به گزارش www.SeydShamsoddin.ir، به مناسبت آغاز هفته قوه قضائیه و ایام شهادت شهید دکتر بهشتی، ریاست محترم دادگستری و دادستان انقلابی شهرستان به همراه فرماندار محترم بندرانزلی با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک ایام، یاد و خاطره شهید مظلوم بهشتی را گرامی داشته، از زحمات ریاست محترم دادگستری و دادستان پرتلاش شهرستان بویژه در دوره‌ی کرونا تقدیر و تشکر کرده و بیان کردند: دشمنان از شخصیت، افکار و نوع مدیریت شهید بهشتی در قوه قضائیه هراس داشتند اما از اول انقلاب صرفنظر از بحث شخصیت شهید بهشتی دنبال ضربه زدن به مجموعه دستگاه قضایی در نظام اسلامی بودند که با ترور ایشان فرصت آغاز فعالیت یک دستگاه قضائی در تراز را از جمهوری اسلامی در بدو شکل گیری سلب کردند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی “عدل” اصل اولیۀ حاکم بر همۀ امور است و تنها مرجع نظارت و اجرای عدالت هم دستگاه قضائی می‌باشد، خاطر نشان کردند: ما در طول ۴۱ سال علیرغم تلاش‌هایی که روسای قوه انجام دادند دستگاه قضائی در ترازی نداشتیم و هر ساله امام(ره) و مقام معظم رهبری در عین تشکر از دستگاه قضائی در هر دوره‌ای منویات و رهنمودهایی بیان می‌کردند تا اعمال شود.

ایشان تصریح کردند: یکی از برکات هفته قوه قضائیه باید این باشد که ما در دیدگاه‌ها، سیره، رفتار و مدیریت شهید بهشتی تامل کنیم و آن‌ها را نصب العین قرار دهیم؛ مجموعا در دستگاه قضائی با آمدن حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای رئیسی تحول و امیدی ایجاد شده که امیدواریم این حرکت تداوم پیدا کند و فراگیر شود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های رسمی ارائه شده، فساد اداری در استان گیلان در رتبه‌های اول است که کار را برای دستگاه قضائی بسیار سخت می‌کند، خاطر نشان کردند: مبارزه با فسادها و ناهنجاری کلان باید در اولویت باشد و معتقدم دستگاه قضائی به جای پرونده‌های خرد، به دنبال مفسدین و کانون‌های فساد در سطوح مختلف شهرستان که علاوه بر ترویج فساد، به نظام ضربه می‌زنند و مردم را مایوس می‌کنند، باشد.

متاسفانه فساد در شهرستان خیلی زیاد است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه در مسیر مبارزه با فساد که اساس نظام را نشانه گرفته قاطع پیش بروید و اصلا نگران نباشید، قطعا علاوه بر پشتیبانی خداوند متعال و شهداء عزیز، مردم از شما حمایت می‌کنند، افزودند: علنی و رسمی بودن مجازات ضروری است؛ اگر مدیری فاسد هست نگذارید استفاء بدهد بعد رسیدگی شود، پشت میز اداره دستگیرش کنید تا دیگران حساب کار دستشان بیاید.

ایشان با اظهار تاسف از فساد موجود در شهرستان بر رسیدگی با سرعت، قاطعیت و دقت پرونده‌ها تاکید و خاطر نشان کردند: برای ادامه پرونده‌های موجود افرادی انتخاب شوند که دارای صلابت و شجاعت باشد، متاسفانه یکی از نگرانی های موجود نتیجۀ نهایی پرونده‌های فساد کلانی است که در حال رسیدگی می‌باشد.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه مردم در مراجعه به برخی دستگاه‌ها و مجموعه‌های شهرستان خون به دلشان می‌شود، خاطر نشان کردند: مردم خیلی نجیبی داریم، زندگی‌شان فلج شده اما پای انقلاب ایستاده‌اند و دارند خون دل می‌خورند، خیلی از مشکلات ازجمله نزاع‌های بیرونی، خانوادگی، سرقت‌ها و… حاصل شرایط موجود است و قضات در رسیدگی به تخلفات و جرائم خرد، شرایط اقتصادی و معیشتی و… را در صدور حکم لحاظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه هیچ خدمتی به نظام اسلامی بالاتر از اصلاح نظام و رفع فساد نیست، بیان کردند: امیدواریم در شهرستان آثار مبارزه با فساد را ببینیم و از لحاظ مبارزه با فساد در استانی که بالاترین فساد را در سیستم اداری کشور دارد در رتبه نخست قرار بگیریم.

در این دیدار همچنین جناب آقای براری ریاست محترم دادگستری شهرستان، جناب آقای سید زاده دادستان محترم شهرستان و جناب آقای حیدری آزاد فرماندار محترم شهرستان به ارائه گزارش عملکرد پرداختند.