به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، ریاست و کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان به مناسبت روز گرامیداشت شهداء و سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک سالروز تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی، از زحماتی که در رابطه با خانواده معظم شهداء و جانبازان در این شرایط اقتصادی با توجه به کمبود امکانات انجام شده تقدیر و تشکر کردند و افزودند: هر چقدر به خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان رسیدگی شود در قبال جبران ایثار آن‌ها و اینکه عزیزانشان را در راه انقلاب تقدیم کرده‌اند، کم است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه بحث فعالیت‌های فرهنگی نسبت به اصل ایثار و شهادت نباید مورد غفلت قرار بگیرد، اظهار داشتند: دو اقدام در راستای ترویج و برجسته‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت باید انجام شود؛ اقدام نخست فرهنگ‌سازی اصل شهادت و ایثارگری است که باید در جامعه رونق پیدا کند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه برای اینکه جامعه ما انقلابی شود باید فرهنگ ایثار و شهادت روز به روز برجسته‌تر شود، تصریح کردند: یکی از راه‌های برجسته‌تر شدن فرهنگ ایثار و شهادت برگزاری یادواره‌های شهدا با توجه به محدودیت‌های موجود است؛ مقام معظم رهبری بر توسعه فرهنگ انقلابی مکررا تاکید کرده‌اند و باید این موضوع با توجه وظیفه سازمانی بنیاد شهید انجام شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه وظیفه تامین نیازهای مادی خانواده شهداء و جانبازان برعهده بنیاد شهید است، افزودند: باید نیازهای خانواده‌های معظم شهداء و جانبازان در زمینه‌های درمان، مسکن و اشتغال تامین شود و در این راستا ما هم آمادگی داریم در صورتیکه برای این کار طراحی انجام شود کمک کنیم.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: دومین اقدامی که در رابطه با فرهنگ ایثار و شهادت باید صورت پذیرد، کار فرهنگی برای خانواده‌های شهداء و جانبازان جهت تثبیت و استحکام اعتقادات و باورهایشان نسبت به آرمان‌های انقلاب و مقوله ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: این افراد که در دوران دفاع مقدس از یکدیگر سبقت گرفتند و به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند، اکنون خیلی می‌توانند روی جامعه تاثیرگذار باشند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: وقتی این افراد و خانواده‌هایشان که سختی‌های فراوانی در راه انقلاب متحمل شده‌اند، در مسائل اقتصادی، مسکن، ازدواج فرزندان و… مشکل دارند روحیه‌شان تضعیف می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: باید روحیه خانواده‌های شهداء و جانبازان را در مسیر انقلاب تقویت کنیم.