9به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان تصریح کرد : با توجه به مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری و اظهارات همه مسئولان کشور و روسای قوای سه گانه و همچنین تیم مذاکره کننده درخصوص تمدید تحریم های ۱۰ساله علیه ایران، این بدعهدی آمریکایی ها نقض برجام است.

 
وی همچنین تاکید کرد :علاوه برمسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی ملت عزیز ایران نیز نسبت به این موضوع متف القول هستند.

 
خطیب جمعه انزلی افزود:اتفاق نظر بین همه مردم و مسولان ما وظیفه مسئولان را در مطالبه جدی تمام تعهدات برجام سنگین تر می کند و چه آنهایی که با تکبیر و چه آن هایی که با تشویق عادت به تایید دارند بر نقض برجام اذعان دارند.

 
امام جمعه انزلی با تاکید براینکه جمهوری اسلامی از ابتدای برجام درراستای نشان دادن حسن نیت این نظام ،برتعهدات خود پایبند بوده است گفت:مسئولان و خصوصا دستگاه دیپلماسی کشور باید از سایر طرفهای برجام ازجمله اروپاییان روسیه و چین درخصوص نقض عهد آمریکاییها دریک سند بین المللی درخواست اعلام موضع کنند.
وی تاکید کرد:آمریکایی ها فکرنکنند با نقض یک طرفه برجام باز هم ایران همچنان به اجرای تعهدات خود پایبند خواهد ماند و می تواند جمهوری اسلامی را ملزم به اجرای تعهداش کنند.

 
پیام رهبری به اجلاس نشان از کاستی در ترویج فرهنگ نماز بود / یکی عوامل آسیب های اجتماعی عدم توجه به نماز است

 
حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین درادامه با اشاره به برگزاری اجلاس سراسری نماز به پیام مقام معظم رهبری اشاره و اظهار کرد:آنچه که از پیام امسال مقام معظم رهبری برمی آید وجود کاستی های فراوان درزمینه اشاعه و ترویج فرهنگ نماز درکشور است که باید اصلاح شود.

 
وی با افزایش آمار ناهنجاریها طلاقها و معضلات فضاهای اجتماعی را به دلیل عدم توجه صحیح به این واجب دینی دانست و افزود:ریاست جمهور نیز دریکی از سخنرانی ها نگرانی های مقام معظم رهبری را از اوضاع اجتماعی به صورت علنی مطرح کرده است لذا دستگاه های مروبط نباید در ایم خصوص کوتاهی کنند.

 
وی باتاکید بر اهتمام بیشتر درراستای رفع مشکلات موجود دراین راه درراستای کاهش معضلات فرهنگی جامعه متذکر شد:در نظام اسلامی که ۳۸ سال از عمرآن می گذرد تنها ساخت نماز خانه و توصیه به نماز و صدور یک ابلاغیه برای به تاخیر افتادن پروازها کافی نیست و باید درشورای عالی انقلاب فرهنگی،ادارات ،ارشاد اسلامی ،تبلیغات، دانشگاه ها و در همه جا نسبت به این فریضه واجب الهی اهتمام شود.