به گزارش www.seyedshamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهرستان با قرائت آیه شریفه «یا أَیُّها الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقوا اللّه وَ کُونُوا مَعَ الصّادقین»، اظهار داشتند: خداوند متعال در آیات متعددی از قرآن کریم از جمله این آیه شریفه همه مومنین را امر به رعایت تقوای الهی می فرمایند؛ آیات و روایاتی که امر به رعایت تقوا دارند قید ها و صفت ها و ویژگی ها و دستور هایی که بعد از امر به تقوا می آید از مصادیق تقواست.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در این آیه می فرمایند انسان های مومن باید اهل رعایت تقوا و با صادقین همراه باشند که صادقین در تفسیر به معنای وجود ائمه معصومین(ع) است؛ با این حال مصداق تقوا در زندگی انسان مومن همراهی با معصومین(ع) در همه بخش ها و امور است و اطاعت و اقتدا به آنهاست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ضمن تبریک ولادت بسیار فرخنده و مبارک پیامبر اکرم(ص)  و همچنین ولادت باسعادت وجود نازنین امام صادق(ع)، بیان داشتند: نشانه‌های تقوای در مسلمانان این است که از سیره این زعات مقدسه در عمل، رفتار، گفتار تاسی کنیم.

خطیب جمعه بندرانزلی به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی اظهار داشتند: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی همانطور که مقام معظم رهبری تاکید دارند یکی از مسائل بسیار مهم در پیشرفت جامعه است، اما علی رغم تلاش هایی که شده هنوز اهتمام جدی نسبت به این کار در افراد جامعه ما دیده نمی‌شود در حالی که یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که موجب رشد فکری و عقلی انسان و فرهنگ جامعه می‌شود.

ایشان با تاکید بر اینکه بخشی از ناهنجاری‌ها، انحرافات، لغزش ها، کوتاهی ها و تعلل ها در جامعه معلول همین عمق نداشتن فکر و تعقل انسانهاست که یکی از راه های راه‌های ایجاد و باروری آن مطالعه است، خاطر نشان کردند: خلاء این مسئله مهم در جامعه موجب اثرگذاری دشمن از طریق رسانه های مختلف از جمله فضای مجازی می‌شود، که امروزه با پیشرفت این ابزار، رسانه ها و وسایل ارتباط جمعی متاسفانه تلاش دشمنان برای جهت دهی و شکل‌دهی به افکار، زندگی و رفتارهای مردم در جامعه در حال اجراست.

امام جمعه بندرانزلی تصریح نمودند: این تلاش دشمن از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی برای اثرگذاری در مردم و در جامعه است تا فکر، نگرش و تمایلات مردم را جهت‌دهی کنند؛ اینکه مقام معظم رهبری مکرر در سال‌های اخیر بر مسئله نفوذ تاکید داشتند از جمله نفوذ فرهنگی، نفوذ اثرگذاری در مسئولین و تصمیم سازان حتی در آحاد جامعه، به گونه‌ای که خلاف واقعیات و حقیقت ها کاری را انجام دهند که دشمن می خواهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان داشتند: در هر کشور و جامعه ای، مردم به بزرگان، مسئولین و معتمدین اعتماد دارند و هدف دشمنان این است که جهت اعتماد مردم از دلسوزانشان به سمت و سویی برود که دشمن می‌خواهند.

خطیب جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم پایش فضای مجازی و حصول اطمینان از صحت اخبار مطالب، افزودند: در فضای مجازی زمانی که با مطلبی مواجه می شویم بدون این که نسبت به صحت و سقم آن بررسی داشته باشیم آنرا بازنشر می دهیم، حتی خیلی از اوقات با خبری دروغ همچون اکثر اخبار کذب رسانه های بیگانه، نسبت به افرادی که می شناسیم و مورد اعتماد هستند یک مرتبه حالت ضدیت پیدا می کنیم.

ایشان با بیان اینکه دروغ پراکنی های رسانه های بیگانه علیه اصول و خطوط مورد اعتماد انسان ها منحصر به جامعه ما نیست، خاطر نشان کردند: اخیرا مشاهده کردید در عراق با همین ترفند چه کردند، در لبنان همینطور؛ در کشور ما نیز علاوه بر اغتشاشات ۹۶، سالهاست این کار را تجربه می کنند؛ برخی نیز در داخل و خارج از کشور خواسته یا ناخواسته در این حرکت به دشمن کمک می‌کنند و زمینه را برای رسیدن دشمنان به خواسته هایشان فراهم می نمایند.

امام جمعه بندرانزلی ادامه دادند: اینکه بر خلاف مستندات قطعی تاریخی که داریم، همه مورخین شیعه و غیرشیعه متفقند بر اینکه وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) هیچگاه با گروهی که نقض پیمان کرده بود، مجدداً مذاکره و صلح نکرده است، عده ای پشت تریبون رسمی این نسبت دروغ را به پیغمبر اکرم(ص) بدهند و برای اینکه به علقه و خواسته خودشان برسند شأن پیغمبر را تنزل بدهند، موجب بهره برداری رسانه های بیگانه می شود که اظهارات آن شخص را در تقابل مواضع نظام و رهبری به مخاطب القا کند تا در جامعه ایجاد اختلاف نماید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین یک مصداق دیگر از فضاسازی های رسانه ای را بی اهمیت جلوه دادن اقدامات و غرض آلود نشان دادن مبارزه با فساد دستگاه قضایی دانستند و تاکید داشتند: در دوره ی جدید که دستگاه قضایی با وجود همه مشکلات و موانع مبارزه با فساد را آغاز کرده و الحمدلله به خوبی دنبال می‌کند، از اینکه بیایند و در یک تریبون عمومی اظهار کنند حالا که با فساد های چند میلیونی مبارزه می کنید، بیایید آن میلیارد دلاری ها را هم بگیرید، چه قصدی دارند؟ مبارزه با فساد های درشت و کسب موفقیت های بزرگ در این زمینه طی همین مدت کوتاه ریاست جدید قوه قضائیه قابل تقدیر است.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: قوه قضائیه در این مدت کوتاه از تعطیلی ۵۰۰ واحد صنعتی – تولیدی جلوگیری کرده، اموال فراوانی از جمله ۴۹۰ هزار میلیارد ریال از پول های برباد رفته و اختلاس شده، ۸۷ میلیون و ۸۰۰ هزار یورو، ۱۲ میلیون و ۹۳۹ هزار دلار، ۲۹۴ میلیون و ۳۰۳ هزار درهم امارات را به بیت المال و خزانه دولت برگردانده است؛ ۱۷۸ هزار هکتار از اراضی کشور در ۲۰ استان که توسط زمین خواران تصرف شده بود را به بیت المال برگردانده که البته ما در انزلی منتظر هستیم این اقدام قوه قضائیه هستیم تا بخش های تصرف شده سواحل و تالاب نیز به بیت المال بازگردانده شود؛ در طول پنج ماه امسال از ۴۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی جلوگیری کرده و به خزانه دولت وصول شده؛ این پول به جیب قوه قضائیه هم نمی رود بلکه به خزانه دولت باز میگردد، حالا این اقدامات بد است؟ قابل تقدیر نیست؟ اعاده هزاران میلیارد تومان اموال غارت شده از بیت المال که عده‌ای برده‌اند و علتش هم عمدتاً کوتاهی، تعلل و سستی مسئولین دولتی بوده و متاسفانه هر کسی را هم می‌گیرند یا برادر این و آن، یا دختر آن وزیر و یا داماد این وزیر است.

ایشان عنوان کردند: چرا می‌خواهند اذهان جامعه را نسبت به دستگاه قضایی که شروع به مبارزه با فساد کرده، مغشوش کنند و این اقدامات را غرض آلود عنوان کنند؟ اهدافی پشت این کارهاست؛ لذا می خواهیم اقدامات دستگاه قضایی تداوم پیدا کند، تقویت شده و با جدیت بیشتر انجام شود و مردم نیز عموماً از این مبارزه دستگاه قضایی با فساد در همه ابعادش قاطعانه حمایت و پشتیبانی می کنند.

امام جمعه بندرانزلی به گرانی بنزین دیشب اشاره و اظهار داشتند: اصل متعادل و متناسب کردن مصرف بنزین در کشور مورد قبول و تایید همگان و امری لازم و ضروری بوده و هست و حتی زودتر از این باید اقدام میشد در ضمن اینکه بخش قابل توجهی از آن مربوط به قاچاق سازمان یافته بنزین است و به مصرف عموم مردم ارتباطی ندارد؛ اما شیوۀ اجرا، قیمت گذاری، زمینه سازی اعلام و تناسب زمان اجرای از آن نکات قابل تاملی است که باید تدبیر بهتری می شد.

ایشان با توجه به عملیاتی شدن این تصمیم رعایت چند نکته را مورد اشاره قرار دادند: اولا انتساب این تصمیم و شیوه آن و اعداد و ارقام آن به فرمایش مقام معظم رهبری که از دیشب در فضای مجازی توسط جریان خاصی منتشر شده است، کذب و غیر واقعی است همانطور که در برجام نسبت دادند و در FATF نیز گفتند ولی تکذیب شد؛ ثانیا مسئولین آثار تورمی این اقدام در زندگی و معیشت مردم را با جدیت کنترل و تنظیم کنند و نگذارند گرانی مهار نشده بی حساب کتاب در جامعه ایجاد شود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: با گرانی بنزین، در فضای مجازی نقشه دشمن انتشار اخبار کذب اعتراضات مردمی است که باید هم مسئولین مربوطه قاطعانه با نشر دهندگان اینگونه اخبار کذب برخورد کرده و فضای مجازی را رصد و کنترل نمایند؛ ما در مقاطع مختلف عدم کنترل و بی در و پیکر بودن فضای مجازی خسارت دیده ایم و تکرار آن عاقلانه نیست.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کردند: مردم، خصوصاً جوان‌های عزیز مراقب باشند به هر خبری و مطلبی در فضای مجازی اعتماد نکرده و نشر ندهند و تنها اعتماد آنها به رسانه های رسمی کشور و مسئولین دلسوز و قابل اعتماد باشد؛ دشمن با تجهیزات و گروه های سازماندهی شده در فضای مجازی تشویش ها و دروغ پراکنی ها را ایجاد می کند که افراد جامعه خصوصا جوانان و نوجوانان را تحت تاثیر قرار داده و دچار اضطراب کند تا از آنها عکس العملی که دشمن می خواهد سر بزند.

خطیب جمعه بندرانزلی در پایان خاطر نشان کردند: در نقطه مقابل نیز نیروهای انقلاب و جوان های مومن و انقلابی در فضای مجازی با این نشر اکاذیب و تشویش اذهان مقابله کنند، حضور فعال داشته باشند، روشن گری کنند و به افکار عمومی جهت دهی صحیح نماید؛ منکر نقایص و کاستی ها نیستیم اما باید با تحمل، بردباری و صبر همانطور که ۴۰ سال سختی‌ها را تحمل کردیم و پیشبردیم، این شرایط را تحمل کنیم تا کشور ما و اقتصاد ما از وابستگی نجات پیدا کند.

https://b2n.ir/910888