به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، به مناسبت هفته تعاون رئیس و کارکنان محترم اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به اتفاق مسئولین برخی تعاونی های شهرستان با حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین دیدار کردند.

امام جمعه بندرانزلی در این دیدار ضمن تبریک هفته تعاون، بحث تعاونی ها را از لحاظ تشکیل، مدیریت و ادامه کار بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات تعاونی ها تشکیل می شوند اما فعال نیستند و یا اسمی و صوری اند؛ فعالیت بیشتر در این زمینه، تبلیغ و ارائه مشاوره جهت راه اندازی و تشکیل تعاونی ها می تواند در رونق اقتصادی بسیار موثر باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: در مجموعه اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی باید با بررسی ظرفیت ها، نیازها و امکانات شهرستان به افراد متقاضی تشکیل تعاونی، حوزه هایی که می توانند فعالیت کنند را ارئه کنید؛ انجام برخی فعالیت ها، برای افراد میسور نیست و نمی توانند حوزه فعالیتی را پیدا کرده و انتخاب کنند.

ایشان تصریح کرد: در کسب و کارهای جدید، خلاقیت، ابداع و نوآوری افراد سبب گسترش کار، ایجاد درآمد بالا و اشتغال فراوان می گردد؛ برخی آمادگی انجام کار را دارند اما در انتخاب با مشکل مواجه اند، لذا باید در این راستا فعالیت ها و زمینه های کسب و کار احصا و دسته بندی و در اختیار افراد متقاضی قرار بگیرد تا تعاونی تشکیل بدهند؛ همچنین تبلیغ و اطلاع رسانی پیرامون تعاونی های تشکیل شده می تواند مشوقی برای دیگران باشد.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر لزوم تشکیل بانک اطلاعاتی متقاضیان کار در شهرستان، بیان داشت: اینکه تاکنون جوانان بیکار و جویای کار در شهرستان شناسایی و فهرست نشده اند یک نقص می باشد که باید برطرف شود و متاسفانه چون تعهد آور است کسی پیگری نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه داد: دولت قاعدتا با توجه به عواقب و پیامدها، این موضوع را دنبال نخواهد کرد؛ اما این یک نقص در فعالیت های اشتغالزایی است که هیچ آمار جزئی و دقیقی از افراد بیکار نداریم.

ایشان تصریح کرد: باید ساز و کاری طراحی شود تا از این افراد در شهرستان، فهرستی به تفکیک(توانایی، تحصیلات و جنسیت) داشته باشیم، در اینصورت خیلی بهتر و مدون تر می توان ایجاد اشتغال کرد تا در یک فضای مبهمی که بین افراد متقاضی کار و شما هیچگونه شناخت دو طرفه ای وجود ندارد.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: این اقدام در بخش های دیگر نیز می تواند موثر باشد؛ با توجه به اینکه به مسئولین در شهرستان و منطقه آزاد در بازه های زمانی مختلف تاکید کرده و می کنم از نیروهای بومی استفاده کنند، آنها هم قول می دهند و مدعی هستند از نیروهای بومی استفاده می کنند؛ این کار باید با جدیت دنبال و به نتیجه مطلوب برسد.