به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، سید حسن جعفری؛ رئیس جدید اداره حفاظت محیط زیست شهرستان با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کرد.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار اظهار داشتند: همانطور که بارها گفته‌ام معتقدم در عین حالیکه رسیدگی به تالاب بین‌المللی انزلی فرا شهرستانی است و حتی بیشترین معظلاتش برای خارج از شهرستان می‌باشد ولی متولی اصلی آن انزلی است لذا می‌طلبد بیشترین تلاش در راستای احیای تالاب را اداره محیط زیست شهرستان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه اداره محیط زیست شهرستان طی سال‌های گذشته با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده و در بازه‌های زمانی نسبتاً خوب تلاش شده اما در برهه‌های دیگر به جای اینکه کمکی کنند آسیب زدند، افزودند: باید در اداره محیط زیست شهرستان همۀ نگاه‌ها در همۀ افراد نه فقط شخص شما دلسوزانه باشد نه اداری.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه بعضی از گروه‌های مردمی بدون داشتن ارتباط اداری با محیط زیست یا دیگر مجموعه‌ها از روی دلسوزی و با انگیزۀ شخصی کمک می‌کنند و به جمع زباله و سنبل آبی می‌پردازند، خاطر نشان کردند: کارکنان محیط زیست باید چند برابر مردم برای تالاب دل بسوزانند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اظهار اینکه در بعضی مواقع بر حسب گزارشات برخی آسیب‌ها و کم‌کاری‌ها از درون مجموعۀ محیط زیست تالاب را به این وضع رسانده، تاکید کردند: در زمان ریاست قبلی هم این موارد را عرض کردم و ندیدم که دلسوزانه کارها دنبال شود.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه هرچه اقدامات در این راستا به تاخیر انداخته شود آسیب‌ها بیشتر و مقابلۀ با این آسیب‌ها دشوارتر می‌شود، اضافه کردند: خیلی از هزینه‌هایی که برای احیای تالاب صرف شد متاسفانه هدر رفت که اگر همین هزینه‌ها صرف کارهای کارشناسانه می‌شد امروز تالاب آسیب و مشکلی نداشت.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: بدانید که هر کدام از ما که مسئولیتی داریم یک روزی می‌رویم، خوب است که انسان با پرونده خوب خدمتی از منصبی به منصب دیگر برود، زیبنده نیست که بواسطه سستی یا انحرافات و لغزش‌ها انسان را عوض کنند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: اگر بنا دارید خدمتی کنید باید دلسوزانه و کارشناسانه پیش بروید و پیشتاز باشید و دیگران را به دنبال خودتان بکشید نه اینکه بنشینید تا ببینید استان چه جلسه‌ای می‌گذارد و چه تصمیمی می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: برخی برای نام یا نان خودشان را جلو می‌اندازند و راجع به تالاب حرف می‌زنند و مصاحبه می‌کنند درحالیکه اکثراً هیچ سررشته‌ای هم ندارند و فقط آب و رسوب می‌بینند! این باعث تاسف است که افراد غیر مطلع بیایند راجع به تالاب طرح بدهند یا حرف بزنند یا مجری طرحی باشند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: کار باید کارشناسانه باشد و از افراد خبره چه در بدنه محیط زیست، چه دستگاه‌های دیگر و چه از نیروهای مردمی استفاده شود، کارشناسان مردمی هستند که در زمینه محیط زیست از لحاظ فکری توانمندند و طرح‌های خوبی دارند که باید از آن‌ها استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه دلسوزی و کار کارشناسانه نتیجه بخش‌ است، تصریح کردند: اگر یکی از این دو مورد لنگ باشد همین آش است و همین کاسه و روز به روز تالاب خشک تر و آسیب‌پذیرتر می‌شود و هیچ موفقیتی حاصل نخواهد شد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید، مطرح کردند: این ۵ میلیارد ریالی که سال گذشته برای جمع‌آوری سنبل آبی دادند چه شد؟ بالاخره کاری انجام شد یا نشد؟ ما که ندیدیم سنبلی جمع‌آوری شود! این پول کجا رفت؟!