به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، صبح امروز (شنبه) جلسه شورای اداری شهرستان انزلی به ریاست میر شمس مومنی زاده فرماندار شهرستان و با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین و علی اصغر جمشید نژاد معاون سیاسی و امنیتی استانداری گیلان در فرمانداری بندرانزلی برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در ایتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه رجب و حلول سال جدید تصریح کرد: با توجه به فرازی از فرمایشات حضرت امیرالمومنین(ع) اول باید آباد کنیم و بعد خراج و مالیات بگیریم درحالی که امروز عکس این موضوع دیده می شود،مردم اگر از بنیه مالی خوبی برخوردار شدند و دارای رفاه متوسط باشند بهتر می توانند در اداره شهر و کشور به مسولان کمک کنند تا اینکه به جای توجه به عمران و آبادانی برنامه های خود را اجرا کنیم.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: درست است که شرایط خاصی در کشور داریم و کشور در دوره های مختلف با مشکلات خاصی روبرو بوده است و باید توجه کرد که هیچ گاه این مشکلات تمام نشده و انباشته می شده و در هیچ دوره ای نبوده که تحریم و مشکل نداشته باشیم اما آنچه مهم است رعایت حال مردم در جامعه باید ملاک قرار گیرد و این کار هم برای روحیه مردم و هم برای دوام نظام و مجموعه ای که دارد برای مردم خدمت می کند مفید است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: رهبری در بیانات اخیر خود به خاطر کم کاری های مجموعه دستگاه های کشور در اجرای عدالت از مردم عذر خواهی کردند و این برای ما خیلی زشت است که مسولان کوتاهی کرده و رهبری نظام که هیچ نقشی نداشته اند عذرخواهی کنند.

*به نظر می رسد که سهم شهر و جوانان انزلی در تأمین منابع اقتصادی و رفع  مشکل اشتغال گیلان، بسیار ناچیز است

امام جمعه بندرانزلی یکی از دلایل مهم مشکلات انزلی را عدم رعایت عدالت در تخصیص منابع و رسیدگی به بخش های مختلف شهرستان و امور مردم برشمرد و تاکید کرد : مشکلات شهر و جوانان انزلی به دلایل مختلفی بیشتر از جاهای دیگر است، در برخی از نقاط استان در رابطه با اشتغال و معیشت قدم هایی برداشته شده اما سهم این شهرستان ناچیز بوده، سهم این شهرستان در منطقه آزاد دیده نشده و اقتصاد شهرستان به دلیل برخی موارد درحال کاهش و رو به زوال است که باید به آن رسیدگی شود. اگر در استان اشتغال زایی صورت گرفته چرا سهم انزلی ندیده گرفته شده و یا چقدر تا حالا به انزلی رسیده است؟

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بابیان اینکه این شهرستان به تعبیر رهبری مرد و زنش به قهرمان قلمداد شده و خاطرنشان کرد: مردم انزلی در مسایل مختلف علمی و فناوری ورزشی بسیار سرآمد بوده و هستند، متاسفانه این ظرفیت ها وتوانایی ها مدنظر قرار گرفته نشده و توجهات ناعادلانه تقسیم شده است.

وی در خصوص زمین خواری در شهرستان نیز با ابراز تاسف بیان کرد: زمین خواری و تالاب خواری در این شهرستان بسیار جدی است و باید با آن با قاطعیت برخورد شود ولی در برخی موارد مماشات در برابر آن صورت گرفته است.

*مردم انزلی نگران تیم ملوانشان هستند / بعد از ۴۰ سال وضعیت گلزار شهدای انزلی واقعا خجالت آور است

امام جمعه بندرانزلی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات تیم ملوان اشاره کرد و تاکید کرد: حل مسائل و مشکلات تیم ملوان ریشه یابی نشده است و بخش قابل توجهی از ساختار این تیم که سابقه بسیار درخشان ملی برخوردار است ، از گذشته گریبان این تیم را گرفته و اینکه هر از گاهی مالک و سرمایه گذاری بیاید و تیم را اداره کند مشکل تیم را حل نخواهد کرد، مردم نگران این تیم محبوبشان هستند.

حجت الاسلام والمسلین شمس الدین با بیان اینکه انزلی با بیش از ۴۱۸ شهید یک شهرستان انقلابی و شهید پرور است و افزود: انزلی با ویژگی هایی که در قبل از انقلاب داشته اما مردمشان پای انقلاب ایستادند و متاسفانه امروز بعد از ۴۰ سال خجالت آور است که گلزار شهدای آن ساخته نشده و مسولانی که آمدند و قول دادند و به محض خروج از این شهر وعده ها عملی نشده است.

وی در ادامه سخنان خود گفت: خانواده معطم شهدا با نجابت و اهمیتی که نسبت به حفط آرامش کشور و انقلاب را دارند، این سختی ها را تحمل می کنند و درحالیکه هزینه تکمیل و گلزار شهدا خیلی کمتر از بودجه ای است که برای پروژه هایی که در شهرستان انجام شده و این مایه تاسف است. استاندار قبلی قول هایی دادند، ایا قول هایی که دادند برای دلخوش کردن افراد است 

امام جمعه بندرانزلی در پایان سخان خود به مصلی سی ساله شهرستان نیز اشاره و بیان کرد: بنیان این مصلی سالهاست گذاشته شده و عدم تکمیلش هم هدر رفت سرمایه هست و هم در اذهان مردم و مسافران خارجی به این شهر محل سوال است که چطو ۴۰ سال است نتوانستید مسجد تان را بسازید، انتطار نداریم که به یکباره بودجه کلانی تخصیص شود استاندار قبلی قرار بود ۲۰۰ میلیون بدهد و از آن هم خبری نشد، و انتطار ما از استاندار و مسولان دیگر این است که نسبت به مشکلات شهرستان با دید دیگری نگاه شود.

برای دیدن تصاویر در ابعاد اصلی و کیفیت واقعی روی آن کلیک کنید.