به گزارش از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، مراسم روح‌بخش و پر طراوت جشن تکلیف ۲هزار تن از دانش‌آموزان پسر مدارس شهر تهران، امشب در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که در فضایی آکنده از نشاط و شوقِ آغاز دوران بندگی برگزار شد، نوجوانان مؤمن، نماز مغرب و عشاء را به امامت حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی اقامه کردند.
حضرت آیت الله خامنه‌ای همچنین در سخنانی، جشن تکلیف را «جشن تشرّف به ساحت لطف و توجه پروردگار کریم» و «قابلیت دریافت مأموریت الهی در رسیدن به سعادت و خوشبختی» خواندند و افزودند: انسان در مراحل مختلف زندگی حوادث فراوانی را تجربه می‌کند که لازمه مواجهه شجاعانه با این حوادث و دستیابی به افتخار دنیوی و عزت الهی، استحکام بنیه معنوی است.
رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به اهمیت «لحظه تکلیف»، قدر دانستن ورود به دوران بلوغ معنوی را یادآور شدند و خاطرنشان کردند: راز پیشرفت فردی و اجتماعی در حفظ رابطه با خداوند است و امروز عیب بزرگ تمدن رو به افول و انحطاط غرب، قطع رابطه با خداست.
ایشان بهترین راه ارتباط با خداوند را «نماز و قرائت قرآن» دانستند و گفتند: توجه به این واقعیت که مخاطب انسان در نماز، «خداوندِ قادرِ متعال» است، موجب توکل، شجاعت و اعتماد به‌نفس می‌شود، بنابراین نماز را اول وقت و با توجه بخوانید و با قرآن و معانی نورانی و هدایت‌بخش آن انس دائمی برقرار کنید.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به تلاش دشمنان برای نفوذ و تسلط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی بر کشور، یکی از هدفهای دشمن را نفوذ در نوجوانان و جوانان برشمردند و افزودند: نوجوانان عزیز که فرزندان امروز ملت ایران و مردان و مدیران فردای کشور هستند، باید با حضور فعال و شاداب در اجتماعات در مصونیت‌بخشی مقابل این نقشه دشمن، نقش مؤثری ایفا کنند.
«تجهیز به دانش و درس‌خواندن» و «تأمین سلامت جسمی، فکری و معنوی» توصیه دیگر رهبر انقلاب اسلامی به نوجوانان بود.
ایشان، به تأمین سلامت جسمی از طریق «ورزش و تغذیه مناسب»، و کسب سلامت معنوی با «توجه به خدا و نماز، دعا، توسل و یاد شهیدان» اشاره کردند و افزودند: سلامت فکری را باید با کتابخوانی و مطالعه کتابهای راهگشای متفکران و نویسندگان خوب تأمین کرد.
حضرت آیت الله خامنه‌ای با تأکید بر اهمیت علم‌اندوزی و خودسازی به‌عنوان شرط دستیابی به فردایی بهتر، افزودند: عزیزان من، فردای این کشور متعلق به شماست و شما اداره‌کنندگان این کشور و تاریخ آن خواهید بود، بنابراین با استفاده از فرصتها، خود را برای آن روز آماده کنید.
رهبر انقلاب اسلامی همچنین نوجوانان را به الگوگیری از شهیدان سفارش کردند و گفتند: شهیدان عزیز ما در جوانی و نوجوانی در دفاع از استقلال ملی و مصالح کشور و به منظور دفع شرّ دشمنان، با ارزش‌ترین دارایی، یعنی جان خود را در راه خدا فدا کردند و مطالعه کتابهای شیرین و پر جاذبه دفاع مقدس، ذهن شما را با آن ایثارگریها و شجاعتها آشنا می‌کند.
ایشان در پایان سخنان‌شان، نوجوانان را به قدردانی از پدران و مادران، حفظ احترام و جبران محبت‌های آنان توصیه کردند.

انتهای پیام/