به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه بندرانزلی در مراسم تجلیل از برخی رزمندگان شهرستان در عملیات بیت المقدس و گرامیداشت روز آزادسازی خرمشهر، ضمن تاکید بر لزوم یادآوری رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس و بهره گیری جامعه از آن، اظهار داشتند: مقام معظم رهبری همواره بر ثبت، نشر و تکرار خاطرات و وقایعی که در طول دفاع مقدس داشتیم تاکید کرده‌اند تا نسل به نسل منتقل شود و زنده بماند.

امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: تجربیات شرایط بسیار سخت آن دوران ثابت کرده است که با توجه به حجم انبوه امکانات، تجهیزات، لشکر‌های متعدد و پشتیبانی‌هایی از دشمن می‌شد، این عنایت خداوند متعال بود که سبب پیروزی سربازان اسلام شد و همانطور که امام(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین خاطر نشان کردند: خداوند متعال در یکی از آیات قرآن کریم به همه مومنین می‌فرماید ایمان و ثبات قدم داشته باشید کار درست است؛ تنها داشتن یکی از اینها به درد نمی‌خورد بلکه هر دو لازم و ملزوم یکدیگرند.

ایشان با استناد به آیه شریفه الذین قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا ، افزودند: در قرآن کریم خداوند متعال بارها به پیامبر اکرم(ص) دستور استقامت می‌دهد چون اگر ایمان همراه استقامت باشد قطعاً پیروزی را در پی دارد.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به اینکه روز آزادسازی خرمشهر به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده، عنوان کردند: این سه مرحله پشت سر هم هستند یعنی اگر جامعه ما در همه مقاطع اهل توکل و اعتماد به خدا باشد و در میدان هم بایستد قطعاً پیروز است؛ روحیه ایثاری که در دفاع مقدس وجود داشت متاسفانه سال به سال در بخش‌های قابل توجهی از اداره کشور کمرنگ و از این رهگذر آسیب‌هایی به کشور وارد شد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس منیت‌ و منفعیت طلبی‌ جایی نداشت و آن روحیه ایثار یکی از نکات مهم موفقیت و پیروزی بود، افزودند: اگر انسان در مسیر خدا، اطاعت از ولایت و قدم برداشتن در راه تکلیف حرکت کند قطعاً پیروز می‌شود؛ بسیاری از مقاطعی که نتوانستیم موفقیتی کسب کنیم و دچار آسیب شده ایم برای این است که بر مبنای این ویژگی‌ها و خصایص حرکت نکرده‌ایم.

ایشان تصریح کردند: آزادسازی خرمشهر با همه سختی‌هایی که داشت با توجه به این ویژگی‌های مهمی —— دستاوردهای است؛ بعد از فتح خرمشهر دشمن دیگر به خودش جرات نمی‌دهد نسبت به جمهوری اسلامی تعرضی داشته باشد و همین تابلوهای دفاع مقدس که درخشان ترینش سوم خرداد هست امروز دشمن را به هراس وا داشته که به خودش جرات نمی‌دهد بی‌مهابا به کشور حمله کند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه مقاومت، حضور در میدان و ویژگی‌هایی که در رزمندگان اسلام بود سبب پیروزی بزرگ سوم خرداد شد، افزودند: امروز هم خط مقاومت و نیروهای اسلام در سوریه، لبنان، افغانستان، یمن، عراق، فلسطین و… بواسطه‌ی همین ویژگی‌ها در جنگ با استکبار جهانی علیرغم همه تجهیزات و امکاناتی که دارند موفق شده‌اند بایستند و نه تنها دفاع کنند بلکه پیش بروند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با تاکید بر اینکه این روحیات و ویژگی‌ها باید به جامعه تذکر داده شود، خاطر نشان کردند: یکی از مشکلات در طول تاریخ اسلام این بوده که ما از عبرت‌هایمان درس نگرفته‌ایم؛ مناسبت سوم خرداد و مقاطع دیگری که در دفاع مقدس و بحران‌های سیاسی داشتیم باید به نسل جدید و جامعه متذکر شویم و مستندا بگوییم ما این کار را کردیم و این نتیجه را گرفتیم و راه حفظ کشور، انقلاب و زندگی عزتمنداته این است.

ایشان با بیان اینکه امروز خصوصا با شرایط کنونی زندگی اکثر انسان‌ها با توجه به شرایط کرونا به سمت فضای مجازی رفته که باید افراد را از فضای مجازی به فضای حقیقی بیاوریم و از فضای حقیقی برای تبلیغ و ترویج روحیه دفاع مقدس استفاده کنیم؛ گسترش این روحیه نقطه قوت انقلاب ماست.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به انتخابات پیش رو، اظهار داشتند: در ادامه راه انقلاب اگر خداوند متعال عنایت و مردم ما همت کنند و انتخاب درست داشته باشند انقلاب بیمه می‌شود اما اگر در این انتخابات هم تصمیم اشتباه بگیرند وامصیبتاست.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کردند: باید مردم بازهم پای صندوق بیایند اما درست انتخاب کنند، می‌شود با کسب تجربه و عبرت گرفتن از اشتباهات قبلی، آن‌ها را اصلاح کرد ولو در بعضی از دوره ها در انتخابات انتخاب صحیح نشده باشد باید آمد و جبران کرد.