت جوانِ انقلابیِ تحصیل کرده‌ی دنیا دیده‌ای هستند؛ متاسفانه در این روزها شاهد آن بودیم که بعضی افراد در فضای مجازی و در بعضی از مجموعه‌ها جوسازی کردند که اصلا شایسته نبود و مشخص است عوامل و محرکین این جوسازی‌ها چه کسانی هستند و آبشخورهای آن‌ها کجاست!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با شعار جوانگرایی و روحیه انقلابی آمده و در سطح وزرا هم حتی وزیران جوانی را انتخاب کرده‌اند، خاطرنشان کردند: وقتی اداره کشور را در سطح یک وزارتخانه به یک وزیر جوان می‌دهند یعنی در شهرستان یک فرماندار جوان گذاشتن مایه نقص دولت است که برخی‌ها سعی کردند در این روزها در فضای مجازی در اذهان مردم ایجاد تشویش کنند؟ این‌ موارد را بعداً ان‌شاءالله در شهرستان پیگیری خواهیم کرد و در جای خودش بعضی از مسائل را بیان می‌کنیم.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: عموم دوستانی که با ما هستند و مرتبط می‌باشند می‌دانند و آقای مصطفی‌پور(معاون سیاسی استانداری) تصدیق خواهند کرد که در انتخاب آقای پورخوش سعادت هیچ دخالتی نداشتیم؛ انتخاب ایشان تصمیم دوستان در استانداری بود و از این تصمیم با توجه به ویژگی‌هایی که در فرماندار جدید وجود دارد تقدیر و حمایت می‌کنیم اما کسی تصور نکند که ما یا نیروهای انقلاب شهرستان شخصاً ایشان را تعرفه کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: نیروهای ارزشی شهرستان از برادر عزیزمان جناب آقای پورخوش سعادت قطعاً حمایت و کمک خواهند کرد برای اینکه آن نابسامانی‌ها، عقب ماندگی‌ها و فسادهایی که در شهرستان داریم در این دولت برطرف شود.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه می‌توانیم فهرست بلندبالایی را از کاستی‌ها، خلاءها و ناهنجاری‌ها و فسادها در شهرستان ارائه کنیم، تصریح کردند: تصمیم و برنامه ما برای حمایت از دولت محترم اجرای همین منویات دولت است؛ هرجایی احساس کردیم مسئولین شهرستان و مدیریت‌های مختلف شهرستان در راستای تحقق اهداف و شعارهای دولت محترم گام برنمی‌دارند اعتراض خواهیم کرد.
حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: این اصل باید محقق شود و علاوه بر شعار دولت محترم اصل چهارم بیانیه گام دوم و شرط زمینه سازی برای ظهور حضرت همین اصل است که باید محقق شود؛ قرار نیست ما و امت اسلام بنشینیم تا حضرت بیاید اصلاح کند! این همه اشکالات در عالم وجود دارد وباید در این ام القرای اسلام فضای بسیار معنوی و متعالی و عدالتخواهانه‌ای را ایجاد کنیم که بتوانیم با ناهنجاری و فسادهای جهانی مبارزه کنیم و آن‌ها را از بین ببریم تا حضرت ظهور بفرمایند و توفیق پیدا کنیم در رکابشان باشیم ان‌شاءالله.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه امیدواریم خداوند متعال این انتخاب و انتصاب را در این ایام مبارک هم برای شهرستان و هم استان و هم دولت هم مجموعه خدمتگذاران و مردم عزیز مبارک بگرداند، تصریح کردند: ان‌شاءالله خدواند متعال به برکت این ایام هم به ما توفیق خدمتگذاری صادقانه و خالصانه عنایت کند و هم ان‌شاءالله با ید قدرتش به مسئولین ما کمک کند که بتوانند مشکلات مردم و جامعه را برطرف کنند تا مردم در این دولت انقلابی و تحول گرا روی خوشی و سعادت و رفاه را ببیند و در سفره‌ها و زندگی‌شان لمس کنند.