به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، صبح امروز(چهارشنبه) دریادلان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی ضمن گرامیداشت دهه فجر و تسلیت ایام فاطمیه،در خصوص برکات نظام جمهوری اسلامی تصریح کرد: هرچه بیشتر میگذرد برکات این نظام اسلامی بیشتر مشخص میشود و بیشتر به آن پی میبریم و دلیلش مشخص است زیرا انگیزه اش الهی است و مبنای قوانین و حکومت و ادراه کشور دستورات الهی است و قطعا همین برکت ها و پیشرفت ها باید در آن وجود داشته باشد.همانطور که در دوره حکومت حضرت ولی عصر(عج) اوج تمام نعمت ها و برکت ها خواهد بود، دلیلش همین است که در راس حاکمیت جهان حجت خدا وجود دارد.

سید عبدالجواد شمس الدین در خصوص عملکرد ارتش پیش از انقلاب گفت: در نیرو های مسلح اگر ملاحضه بفرمایید، ریشه دیانت در همه مردم وجود داشت، با اینکه نیرو های مسلح هم که تحت اختیار طاغوت بودند اما بدنه ی آن رضایت قلبی نداشتند که در مقابل مردم قرار بگیرند.در دوره طاغوت نیروهای مسلح که فرزندان همین مردم بودند،ارتشی بود که فرمانده هانش حاکمان کشور نبودند بلکه مستشاران خارجی یه ویژه آمریکا و انگلیس ارتش را در دست داشتند.

مجموعه ی ارتش در دوره طاغوت بعنوان ابزاری در اختیار دشنمان بود اما با ایجاد جرقه های انقلاب خود را پیدا کرده و به مردم پیوست و درجهت صحیح خدمت به مردم قرار گرفت و بعد از انقلاب خدمات شایان به نظام اسلامی داشته که دفاع مقدس یک نمونه از آن است.

امروز نیرو های مسلح در هر عرصه ای که نیاز باشد پیش تاز هستند.

وی درمورد رشد ارتش پس از انقلاب افزود: توانمندی های نظامی درنیروهای مسلح که بعد از انقلاب به آن دست پیداکردند بسیار زیاد است، تا قبل از انقلاب کشور وابستگی کامل به بیگانگان داشت حتی تجهیراتی که در اختیار نیرو های مسلح قرار میگرفت را تحت فرماندهی بیگانگان بود.به برکت نظام اسلامی این سلطه از میان رفت و امروز ارتش در خدمت مردم و نظام اسلامی است. اما همچنان باید تلاش کنیم تا به سطحی برسیم که اگر نیازی داشتیم خودمان آن را برآورده کنیم.

وی در پایان به اهمیت نیروی انسانی در ارتش اشاره و خاطرنشان کرد: نیروی انسانی در ارتش مهم تر از تجهیزات است.این نیروی متعهد با توجه به وجود تمام محدودیت ها و کاستی ها نسبت به کار خود و دفاع از انقلاب و حفظ و نگهداری تجهیزات بسیار کوشاست و این شایسته تقدیر است.