به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با استناد به آیه شریفه یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُونُوا قَوَّامِینَ لِلَّهِ شُهَدَاءَ بِالْقِسْطِ ۖ وَلَا یَجْرِمَنَّکُمْ شَنَآنُ قَوْمٍ عَلَىٰ أَلَّا تَعْدِلُوا ۚ اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوَىٰ ۖ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۚ إِنَّ اللَّهَ خَبِیرٌ بِمَا تَعْمَلُونَ، اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند چند مطلب را به انسان‌های مومن متذکر می‌شوند، مطلب نخست این است که تلاش، فعالیت و حرکتتان برای خدا باشد و انگیزه و نیتی غیر از خدا در تلاش و حرکت شما پدید نیاید؛ چراکه اخلاص در نیت قیام لله خیلی مهم است.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: توصیه دیگر خداوند متعال رعایت انصاف و عدالت در گواهی دادن است حتی در رابطه با دشمنان؛ خداوند متعال می‌فرماید رفتار سوء دشمنان شما را به بی عدالتی نکشاند، اصل اجرای عدالت و حرکت در مسیر عدالت با نیت لله بودن مهم و ارزشمند است، حتی رفتار دشمنان موجب بی‌عدالتی نشود چه رسد به مومنین!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: نزدیک ترین راه رسیدن به تقوای الهی، عدالت مداری و تلاش و حرکت عادلانه در همه کارها است؛ البته بحث عدالت صرفاً مربوط به رفع مخصامات و حکم در دعاوی نیست بلکه مسئله عام برای همه انسان ها است و یک اصل عمومی است و در همه امور جامعه باید جاری و ساری باشد.

خطیب جمعه بندرانزلی ضمن تبریک هفته قوه قضاییه به همه مردم عزیز خصوصاً همه عزیزانی که در مجموعه قضایی کشور تلاش می‌کنند، یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی، ترور، هفتم تیر و در راس آنها شهید مظلوم حضرت آیت الله دکتر بهشتی را گرامی داشتند و افزودند: شهید بهشتی حقیقتا یک شخصیت برجسته و در بسیاری از بخش‌ها بی نظیر برای انقلاب اسلامی و جامعه ما بود.

ایشان افزودند: امام(ره) فرمودند شهید بهشتی شخصیت برجسته، مهذب، مجتهد، متعهد و توانمند که در عرصه‌های مختلف از خدمتگذاران صادق، دلسوز و متعهد برای نظام اسلامی و جامعه ما بود.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: امام(ره) فرمودند شهید بهشتی و ۷۲ تن از افرادی بودند که تا حدی که من می‌شناسم از ابرار بودند؛ این تعبیر ابرار را امام(ره) راجع به شهدای دیگر ندیدیم به کار ببرند؛ در قرآن کریم ببینید خداوند متعال در رابطه با ابرار چه فرموده‌ است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به این تعبیر امام(ره) که فرمودند مظلومیت شهید بهشتی برای من بیشتر موجب تاثر است تا شهادتش، خاطر نشان کردند: آنهایی که فضای پدید آمده توسط منافقین و استکبار جهانی و معاندین نظام اسلامی را در درگیری‌های دهه ۶۰ به یاد دارند، می‌دانند چه شرایط سختی را جامعه ما سپری می‌کرد و چه هجمه گسترده‌ای را دشمنان نسبت به خدمتگذاران به مردم، یاران امام بویژه شهید بهشتی داشتند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: به حدی علیه شهید بهشتی شایعه پراکنی کردند و او را دیکتاتور خواندند که حتی خیلی از افرادی هم که انقلابی بودند باور کردند آنچه را که دشمنان علیه شهید بهشتی می‌گفتند.

ایشان خاطر نشان کردند: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان با نظام و انقلاب اسلامی دشمنی داشتند نه با اشخاص بلکه با اهداف، آرمان‌ها، برنامه‌ها، شعارهایی انقلاب می‌داد و راهی که دنبال می‌کرد به خاطر عدالت خواهی، استکبار ستیزی و دفاع از محرومین و مظلومین که دشمن را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دشمنی جدی به عرصه و میدان آورد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: از همان ابتدا دشمنان در راس آنها آمریکای جنایتکار و صهیونیست‌های کودک کشِ غاصب هدفشان براندازی جمهوری اسلامی بوده که تا به امروز هم این هدف را با شکل، شیوه و روش مختلف دنبال کردند و سر سوزنی کوتاه نیامده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: دشمنان از اوایل انقلاب تاکنون با طراحی کودتاها، شرارت گروهک‌ها، مقابله مسلحانه گروهک‌ها بویژه منافقین جنایتکار، جنگ تحمیلی، جنگ روانی و رسانه‌ای، جنگ اقتصادی و تهاجم فرهنگی هدف اصلی‌شان که براندازی نظام است را دنبال کرده و با همه راه‌ها آمده‌اند و امتحان کرده‌اند و در سالهای اخیر هم از طریق مذاکره براندازی نظام را دنبال می‌کنند؛ در این مذاکراتی که اخیراً در وین انجام می‌دهند و به خاطر ساده لوحی برخی تمدید می‌شود، در عین حالی که میگویند ما مذاکره کردیم و به جای خوبی رسیدیم آمریکایی‌ها میگویند به جایی نرسیده‌ایم و خواسته‌هایمان از ایران باید تامین شود؛ آنها دنبال محدود کردن قدرت موشکی، هسته‌ای و نفوذ منطقه‌ای ما هستند و اینطور نیست که بگوییم آمریکایی‌ها فقط سر مسئله هسته‌ای با ما بحث داشتند یا برمیگردند به تعهد یا برنمی‌گردند، بحث بحث براندازی است و می‌خواهند کاری کنند که نظام اسلامی در همه بخش‌ها خلع سلاح شود تا بتوانند آن را از بین ببرند.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: هیچ زمانی نباید فکر کنیم که آمریکایی‌ها و استکبار جهانی با انقلاب اسلامی و جامعه ایجاد شده‌ی انقلابی که امام(ره) بنیانگذار آن بود و مردم تا به الان آن را از توطئه‌های دشمنان حفظ کرده‌اند یک لحظه سر سازش و کنار آمدن دارد.

ایشان افزودند: در براندازی نظام هم یکی از کارهایی که دشمنان دنبال کردند و دنبال می‌کنند، نسبت به عناصر موثر در پیشرفت جمهوری اسلامی است؛ با خیلی ها کار ندارند، خیلی‌ها که در اتاقشان می‌نشینند و محافظان کذا و کذا دارند اصلا کاری ندارند و شاید کمکشان هم بکنند اما دانشمند هسته‌ای ما را می‌زنند، شهید بهشتی را میزنند، مقام معظم رهبری را ترور می‌کنند و شهدای دیگر اثرگذار در پیشرفت کشور را نشانه می‌روند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه منافقین کوردل به جهت به زانو در آوردن نظام ترورهای کوری هم انجام می‌دادند و بازاری و مردم عادی را میزدند که البته آنها هم بدون انتخاب نبود، کسی که مدافع نظام و حامی انقلاب بود را میزدند، افزودند: با تخریب چهره و شخصیت افراد ابتدا آنها را ترور شخصیتی می‌کردند؛ چه اتهاماتی به شهید بهشتی زدند و شعارهایی علیه او دادند که گاهی از به زبان آوردن آنها انسان شرم می‌کند؛ امروز هم نوک حملات تخریب و ترور شخصیتی کسانی که اثرگذار در نظام هستند در راس آنها مقام معظم رهبری به عنوان ولی فقیه همین انتصاب به دیکتاتوری و اینگونه مسائل در کارهای رسانه‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین مطرح کردند: در مناظرات انتخاباتی هم دیدیم که یکی از دم دستی ترین کارهای برخی کاندیداها تخریب شخصیت‌هایی بود که متخلق بودند، ما می‌خواهیم که مسئولین نسبت به این اتهام‌ها و تخریب‌ها پیگیر باشند و اینطور نباشد کسی در رسانه ملی چهره‌های انقلابی را تخریب کند و بعدا بگویند مناظره بود و تمام شد.

ایشان تصریح کردند: باید این اخلاق زشت در جامعه اسلامی از بین برود که عده‌ای به خودشان جرئت بدهند در مناظرات رسانه ملی که همه مردم داخل و خارح میبینند اینگونه تهمت بزنند و تخریب کنند، این کار شایسته ای نیست و باید حتما رسیدگی شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: در طول این ۴۳ سال دشمنان با همه تلاش‌هایی که کردند تا به امروز موفق نشدند، چون نظام اسلامی یک نقطه قوتی دارد که هنوز دشمنان نتوانستنه‌اند آن را از بین ببرند و آن هم وجود مردم هشیار، بصیر، آگاه و حاضر در صحنه بوده و در هر مقطعی که انقلاب با خطر مواجه شده همین حضور مردم در صحنه آن را نجات داده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در انتخابات اخیر که یک انتخابات بسیار حساس و پیچیده بود و مردم ما تحت بمباران‌های گسترده بودند تا پای صندوق رای نیایند، چه بمباران رسانه‌ای در داخل و خارج، چه مسئله کرونا چه عملکرد نامناسب این سالهای اخیر مدیریت کشور که موجب یاس و ناامیدی مردم می‌شد حتی اخلال در انجام امر انتخابات که مقام معظم رهبری هم هشدار دادند اما این مسئله اخلال تا آخرین لحظه حتی در شمارش آرا انتخابات هم دیده شد.

خطیب جمعه بندرانزلی تاکید کردند: اینکه مردم پای انقلاب و در صحنه هستند نقطه قوت نظام اسلامی است، اگر روزی مردم ما به خواب رفتند و غافل شدند شهید بهشتی‌ها و اثرگذاران در پیشرفت کشور ترور می‌شوند.

ایشان با تاکید بر اینکه هشیاری مردم نسبت به گذشته اصلا قابل مقایسه نیست، افزودند: انتخابات اخیر نشان داد علیرغم همه محدودیت‌ها حماسه‌ای آفریده شد؛ درست است آمار نسبت به انتخابات گذشته کمی پایین تر است اما از عظمت این حماسه کم نمی‌کند چون دشمنان پیش بینی حضور ۲۰ درصدی می‌کردند اما با وجود همه مشکلات و موانع نزدیک ۵۰ درصد مردم پای صندوق‌های رای رفتند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: این حضور حماسی منجر به انتخاب اصلحی شد که طبق فرمایش مقام معظم رهبری نور علی نور است و مایه امیدواری می‌باشد که جای شکر گذاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: این حضور مردم و همراهی شان با دولت آینده که دولت حزب الهی جوان تحول افرین است یکی از رموز موفقیت است؛ اینطوری نیست که دولت اگر انتخاب شد یک شبه تمام مشکلات را حل کند!دشمنان از همین الان شروع به یاس آفرینی و مطالبه گری کرده‌اند و مردم باید مواظب باشند این مسیر بدون همراهی آنها و برخورداری از صبر و تحمل برای رفع مشکلات انجام شدنی نیست.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه هر یک از ما باید وظیفه‌مان در حفظ و تداوم انقلاب را انجام دهیم، خاطر نشان کردند: اگر مردم از مسئولین و حمایت دولت و همراهی آنها کناره گیری کنند انحراف ها و ناکارآمدی ها پدید می آید لذا باید برای موفقیت در مسیر پیش رو و فائق آمدن بر مشکلات مردم در صحنه حضور بیش از پیش داشته باشند.