به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در نشست شورای مدیریت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری شهرستان بندانزلی با حضور رئیس کل محترم دادگستری استان با بیان اینکه پیشگیری از جرم کار بسیار مهمی است، خاطرنشان کردند: در شرع مقدس برای اینکه جرم واقع نشود خداوند متعال راه پیشگیری از وقوع جرائم را به بشر ارائه کرده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه همه اموری که حلال و مباح است نیازهای بشر را برای اینکه به جرم و معصیت مبتلا نشود تامین می‌کند، تاکید کردند: ولذا پیشگری از جرم و معصیت یکی از نکات بسیار مهم و اساسی زندگی بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین اضافه کردند: در مسائل مختلف جامعه اگر به پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات با نظارت‌هایی که باید صورت پذیرد توجه شود، قطعاً جرائم و تخلفات کمتری خواهیم داشت.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه آنچه پیشگیری را در جامعه تقویت می‌کند نظارت‌ است، افزودند: در کنار بحث پیشگیری اگر جایی تخلفی واقع شد نیاز به برخورد بازدارنده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کردند: پیشگیری وقتی نتیجه بخش می‌شود که در موارد وقوع جرم مجازات بازدارنده هم اعمال شود وگرنه هر دو بی معنی‌ خواهد بود.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه یکی از مسائل بسیار مهم جامعه ما که انقلاب اسلامی هم بر مبنای آن شکل گرفت مباحث فرهنگی و اجتماعی است، افزودند: همه تلاش دشمنان بر این است که به سبک زندگی، مسائل مختلف اجتماعی و در راس همه آن‌ها مسئله خانواده در جامعه اسلامی آسیب وارد کنند اما انقلاب اسلامی همه معادلات استکبار جهانی را با اتکا به خانواده‌های مومن و انقلابی برهم زده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بر لزوم توجه‌ به بخش‌های مختلف به این حوزه و اهمیت و نقش زیربنایی که دارد، تصریح کردند: باید در جهت مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها به شهرستان در راستای تامین نیازها کمک شود؛ در حوزه‌های مختلف مثلا نیروی انتظامی انصافاً تلاش‌ها زیاد است اما مشکلات فراوان داریم، نیروی انسانی و بودجه شهرستان جوابگوی این حجم از مشکلات با توجه به مهمانپذیری و توریستی بودن بندرانزلی نیست که این حقیقتی است که باید علاج شود.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: آسیب‌های جدی در دستور کار دشمنان برای اثرگذاری فرهنگی و از بین بردن بنیان خانواده ترویج مشروبات، عقد آریایی و اخیراً هم بخاطر مشکلات اجاره بهای مسکن زمزمه‌های مسکن‌های استیجاری مشترک است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: انزلی شهر مومنین، شهر ۴۱۸ شهید است و وقوع هر نوع ناهنجاری‌ها و بی بند و باری‌های اجتماعی برای مردم اصلا قابل پذیرش نیست ضمن اینکه این آسیب‌ها بنیان خانواده و جامعه ایمانی ما را به شدت تهدید می‌کند.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در کنار همه تلاش‌هایی که همه عزیزان در حوزه قضایی، ضابطین و مجموعه‌های مرتبط لازم است تلاش مظاعف برنامه‌ریزی شده و هدفمند داشته باشیم؛ هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف در شهرستان در سطح نسبتاً مطلوبی است؛ باید کاری کنیم که مردم شهرستان از توریست‌ها اثرپذیر که نباشند هیچ، اثرگذار هم باشند و اگر کسی با قصد بعضی از تصوارت ناصحیح به شهرستان می‌آید تربیت و ارشاد شود.