به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، جلسه شورای فرهنگ عمومی به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی و با حضور نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و سایر اعضای محترم در دفتر ایشان برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار با تاکید بر اینکه کارهای فرهنگی و تصمیم گیری‌ هایی که در این زمینه انجام می‌شود باید بسیار هوشمندانه بر مبنی برنامه‌ریزی هدفمند باشد تا بتواند اثرگذاری لازم را بگذارد، تصریح کردند: باید در این زمینه کارهای متفاوت و اثر گذار انجام شود، متاسفانه در حال حاضر با توجه به مشکلات و ناهنجاری‌های مختلف گسترده‌ای که در سطح جامعه وجود دارد، این میزان کار فرهنگی که افراد و دستگاه‌های مختلف در سطح کشور انجام می‌دهند اثر بخشی لازم را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم کتاب و کتابخوانی و خاطر نشان کردند: در شرایط قرنطینه کرونا اکثر مردم از فضای مجازی استفاده می‌کنند و این موضوع تاثیر نامطلوبی بر جامعه دارد، لذا باید شرایطی برای مردم فراهم شود که بتوانند از کتاب استفاده کنند و در کنار کتابخوانی مجازی به شیوه اصلی آن کتاب به دست بگیرند و این امر را در اولویت قرار دهند.

ایشان اظهار کردند: مجموعه کتابخانه‌ها طرحی برای کتابخوانی خانواده‌ها در شهرستان طراحی کرده و آن را از پرسنل شاغل و خانواده‌های آنان در ادارات شروع کند؛ اگر این طرح به صورت عمومی در شهرستان آغاز شود می‌تواند دستاورد خوبی در بالابردن سرانه مطالعه و ترویج و تشویق به کتابخوانی داشته باشد.

در ادامه این جلسه آقای دکتر احمد دنیامالی با بیان اینکه انزلی سرمایه های خوب، مومن، معتقد، کاردان و توانمندی دارد که فارغ از همه مسائل منسجم و یکپارچه حرکت می‌کنند، گفت: در ایام کرونا جوانان و مسئولان انزلی توانستند در کنار هم حماسه ای خلق کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در خانواده ها نیز اظهار کرد: باید از کودکی و نوجوانی فرزندان خود را با فرهنگ‌های مختلف آشنا کنیم زیرا زیربنای شخصیتی از کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.

در پایان جلسه نیز آقای مهندس اسماعیل میرغضنفری عنوان کرد: در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید کتاب‌هایی که به جبهه و جنگ مربوط می‌شود به کودکان و نوجوانان و کتاب‌های مدیریتی را به مدیران معرفی کنیم.

گفتنی‌ است در این نشست با حضور دبیر امر به معروف و نهی از منکر استان گیلان از زحمات جناب سرهنگ مهدی صفاتی دبیر سابق ستاد امر به معروف شهرستان تشکر و آقای محمد علی علیزاده به عنوان دبیر جدید این ستاد در شهرستان معرفی شد.