به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به آیه شریفه وَقَاتِلُوا الْمُشْرِکِینَ کَافَّهً کَمَا یُقَاتِلُونَکُمْ کَافَّهً ۚ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِینَ، اظهار داشتند: در این آیه شریفه خداوند متعال یک دستور برای جهاد و مبارزه با دشمنان را به انسان‌های مومن ابلاغ می‌فرماید که
همانطوریکه دشمنان دسته جمعی و گروهی به شما هجوم می‌آورند شما هم دسته جمعی به جنگ دشمن بروید؛ اجتماع مسلمین در مقابله با کفار و مشرکین و مبارزه با ظلم و ستم دستور الهی است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه در طول تاریخ در برابر اسلام و جبهه حق، جبهه کفر و استکبار به صورت جمعی به مبارزه مومنین برخواسته‌اند، افزودند: امروز در جریان غزه، کشورهایی که پشت سر رژیم غاصب صهیونیستی ایستاده‌اند و از این رژیم جنایتکار حمایت مادی و معنوی انجام می دهند تا این غده سرطانی در قلب کشورهای اسلامی و منطقه غرب آسیا بماند دسته جمعی به مبارزه با مسلمانان آمده‌اند، قرآن کریم می‌فرماید شما هم دسته جمعی با آن‌ها مقابله کنید، تنها فلسطین و جبهه مقاومت نباید با آن‌ها مقابله کند بلکه باید همه کشورهای اسلامی هر کدام با آن شیوه ای که اثرگذارتر است به میدان بیایند؛ مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند کشورهای اسلامی نفت و اگر احیاناً موادغذایی به رژیم صهیونیستی می‌فروشند قطع کنند و آن‌هایی هم که می‌توانند در میدان نظامی حضور پیدا کنند که این دستور اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: نکته قابل توجه اینجاست که در ادامه این دستور خداوند متعال می‌فرماید در مبارزه با دشمن هم از مرز تقوا عبور نکنید؛ آنجایی که نباید صدمه بزنید نزنید، اسلام می‌گوید به اسیر نباید صدمه زد، ما در دفاع مقدس در عین حالیکه دشمن بعثی بدترین رفتارها را با اسرای ما می‌کرد رزمندگان ما تقوا را رعایت می‌کردند، الان هم رژیم غاصب صهیونیستی بدترین رفتارها را با اسرای فلسطینی می‌کند اما خداوند متعال می‌فرماید باید تقوا را رعایت کنید؛ فیلمی از سردار عزیزمان شهید حاج قاسم سلیمانی در تلویزیون و فضای مجازی پخش شده که به رزمندگان مدافع حرم از ملیت‌های دیگر می‌گوید حواستان جمع باشد به اموال مردم تعدی نکنید، اگر به خانه‌ای وارد شدید از اموالش استفاده نکنید و حتی وسط میدان جنگ با دشمن حدود شرعی را رعایت کنید، این ویژگی انسان‌های مومن و باتقواست و خط فاصل جبهه کفر و حق در همین است، آن‌ها در اوج شرایط جنگ هم از مرز تقوا عبور نمی‌کنند و حدود شرعی را رعایت می‌کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی بیان کردند: امروز ۱۲ آبان در سال ۱۲۹۶ اعلامیه ننگین بالفور که مبنا و ریشه جعل رژیم صهیونیستی در منطقه است پایه گذاری شده، فردا ۱۳ آبان سالروز ملی مبارزه با استکبار جهانی که مبین ۳ حادثه مهم تاریخی تبعید امام(ره)، کشتار دانش‌آموزان و تسخیر لانه جاسوسی است و روز دانش آموز نامگذاری شده، روز بسیار مهمی هم از لحاظ سیاسی، هم از لحاظ فرهنگی و هم از لحاظ تجربه است، روز یکشنبه هم روز فرهنگ عمومی در کشور ما نامگذاری شده که بخش بسیار مهمی در جامعه خصوصاً در شرایط فعلی است که دشمنان ما بیشترین هجمه‌شان را در مسائل فرهنگی و رفتاری جامعه ما متمرکز کرده‌اند؛ این چند مناسبت تلفیقی از وقایع و حوادثی است که در حال هم جریان دارد و مبین این نکته است که استکبار ستیزی و مقابله با جبهه استکبار به عنوان فرهنگ مقاومت یعنی در برابر ظلم و ظالم ایستادن، وجوه اشتراک این مناسبت‌ها همین فرهنگ مقاومت است که در جامعه ما ایجاد شده و تداوم یافته و تقویت شده است.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: علت تبعید امام(ره) جز مبارزه با استکبار و سلطه آمریکایی‌ها و استعمارگران در کشور ما بود؟ از همان روز، امام(ره) این روحیه مقاومت و استکبار ستیزی را در جامعه ما و امت اسلام پایه‌گذاری کرد و خودش هم پای این مسئله ایستاد، هزینه‌هایی هم در این راه داده‌ایم اما این مسیر متزلزل نشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: امروز در کنار همه جنگ‌های نظامی و اقتصادی که دشمنان بر جامعه ما و امت اسلام تحمیل می‌کنند، عمده‌ترین جنگ، جنگ اراده‌هاست، جنگ فرهنگی است،
یعنی اینکه دشمن بتواند در یک جامعه‌ای با القاء آنچه خودش می‌خواهد به مردم آن جامعه خصوصاً جوانان و نوجوانان از لحاظ فکری و فرهنگی مسیری را القاء کند که اهداف استکبار را تامین کند؛ امروز عرصه میدان نظامی و جنگ اقتصادی هست اما عمده سرمایه گذاری دشمن در این بخش است.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: مقاومت در برابر ناهنجاری‌ها و ضدارزش‌ها در جامعه خصوصاً امروز خیلی مهم است؛ هفته گذشته اشاره کردم در شهرستان نقاطی را داریم که مروج و گسترش دهنده فساد بین جوانان و نوجوانان ما هستند! آنچه گفتم و مطالبه کردیم مسئولیت پذیری مسئولین آن اماکن است نه عزیزان نیروی انتظامی که تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند، تا دیگر بخش‌ها مسئولیت پذیر نشوند این کارها به نتیجه نمی‌رسد.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در رستوران‌ها و برخی اماکن مشابه باید مسئولان این صنف‌ها به وظایفشان عمل کنند، در اماکن تفریحی که مورد استفاده عموم قرار می‌گیرد دستگاه‌هایی که مسئول هستند باید به مسئولیتشان عمل کنند تا جلوی این ناهنجاری‌ها را بگیرند چون نقشه دشمن امروز این است که این فساد‌ها و ناهنجاری‌ها را در بین نوجوانان و دختران و پسران ما گسترش دهد و ما نباید بگذاریم زمینه‌ آن فراهم شود، باید مسئولین در این بخش هوشیار باشند و هرکسی به وظیفه‌اش عمل کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: از منطقه آزاد انزلی گزارشات بسیار بدی در رابطه با بی‌حجابی و رفتارهای ناشایستی که در منطقه توسط مجموعه‌های اقتصادی و گردشگری پدید می‌آید به دستمان رسیده! اگر نتوانند یک چهاردیواری که دور خودشان فنس کشیده‌اند را با آنهمه امکانات و ظرفیت‌هایی که در اختیار دارند مدیریت کنند پس ما نسبت به بقیه نقاط شهر و جاهای دیگر چیزی می‌توانیم بگوییم؟! باید مسئولیت‌پذیر باشند و به وظایفشان عمل کنند و بدانند امروز دشمن هدفش این است که ضربه نهایی را از مسیر ضد فرهنگ و ناهنجاری‌ها به نظام اسلامی و انقلاب اسلامی وارد کند؛ قبلاً گلایه هم کردیم و متاسفانه بعد از این همه وقت دولت محترم و مسئولینی که دست‌اندرکار هستند چرا تکلیف مدیریتی اینجا را مشخص نمی‌کنند! اگر احیاناً در بخش‌ اقتصادی هم برای نظام ما دستاوردی داشته باشند که متاسفانه خیلی چشمگیر و موثر نبوده به این معنا نیست که ما از ضدفرهنگ‌ها و ناهنجاری‌ها چشم‌پوشی کنیم چون اقتصاد را تامین می‌کنند!

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: مقاومت دو بخش دارد؛ یکی بخش فرهنگی و عرصه فکری و نظری مسئله مقاومت است، مقابله با افکار ضد دینی و ضد ارزشی و متحجرانه و لیبرالیستی و مارکسیستی و ملی گرایی و سایر این ناهنجاری‌ها؛ در تاریخ انقلاب اسلامی در بعضی از دهه‌ها مسئولیت مقابله با این ناهنجاری‌های فکری و افکار منحرف و غیراسلامی بر دوش شخصیتی مثل شهید عزیز علامه مطهری(رضوان‌الله‌تعالی‌علیه) بوده که در برابر این افکار التقاطى، فرقان، منافقین خلق، توده‌ای‌ها و سایر افکار منحرفی که در آن زمان وجود داشت ایستاد و مقاومت کرد و فرهنگ اسلام ناب محمدی را ترویج و به گفتمان مقاومت تبدیل کرد.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در یک دوره‌ای شهید والامقام شهید دکتر بهشتی در برابر جریان بنی‌صدر و این جریانات لیبرالیستی و ملی‌گرایانه استاد و هزینه‌ هم داد اما جلوی آن راه را گرفت؛ در دوره‌های بعد شخصیتی همچون علامه مصباح یزدی از جریان فکری اسلام و جبهه مقاومت در برابر همه انحراف‌های فکری دفاع کرد و اسیتاد و هزینه هم داد و ناسزا هم شنید اما وظیفه‌اش را انجام داد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه امروز در عرصه فکری و نظری تقابل بین اسلام و صهیونیسم بین‌الملل است، افزودند: آنچه که باید از لحاظ فکری با آن مقابله شود جبهه صهیونیسم است که اساس و ریشه همه تفکرات الهادی و انحرافی در دنیای امروز است؛ در کشورهای مختلف خصوصاً کشور ما ریشه و منشاء هر انحراف فکری و رفتاری که وجود دارد به صهیونیست‌ها برمی‌گردد!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در عرصه مسائل فرهنگی امروز باید آن هوشیاری و توجهی که در دوره‌های گذشته شخصیت‌های بزرگی همچون این عزیزان داشتند و توانستند فرهنگ جامعه و فرهنگ اسلام را حفظ کنند و هم بطلان فرهنگ‌های انحرافی را آشکار کنند را داشته باشیم؛ اگر در این بخش کوتاهی کنیم که بسیار هم کوتاهی کرده‌ایم، مجموعه دستگاه‌های فرهنگی ما اعم از دستگاه‌های رسمی و دولتی و حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی در این بخش مقداری عقب هستند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در کنار این فرهنگ‌های انحرافی دشمن می‌خواهد مردم را از عرصه جهاد و مقاومت و فکر آن دور کند و نگذارد اصلاً جوامع خصوصاً جامعه ما و امت اسلام به فرهنگ و جبهه مقاومت گرایش و اعتماد پیدا کنند؛ همین بی‌بند و باری‌ها و فساد‌ها و اعتیاد‌ها و مسئله‌سازی‌ها از حوادثی که اتفاق می‌افتد بخاطر همین است، امروز در دنیا علیرغم همه ابزار‌هایی که در بخش رسانه و ارتباطات جمعی دارند نتوانسته‌اند در برابر این جنایت‌هایی که در سرزمین‌های اشغالی در غزه مرتکب می‌شوند افکار عمومی دنیا را مدیریت کنند لذا در همه کشورها حتی آمریکا و اروپا میبینید چگونه مردم به خیابان‌ها آمده‌اند و با این رفتارهای ددمنشانه مقابله می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: دشمنان درصدد هستند حادثه‌ای پیدا کنند و ما اظهار تاسف می‌کنیم از این حادثه‌ای که در لنگرود اتفاق افتاده که قطعاً آن را دستاویز قرار خواهند داد و یک سلسله برنامه‌ها و برجسته کردن این خبر را در برابر اخبار مقاومت و جنایت‌هایی که می‌کنند و حتی پیروزی‌های جبهه مقاومت علیرغم همه ددمنشی‌ها بدست آورده به راه خواهند انداخت؛ اما همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با دانش‌آموزان فرمودند شما باید اهل تحلیل در همه مسائل باشید، یکی از عرصه‌هایی که مهم است و جوانان و نوجوانان و مردم جامعه ما باید اهل تحلیل باشند این است که با هر حادثه و خبری که مواجه می‌شوند مراقب باشند و ببیند صحت دارد یا ندارد، عمق فاجعه چقدر است، دشمن دنبال چیست و کجا را هدف قرار داده و در مواجهه با این حوادث در زمین دشمن بازی نکنند!

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: لذا بنا بر تاکید مقام معظم رهبری و اقتضاء امروز جامعه باید فرهنگ مقاومت را با شیوه‌های گوناگون در جامعه برجسته کنیم؛ چه با شیوه‌های فرهنگی و هنری و حماسی و برگزاری مراسم و برنامه‌های مختلف و یادواره‌های شهداء و سایر روش‌هایی که می‌تواند این فرهنگ را در جامعه نهادینه کند و پیش ببرد.

امام جمعه بندرانزلی تصریح کردند: فرهنگ مقاومت فرهنگ مستمری است؛ مقاومت باید همیشه جریان داشته باشد، اگر مقاومت متوقف شود دشمن پیروز می‌شود و اثر مقاومت ازبین می‌رود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: در بحث مقاومت و فرهنگ مقاومت در بعد عملی هم باید جدیت داشت؛ هم از بعد فکری و نظری فرهنگ مقاومت تقویت و تثبیت شود و هم از حیث عملی تبیین و گفتمان‌سازی و جریان سازی شود، این بخش عمل و تئوری و نظری وقتی باهم تلفیق شد قطعاً پیروزی جبهه حق را به دنبال خواهد داشت.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: اگر در یک جایی از لحاظ ظاهری جبهه مقاومت موفقیتی بدست نیاورد او پیروز میدان است؛ امروز در بعضی از گزارشاتی که از همین غزه مظلوم منتشر می‌شود این مردم و جوانان و نوجوانان غزه چقدر رشد فکری پیدا کرده‌اند! چه حرف‌هایی می‌زنند! شعار طوفان الاقصی همین است که یا پیروز می‌شویم یا به شهادت می‌رسیم که قطعاً نصرت الهی شامل می‌شود و امروز هم ان‌شاءالله با صحبت‌های سید حسن نصرالله که خواب را از دشمن ربوده، یاس کامل را از لحاظ روانی و عملی به جبهه کفر و استکبار و صهیونیست‌ها وارد کند و زمینه پیروزی کامل جبهه حق و مقاومت را بیش از پیش فراهم کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تصریح کردند: امروز مهم است که توجه داشته باشیم مقاومت اثر و دستاوردهای بسیار برجسته و پایداری دارد که در سازش و کوتاه آمدن و سستی و تحمل کردن نیست! این معنا امروز در جوامع مختلف بیش از گذشته قابل درک و لمس و احساس است ولذا اینگونه به میدان می‌آیند چون فهمیده‌اند که در برابر دشمن غدار و جنایتکار و ددمنش باید ایستاد؛ اگر امروز در برابر این رژیم غاصب صهیونیستی که به کارگردانی و حمایت و تجهیز آمریکایی‌های جنایتکار و انگلیس خبیث و فرانسه و آلمان کوتوله‌های سیاسی پادوی آمریکا و انگلیس این جنایت‌ها را انجام می‌د‌هد نایستند فردا به نقاط دیگر سرایت می‌کند، این فهم عمومی الحمدلله پدید آمده و روزهای آینده مقاومت علیرغم این جبهه‌بندی کفار و استکبار جهانی روزهای بسیار حساس و امیدآفرین و روشنی است.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: ان‌شاءالله قطعا جبهه مقاومت در غزه و لبنان و سایر نقاط به پیروزی قاطعی به زودی همانطور که مقام معظم رهبری وعده دادند دست پیدا خواهند کرد و ان‌شاءالله امیدواریم همه اهداف این مبارزه محقق شود و این رژیم صهیونیستیِ غاصبِ سرکشِ طغیانگر از صفحه روزگار محو شود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان متذکر شدند: حضور همه مردم در تجمع‌ها و راهپیمایی‌های فردا ۱۳ آبان بسیار مهم است؛ البته سال گذشته و سال‌های قبل‌تر هم همین را گفتیم چون هر سال نزدیک ۱۳ آبان حوادثی داریم که اقتضاء می‌کند مردم حضور پررنگی داشته باشند؛ سال گذشته بعد از اغتشاشات و آن جریانات حضور گسترده مردم بسیار موثر بود، فردا هم قطعاً بیش از گذشته موثر است چون امروز همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند تقابل حق و باطل در دنیاست، اگر فردا کسی در راهپیمایی ۱۳ آبان بدون عذر شرعی و موجه شرکت نکرد بداند که اگر میان حق و باطل هم ایستاده باشد فایده‌ای ندارد، لذا اطلاع رسانی کنید و بیایید، دشمن این برنامه‌ها را زیر ذره بین می‌گذارد خصوصاً در انزلی با توجه به علقه‌هایی که دشمن دارد برای اینکه انزلی را یک شهر کم توجه به ارزش‌های دینی و انقلابی معرفی کند! ان‌شاءالله راهپیمایی ۱۳ آبان در انزلی و سایر نقاط کشور بسیار برجسته و باشکوه و مایوس‌کننده برای دشمنان و امیدآفرین برای جبهه مقاومت باشد.