به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در مراسم گرامیداشت هفتۀ دولت و ۲۱ شهید کارمند شهرستان صومعه‌سرا یاد و خاطرۀ همه شهدای انقلاب اسلامی بویژه شهدای کارمند و خدمتگذاران در مجموعۀ اجرایی کشور علی‌الخصوص شهیدان رجایی و باهنر که این ایام مزین به نام این دو شهید برجسته و والامقام است را علی‌لخصوص را گرامی داشتند و افزودند: انقلاب اسلامی تداوم راه انبیاء الهی است و ما معتقدیم انقلاب اسلامی ما در مسیر حماسۀ حسینی است که در آستانۀ اربعین این حماسه قرار داریم.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه نظام اسلامی زمینه ساز ظهور حکومت صالحان و زعامت مهدوی است، خاطرنشان کردند: نکته بسیار مهمی که باید همیشه مورد توجه همه خصوصاً مسئولین، مدیران و کارگزاران نظام اسلامی باشد رسالت بسیار مهم و برجستۀ انبیاء الهی بویژه رسالت بعثت پیامبر اکرم(ص) و حکومت علوی و حماسۀ حسینی و این انقلاب اسلامی است که خداوند متعال در آیاتی از قرآن کریم متذکر می‌شود و آن رسالت مهم که اصل اساسی است و همۀ اصول دیگر ذیل این اصل تعریف می‌شود و قرار می‌گیرد عبارت از اصل رستگاری بشر است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به اینکه مهم ترین رسالت انبیاء الهی، وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) و حضرات معصومین(ع) این بود که مسیر فلاح و رستگاری انسان‌ها را به آن‌ها بشناسانند و آن‌ها را در این مسیر به حرکت دربیاورند، اضافه کردند: همانطور که قرآن کریم پیغمبر اکرم(ص) را به عنوان پیامبر برای همۀ امت‌ها در همۀ زمان‌ها تا آخر دنیا معرفی می‌فرماید رسالت پیامبر هم رسالت عام برای همۀ انسان‌هاست؛ پیغمبر اکرم(ص) نیامده که افراد را بسازد، نیامده برای اینکه ملت خاصی را به رستگاری برساند، آمده برای اینکه همۀ انسان‌ها در مسیر فلاح و رستگاری قرار بگیرند  و برنامه‌ای که برای تحقق این مهم ارائه شده است اسلام است یعنی مجموعۀ تعالیمی که آشنایی و عمل به آن موجب سعادت انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه بندرانزلی متذکر شدند: برای قرار گرفتن همۀ انسان‌ها در مسیر فلاح و رستگاری دو نیاز ضروری وجود دارد، یکی عبارت از برنامۀ جامع متناسب با این زمان و شرایط امروز بشر مبتنی بر همان معارف و تعالیم الهی الهی اسلام و نیاز دوم مدیران و کارگزاران شایسته، با انگیزه و تلاشگر معتقد به این راه است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به این فرمایش مقام معظم رهبری که ما معتقدیم راه سعادت انسانها به دست تعالیم انبیاء است، که کاملترینش هم تعالیم اسلام است. بشر منهای تعالیم انبیاء حتّی پیشرفت مادی هم در این حدی که پیدا کرده، پیدا نمیکرد؛ چه برسد به تعالی معنوی و بهجت معنوی و آرامش و آسایش روانی که زمینه‌ساز عروج اوست به معارج والای ملکوتیِ انسان. راه سعادت انسان این است، تصریح کردند: راه دستیابی بشر به سعادت در دنیا و آخرت پیروی از تعالیم شرع مقدس اسلام است و این وظیفه از دیدگاه مقام معظم رهبری برعهده نخبگان جامعه است و اینگونه می‌فرمایند که اسلام با ارزشهای والای خود، برترین منبع رستگاری انسان‌ها است و نخبگان ملتها وظیفه‌ی حتمیِ بازخوانی و ترویج این ارزشها را بر دوش دارند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه هم از حیث محتوا تکلیف روشن است و هم از حیث مجموعه‌هایی که باید این محتوای سعادت بخش بشریت را در بعد نظری و عملی عرضه و ارائه کنند، عنوان کردند: در بعد نظری این وظیفه برعهدۀ حوزه‌های علمیه و علما و اندیشمندان اسلامی است تا متناسب با شرایط امروز این تعالیم در اختیار بشر قرار بگیرد و عرضه شود؛ از حیث عملی هم در نظام اسلامی ما که داعیه‌دار تداوم راه انبیاء و یک نظام ایدئولوژی محور است بخش قابل توجهی از این وظیفه و انجام این مأموریت بسیار مهم برعهدۀ مسئولین، مدیران و کارگزاران نظام اسلامی می‌باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه هرکدام از مسئولین در نظام اسلامی در هر سطحی از سطوح مدیریتی که قرار دارند باید بدانند مهمترین مأموریتشان ترویج و تبیین و گسترش همین معارف الهی در جامعه به دو شیوه است، تصریح کردند: یک شیوه در برنامه‌ریزی‌ها و طراحی‌ها؛ اگر می‌خواهیم برای زندگی و بازار مردم، ادارات و اقشار مختلف جامعه قانون بنویسیم و برنامه تدوین کنیم یا اگر می‌خواهیم در امر آموزش و تعلیم و تعلم چه در حوزه آموزش و پرورش چه در آموزش عالی تدوین برنامه و محتوا داشته باشیم همه باید مبتنی بر اسلام و تعالیم اسلامی باشد نه اینکه از جوامع غیر الهی و دیدگاه‌های مادی متون درسی و محتوایی ارائه کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه بسیاری از محتواهایی که در مراکز آموزشی ما در سطوح مختلف خصوصاً در حوزۀ علوم انسانی ارائه و تدریس می‌شود و افراد بر اساس آن‌ها از لحاظ علمی رشد پیدا می‌کنند مبتنی بر دیدگاه‌های غربی است و این یکی از آسیب‌هایی که امروز بعد از ۴۴ سال که از انقلاب اسلامی می‌گذرد شاهد آن هستیم، خاطرنشان کردند: در دولت قبلی که مقام معظم رهبری به دولت عبرت تعبیر کردند، کارهایی اتفاق افتاد که ضربات جبران ناپذیری در بخش اقتصاد و بخش‌های دیگر ازجمله در بحث آموزش به کشور زدند که سند ۲۰۳۰ را برخلاف قانون اجرا کردند و به نهی رهبری هم عمل نکردند! با سند ۲۰۳۰ چه دانش‌آموزی تحویل جامعه می‌شود؟ مقام معظم رهبری فرمودند سند ۲۰۳۰ سرباز برای دشمن تربیت می‌کند! آنوقت می‌بینید در یک شرایطی مثل اقتشاشات گذشته بیشترین کسانی که کف میدان می‌آیند و به جامعه آسیب‌ها و خسارات فراوانی وارد می‌کنند در این سطح سنی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: لذا نخست باید از حیث محتوا، برنامه و طرح کارهایمان طبق تعالیم الهی تنظیم شود چون نظام، نظام اسلامی و داعیه دار هدایت انسان‌هاست، نه تنها هدایت انسان‌های این کشور و امت اسلام بلکه همۀ انسان‌ها در سراسر گیتی؛ بنابراین نظام اسلامی محدود به مرزهای جغرافیایی و مادی نیست.

امام جمعه بندرانزلی اظهار کردند: بخش دوم از حیث عملی و اجرای این برنامه‌ها و طرح‌هایی است که براساس تعالیم دینی تنظیم شده و حالا باید در جامعه اجرا شود؛ چه کسی باید اجرا کند؟! حداقل شرایط مجریان در چنین نظامی با این دیدگاه‌ها این است که خود معتقد به این مبانی و تعالیم باشد؛ نمی‌شود در نظام اسلامی مدیری بگذاریم که به اسلام اعتقاد نداشته باشد، مدیری بگذاریم که به جای اینکه رستگاری بشر را از تعالیم الهی و اسلام بدست بیاورد و عمل کند نگاهش به دست دشمنان و حرف و برنامه و سیاست و طراحی‌های آن‌ها باشد!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: در نظام اسلامی کسانی که باید مدیریت در جامعه را برعهده بگیرند و طرح‌ها و برنامه‌های مبتنی بر تعالیم الهی که رستگاری انسان‌ها را تضمین می‌کند انجام دهند و ارائه کنند، حداقل چهار ویژگی «حق‌مداری و حق‌گویی»، «ارزش‌های الهی و دینی بدون درنظرگرفتن تمایلات نفسانی و خواسته‌های شخصی»، «آشنایی و برخورداری از فلسفه تربیتی تزکیه و رشد انسان» و «پاکدستی» باید در آن‌ها باشد.

امام جمعه بندرانزلی اضافه کردند: شهیدان رجایی و باهنر دو اسوۀ گرانقدر این انقلاب در انقلابی بودن و مدیریت در تراز و شایسته نظام اسلامی هستند، چرا دشمن با شهیدان رجایی و باهنر عناد داشت و آن‌ها را به شهادت رساند؟! چون این‌ها مدیران در تراز نظام اسلامی بودند که می‌توانستند با مدیریت و عملشان این راه رستگاری را در عصر حاضر به خوبی به بشر نشان بدهند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: شهیدان رجایی و باهنر افراد مؤمن امتحان پس داده و انقلابی واقعی و زجر کشیده بودند و درد مردم در جامعه را واقعاً می‌فهمیدند، این خیلی فرق می‌کند با کسی که در اتاقش بنشیند و تصور کند زندگی مردم چگونه است! این دو شخصیت گرانقدر اهل معنویت و تقوا بودند، عالم بودند، آشنای با دین بودند، ولایتمدار بودند، این‌ها ویژگی‌های برجسته در مدیریت نظام اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر این مجموعۀ محتوا با این نوع مدیریت در کشور تلفیق شد قطع به یقین بدانید راه رستگاری و پیشرفت و موفقیت نه تنها برای کشور ما، بلکه برای همۀ انسان‌هایی که این انقلاب و محتوا و دستاوردها را ببینند و بشنوند با سرعت محقق و زمینۀ لازم برای ظهور حضرت ولی عصر(ع) فراهم می‌شود.