امام جمعه بندرانزلی گفت:متاسفانه واردات بی رویه تعجب آور است، واردات بیل و کلنگ و حتی آنچه اسمش را از این تریبون نمی توانم بگویم از ترکیه با کدام اصل اقتصاد مقاومتی تطابق دارد؟

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان با تبریک میلاد فرخنده حضرت فاطمه زهرا (س) و روز مادر گفت: بنده این روز را به همه بانوان عزیز این شهرستان و کشور ، به ویژه مادران و همسران شهدا تبریک عرض می کنم و امیدوارم بتوانیم وظایف خود را نسبت به آنان انجام دهیم.

وی در ادامه به سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز اشاره و افزود: روز شهدا و سالروز تاسیس این نهاد به دستور امام با توجه به جایگاه ویژه خانواده شهدا حائز اهمیت است و می طلبد که این توجه هات بیش از گذشته باشد.

خطیب جمعه انزلی همچنین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری و جایگاه زن در جامعه امروز غرب خاطر نشان کرد: در کشورهای غربی دیدگاه ابزاری ، کالایی ، مادی و تامین کننده لذات غیر مشروح به زن وجود دارد و با استفاده از زنان در تبلیغات مختلف مانند لوازم آرایشی و حتی نمایشگاه ماشین، جایگاه و منزلت زن حذف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین به جایگاه زن در اسلام نیز اشاره و تصریح کرد: زن در جامعه اسلامی و تعالیم دینی جایگاه ویژه ای دارد و برای او احترام و عظمت قائل اند و این در حالی است که جایگاه زن قبل از اسلام همان دید ابزاری و برده داری بود.

وی در خصوص جایگاه و شأن حضرت زهرا نیز افزود: حضرت فاطمه (س) از مادری ایثارگر چون خدیجه کبری و همچنین پدری که پیغمبر خدا بود متولد شد و پیامبر اکرم برای ایشان چنان شان و جایگاه قائل شده اند که این اشرف مخلوقات هر زمان ایشان را می دیدند تمام قد می ایستادند و بر دستانش بوسه می زدن، تمامی آثار این فرهنگ متاثر از اصل خدا محوری است.

*برخی از مسئولان غیر بومی شهرستان تعهدی به شرکت در نماز جمعه و مراسمات شهرستان ندارند / برخی از مسئولان اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفته اند

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به شعار سال نیز اشاره و بیان کرد: نام گذاری چند سال اخیر سال ها از سوی رهبری، نشان دهنده اولویت دار بودن بحث اقتصاد مقاومتی است ، اقداماتی انجام شده است اما کافی نیست و به مردم نیز گزارش داده نشده و این در حالی است که برخی مسئولان هم آن را جدی نگرفته اند.

وی همچنین در بخشی دیگر از سخنان خود با بیان اینکه برخی از مسئولان غیر بومی شهرستان تعهدی به شرکت در نماز جمعه ندارند خاطر نشان کرد:  نزدیک به دو سال است که غرفه خدمت در مصلی دایر شده است ، ما اعلام کردیم که غرفه هایی را ساخته تا مسئولان ادارات شهرستان به صورت هفنگی پاسخگو نیازها ، مشکلات و ارائه گزارش به مردم باشند و این موضوع را با فرماندار محترم فعلی و قبلی نیز در میان گذاشتیم و موافقت آنان حاصل شد اما هیچ وقت عملی نشد و حتی خودشان هم در نماز نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچمنین تاکید کرد: ما واقعا در عجبیم که چطور مسئول بالادستی می گوید و دستور می دهد اما پایین دستی به آن عمل نمی کند، این چه کشور اسلامی ای است که پایین دست از بالا دست حرف شنوی ندارد؟

*متاسفانه واردات بی رویه تعجب آور است

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه به برخی از نشانه های عدم توجه جدی به اقتصاد مقاومتی را اینگونه بیان و تاکید کرد: متاسفانه واردات بی رویه تعجب آور است، واردات بیل و کلنگ و حتی آنچه اسمش را از این تریبون نمی توانم بگویم از ترکیه با کدام اصل اقتصاد مقاومتی تطابق دارد؟از ظرفیت های موجود کشور استفاده نشده است و هنوز برای رونق اقتصادی چشم به دست بیگانگان دارند، مردم باید رشد اقتصادی را لمس کنند و به فرمایش رهبری رشد این موضوع باید در سفره های مردم دیده شود.

وی با بیان اینکه در جامعه ما عده ای به ثروت های بسیاری رسیده اند و حتی برخی مسئولان ما متاثر از آن به زندگی اشرافی و برگزاری مراسمات آنچنانی و جشن ها مشغول می شوند خاطر نشان کرد: این ها خطر است و نشان دهنده این است که ثروت به صورت عادلانه در کشور تقسیم نمی شود و در نقطه مقابل برخی از جامعه ما درآمدشان تنزل پیدا کرده است که اساسا این اقتصاد غرب گرایانه است که هر کس هر طور می خواهد ثروت اندوزی کند.

*ما در کشور دچار کمبود روحانی هستیم / ۳۰ الی ۴۰ مسجد ما در شهرستان انزلی، روحانی ندارد

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه های علمیه خواهران و برادران در سراسر کشور نیز اظهار کرد: هر چه امروز داریم از برکت حوزه های علمیه و علمای دین است و بزرگترین برکت هم انقلاب عظیم بود، این راه باید تقویت شود، ما در کشور دچار کمبود روحانی هستیم و در همین شهرستان هنوز هم ۳۰ الی ۴۰ مسجد ما بدون روحانی هستند که تبلیغ و ترویج دین در آن وابسطه به وجود روحانی است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین گفت: متاسفانه ما خیلی عقب بوده و این در حالی است که آل سعود وهابی با پول های فراوان در تمامی کشورهای دنیا مبلغ می فرستد و برای تفکر وهابیتشان و جمع کردن نیرو هزینه می کند و اما ما حتی در کشور خود نیز با کمبود روحانی روبرو بوده و این خلاء با حضور و ثبت نام شما جوانان در حوزه حل می شود که هم سعادت دنیوی و هم سعادت اخروی دارد.

جوانان عزیز در چهارشنبه آخر سال مراقب سلامتی خود و دیگران باشند

چهارشنبه آخر سال از دیگر موضوعاتی بود که وی در پایان خطبه های نماز جمعه به آن اشاره و تاکید کرد: یکی از مناسبت هایی که به صورت غیر صحیح در کشور ما گسترش پیدا کرده است همین چهارشنبه آخر سال است، سخن من خطاب به جوانان است ، مراقب سلامتی خود و دیگران باشید و واقعا نمی ارزد که برای یک کار غیر مفید به خودتان و دیگران آسیب بزنید.

خطیب جمعه انزلی با بیان اینکه خراب کردن امول عمومی مردم هیچ توجیهی ندارد خاطر نشان کرد: هزینه کردن برای این کار غیر مفید چه خواصیتی دارد؟ با این پول ها چقدر می توان نیاز نیازمندان را برطرف کرد؟ و چه تعداد لبخند را می توان این شب عیدی بر لبهای نیازمندان نشاند؟