امام جمعه شهرستان بندرانزلی بر لزوم اهتمام در حفظ منابع طبیعی از سوی همه آحاد مردم و مسئولان تاکید کرد.

 
به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالجواد شمس الدین با اشاره به فرارسیدن هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اظهار کرد: با توجه به تاکیدات امامان (ع) و ائمه معصومین در خصوص رعایت صرفه جویی و اهمیت بهره مندی از آثار و منافع درخت ، باید نسبت به حفط منابع طبیعی اهتمام وجود داشته باشد.

 
وی تاکید کرد: همگان باید هم در کاشت و هم در حفظ و نگهداری درختان به عنوان یکی از مهمترین منبع طبیعی زمین کوشا بوده و نگذاریم این سنت الهی در جامعه ما به فراموشی سپرده شود .

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره)به فرمان بنیانگذار کبیر انقلاب در سال ۵۷ افزود:کمیته امداد یکی از نهادهای مقدس و الهی و موثر در جامعه است و فلسفه بنیان این نهاد انقلابی اسلامی ، فقر زدایی و توانمند سازی نیازمندان است.

 
وی با اشاره به فرارسیدن روز نیکو کاری تصریح کرد: فعالیت های کمیته امداد همواره برمبنای شرع و رعایت اصول تقوا بوده و انتشار شایعاتی در خصوص کمک های مالی کمیته امداد امام به کشورهایی مثل سوریه و لبنان عراق و غیره صحت ندارد.

 
امام جمعه انزلی یادآور شد: ریاست کمیته امداد کشور نیز به دفعات تاکیدکردند که به لحاظ شرعی کمیته امداد نمی تواند حتی یک ریال از درآمدهای صندوق های خود را به مواردی از این دست اختصاص دهیم و تمام درآمدهای حاصل از صندوق ها با اولویت هزینه در همان شهر و سپس کمک به محرومین سایر نقاط کشور استفاده می شود.

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین متذکر شد : مردم و مسئولان باید هوشیار باشند تا با انتشار شایعاتی از این دست ، اعتماد مردم نسبت به کمیته امداد امام خمینی(ره) کمرنگ نشود و در جهت رسیدگی به نیازمندان به این مجموعه کمک کنند.

 
وی در بخش دیگر از سخنان خود با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) خاطر نشان کرد: پیامبر گرامی اسلام سه عمل را همچون اذان گفتن ، زود آمدن به نماز جمعه و حضور در صف اول نماز جماعت را بسیار پرفضیلت دانسته اند و تاکید کرده اند که اگر مسلمانان مقدار ثواب این سه عمل را می دانستند به روی هم شمشیر می کشیدند فلذا توصیه می شود که مومنان در انجام این سه کار حتما از هم پیشی بجویند.

 
وی در پایان با تشکر از زحمات برگزار کنندگان اولین تجمع بزرگ فاطمیه در بندرانزلی افزود : امیدوارم این تجمع در سال های آینده با شکوه هر چه بیشتری برگزار شود.