به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عید سعید قربان ضمن دعوت و توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، عید سعید قربان آغاز دهه امامت و ولایت را تبریک گفتند و افزودند: ان‌شاءالله این دهه به طور شایسته گرامی داشته شود و جشن‌های باشکوهی در مناطق و محله‌های مختلف شهرستان برگزار گردد.

امام جمعه بندرانزلی ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در مراسم دعای عرفه در روز گذشته، برای حجاج عزیزمان قبولی اعمال و بازگشت به اوطانشان را با سلامتی و بهره مندی هرچه بیشتر از معنویات این مناسک بسیار برجسته مسئلت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به سالروز قیام خونین مسجد گوهرشاد علیه کشف حجاب رضاخانی که روز عفاف و حجاب نامگذاری شده، خاطرنشان کردند: مسئله حجاب و عفاف از مظاهر بسیار برجسته اخلاق الهی و نشانه سعادت فرد و جامعه است.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه بر اساس آنچه در معارف دینی و قرآن کریم بیان شده امر به حجاب و حفظ آن یک دستور الهی و امری قرآنی است، تصریح کردند: در آیاتی از قرآن کریم همچون جریان حضرت موسی و دختران حضرت شعیب در آیات ۲۲ الی ۲۸ سوره قصص، جریان حضرت یوسف و حضرت مریم آنچه بیشتر جلب توجه می‌کند مسئله عفاف و پاکدامنی چه در مرد و چه در زن است؛ مجموع این آیات و فرمایشات معصومین(ع) این نکته را متذکر می شود که در امر حجاب و عفاف همه باید اهتمام کنند و تنها این نیست که خانم ها رعایت کنند بلکه مردها هم باید رعایت کنند و عفت و پاکدامنی وظیفه همگانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه در تاریخ وقتی برنامه استکباری قرار شد در کشورهای اسلامی اجرا شود و در ترکیه آتاترک اجرا کرد، در اینجا هم رضاخان قلدر مامور شد که این کار را انجام دهد و آن‌ها همه تلاششان را برای اجرای این نقشه شوم به کار گرفتند، اضافه کردند: اولاً مجموعه‌هایی را درست کردند که کارشان زمینه سازی فکری برای کشف حجاب بود؛ چون انسان هر کاری را که میخواهد انجام دهد اول باید از لحاظ فکری اقناع شود، دین هم وقتی می‌خواهد کسی را به دین دعوت کند اول مسائل فکری و اعتقادی او را درست می‌کند، لذا آن‌ها برنامه‌ریزی کردند و با سازمان‌ها و انجمن‌هایی اول تفکر کشف حجاب را ترویج کردند و متعاقبش به صورت گسترده و همگانی آن را در کشور اجرا کردند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: طی یک حرکت سراسری هم وزارت کشور بخشنامه کرد و وزارت جنگ و مجلس و همه دستگاه‌ها موظف شدند با حجاب مبارزه و برخورد کنند و اساساً حضور خانم‌های محجبه در مکان‌های عمومی ممنوع شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: آن‌ها در اصل رسیدن به هدفشان موفق نشدند چون مردم مومن و خداجو و بانوان محجبه و مومنه ما این کار ضد انسانی و ضد دینی را نپذیرفتند و حتی برخی خانم‌ها مدت‌های مدید در خانه ماندند و بیرون نیامدند برای اینکه حجابشان را حفظ کنند ولی بالاخره این تلاش دشمنان آثار سوء از خودش به جا گذاشت و الان این نقشه توسط جریان‌های استکباری و رسانه‌ها و پیاده نظام‌هایشان در جامعه ما و دیگر جوامع اسلامی به صورت گسترده دارد رواج پیدا می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: برای مقابله با این بدحجابی و مظاهر غیر شئون اسلامی و ملی ما در جامعه نیاز است همه دست به کار شوند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: متاسفانه در این سال‌ها خصوصا در رابطه با مسائل دینی از جمله در رابطه با حجاب اساساً بحث فکری و اقناعی و بیان فلسفه این فرائض و واجبات دینی در جامعه به ندرت دیده می‌شود، حتی در رابطه با نماز هم الان کسی از لحاظ فکری و اندیشه‌ای و فلسفه و اهمیت آن‌ کمتر حرف می‌زند و اکثر کارها در این رابطه حتی اگر تبلیغاتی هم باشد ظاهری است.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: نیاز است کار فکری کنیم؛ زمینه سازی و آمادگی فکری برای پذیرش هر امری از اولویات است ولذا اولین قدم برای گسترش و تعمیق حجاب و پیشگیری از بدحجابی و کشف حجاب در برابر توطئه‌های دشمنان یک تبلیغات و فرهنگ‌سازی منسجم و کارآمد و موثر نیاز دارد که باید در دستور کار باشد و اینگونه نیست که فقط دستگاه‌های انتظامی و امر به معروف باید برخورد کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: همانطور که آن‌ها آمدند با همه توان و ظرفیت‌های اجرایی و حکومتی خودشان به این مسئله پرداختند و کشف حجاب را ترویج کردند، همه دستگاه‌های اجرایی ما هم باید برای تقویت عفاف و حجاب پای کار باشند.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: نمی‌شود در جامعه اسلامی بگوییم که مسئله حجاب و عفاف یک اصل و ضرورت دینی است اما در خود دستگاه‌های دولتی بد حجابی داشته باشیم؛ حتی در خانواده برخی مسئولین و کارکنان دولت هم بدحجابی باشد! باید همه مجموعه‌های نظام تقید به این مسئله داشته باشند و در این جهت هماهنگ باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه باید به اینکه حجاب اصلی دینی است و رعایت آن در جامعه ما یک قانون می‌باشد توجه شود، تصریح کردند: کارکنان دولت چون حقوق بگیر دولت هستند وظیفه دارند این قانون را رعایت کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مراجعین به ادارات هم موظفند عفاف و حجاب اسلامی را رعایت کنند، افزودند: در کشورهای غربی با حجاب مقابله می‌کنند و اجازه نمی‌دهند افراد با حجاب ورود کنند، بنابر فرمایش امیرالمومنین(ع) آن‌ها برای باطل خودشان منسجم هستند و پا فشاری می‌کنند اما ما برای اجرای حق سستی می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: ما باید در رابطه با ترویج حجاب و مقابله با بدحجابی حداقل در مراکز دولتی به افرادی که پوشش مناسب ندارند نباید خدمات ارائه شود؛ چطور غربی‌ها برای باطل خودشان به افراد با حجاب خدمات ارائه نمی‌کنند کسی نمی‌گوید کارشان ضد حقوق بشر است اما ما تا می‌گوییم حجاب را رعایت کنید و اگر حجاب نداشته باشید خدماتی به شما ارائه نمی‌شود داد و فریاد غربی‌ها بلند می‌شود که حقوق بشر و حقوق زنان از بین رفت!

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: مسئله حجاب و عفاف و تقید به دستورات دینی قبل اینکه یک امر اجتماعی باشد یک امر فردی و خانوادگی است و همه نسبت به آن وظیفه دارند؛ شاید نتوانیم در جامعه امر به معروف کنیم یا یک بی حجاب را ارشاد کنیم، اما خانواده خودمان را که می‌توانیم درست کنیم، خانواده به معنای دختر و پسر خودمان نه، خانواده به معنای عام، یعنی طایفه؛ افراد مومن فامیل مقید باشند اگر دختر خاله و عمه و دایی و نوه هایشان بدحجابی دارد به واسطه خویشاوندی تذکر دهند و نصیحت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: نباید بنشینیم تا دستگاه‌های متولی مسئله حجاب را درست کنند، آن‌ها هم وظیفه دارند، جا دارد از نیروی انتظامی تشکر کنم که اخیراً هم تلاش‌هایی در ورودی شهر انجام می‌دهند و ستاد احیاء امر به معروف هم اخیراً فعالیت خودش را در شهرستان دارد آغاز می‌کنند اما در کنار وظایفی که دستگاه‌ها دارند این یک وظیفه دینی فردی است و همه در این جهت مسئولیت دارند، اگر دستگاه‌های دیگر هم وظایفشان را انجام دهند رافع مسئولیت ما نیست.