به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، مراسم استقبال از ناوگروه صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران که به تازه گی از بندر ماخاچ کالا کشور فدراتیو روسیه بازگشته با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین و فرمانده ناوگان شمال ناخدا یکم احمدرضا باقری و دکتر میر شمس مومن زاده فرماندار انزلی و سایر مسئولین شهرستان برگزار شد.

امام جمعه بندرانزلی در ابتدای سخنان خود ضمن تقدیر از زحمات فرماندهان و پرسنل ناوگروه صلح و دوستی تصریح کرد: در نظام اسلامی هر کشوری که قائل به رعایت منافع حکومت جمهوری اسلامی باشد، نظام اسلامی با او تعامل خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با اشاره به سخنان اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: باید قدرت خود را به رخ دشمنان بکشید تا دشمن از فکر تجاوز و توطئه منصرف شود و بداند با یک کشور مقتدر و مردمی مصمم روبرو است

وی با تاکید بر اینکه در دنیای امروز هیچ قانون و ضابطه ای بر آن حاکم نیست گفت: متاسفانه امروزه در صحنه بین الملل ،صحنه زورگویی است و هر کس قدرت و بی تعهدی بیشتری دارد، جنایت و سلطه گری بیشتر میکند در یک چنین دنیایی باید مقتدر و توانمند بود.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه یادآور شد: مأموران دیپلماسی ما باید متکی بر توان داخلی و مردم کشور باشند، همچنین متکی به نیروهای نظامی و انتظامی ما باشند و با این پشتوانه وارد عرصه های دیپلماسی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین شمس الدین با بیان اینکه دشمنان ما امروز در سطح جهان و منطقه در سراشیبی سقوط و ضعف هستند متذکر شد: در برابر دشمنانی که رو به سقوط و سراشیبی سخت قرار گرفته اند، نباید توانمندی و پیشرفت خود را از دست بدهیم و در هیچ زمانی نباید دشمن را کم شمرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: گاهی اوقات افرادی در داخل یا خارج از کشور توانمندی نظامی جمهوری اسلامی را محل شبهه قرار میدهند، آنها خیرخواه جمهوری اسلامی نیستند، بلکه کسانی هستند که میخواهند جمهوری اسلامی مثل گذشته تحت سلطه دشمنان و بیگانگان قرار بگیرد.

همچنین امام جمعه بندرانزلی به توانمندی نیروی دریایی راهبردی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز شما قادرید با اراده خود در پهنه ها مختلف آبی دنیا حضور پیدا کنید آن هم با اتکاء به تجهیزات خود ساخته و پیشرفته، نیروهای مومن، شجاع و انقلابی، این بهترین پشتوانه برای نظام اسلامی و مردم ماست.

گفتنی است بعد از مراسم استقبال از ناوگروه صلح و دوستی امام جمعه بندرانزلی به همراه ناخدا یکم احمدرضا باقری و مهندس چراغی از ناوشکن دماوند بازدید کردند.