به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه این هفته شهرستان با استناد به این فرمایش امیرالمومنین(ع) مَن أشعَرَ التَّقوى قَلبَهُ بَرَّزَ مَهَلُهُ ، و فازَ عَمَلُهُ، اظهار داشتند: حضرت در این بیانشان برای رعایت تقوای الهی در زندگی انسان‌های مومن اشاره به یک اثر و ویژگی تقوا در زندگی انسان می‌فرماید و آن این است که اگر کسی تقوای الهی در وجودش عمیق شد و ریشه دار بود و در باطن او رسوخ پیدا کرد ویژگی هایی را بدست می‌آورد و یکی از این ویژگی‌ها این است که نیکی‌ها و خوبی‌هایی که در زندگی و عمل و فکر او وجود دارد را خداوند متعال آشکار می‌کند؛ کتمان عمل خیر و صالح از ویژگی های انسان مومن است برای اینکه ریا نشود و اثر عمل از بین نرود اما خداوند متعال این را آشکار می‌کند تا مردم به آن پی ببرند.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: ویژگی دوم این است که انسان در وادی عمل که بسیار مهم است به پیروزی می‌رسد و در کاری که انجام می‌دهد فوز نصیبش می‌شود و این پیروزی و فوز هم در امر آخرت است هم دنیا؛ اگر کسی اهل تقوا باشد در کارهای دنوی هم پیروز خواهد بود.

 حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین بیان کردند: امروز مردم مظلوم و مسلمان غزه و فلسطین با توکل به خدا با دست به سلاح و قرآن و معارف دین به تنهایی در مسیر جهاد در برابر ظالمین و مستکبرین ایستاده‌اند، این جنایت‌ها، کشتارها و ددمنشی‌ها و دیوانگی‌هایی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و حامیانش انجام می‌دهند و کودکان و زنان بیگناه را می‌کشند و خانه‌ها و زیرساخت‌ها و  بیمارستان‌ها و مساجد و اماکن دیگر در برابر چشمان همۀ مردم دنیا ازبین می‌برند و آن‌ها هم مظلومانه از سرزمین خودشان دفاع می‌کنند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه استکبار جهانی در بعد رسانه و تبلیغات دست برتر را دارد، تصریح کردند: رسانه‌های تبلیغی، ماهواره‌ها‌، شبکه‌ها، رسانه‌ها و سایت‌ها، امکانات و ابزار در دست استکبار جهانی است و در عین حال اینطرف هم با به شهادت رساندن خبرنگاران حاضر و قطع کردن ارتباطات رسانه‌ای نمی‌گذارند صدای ملت مظلوم فلسطین به جایی برسد، اما چون حرکت در راه خدا و مبارزه با استکبار و حریت و آزادی یک ملت است خداوند متعال پیروزی و حقانیت این ملت مظلوم را در همه دنیا آشکار کرده، حتی در کنگره آمریکا به این جنایات ددمنشانه اعتراض می‌شود و مردم در آمریکا و اروپا به میدان آمده‌اند و از مردم مظلوم فلسطین حمایت می‌کنند و این جنایت‌ها، نژادپرستی و نسل‌کشی را محکوم می‌کنند، حتی عده‌ای از یهودی‌ها از صهیونیست‌ها و رژیم صهیونیستی و این جنایت‌هایی که می‌کنند ابراز تبری کرده‌اند و همۀ این‌ها آثار در راه خدا حرکت کردن و تقواست، ما اگر میخواستیم به دنیا ثابت کنیم این رژیم صهیونیستی و حامیانش منبع شرارت در دنیا و تاریخ بشر بوده‌اند و هستند به این راحتی نمی‌توانستیم این موج و حرکت را ایجاد کنیم.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه افزودند: سال‌های گذشته که در کشور خودمان راهپیمایی قدس برگزار می‌شد و هنوز انتفاضه به این مقاومت تبدیل نشده بود و این توانمندی را نداشت و حتی الان که به این توانمندی دست پیدا کرده بعضی افرادی که خودشان را روشنفکر و اهل سواد می‌دانند هنوز به شرارت استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی پی نبرده‌اند! چه رسد به تودۀ ملت‌هایی که تحت سیطرۀ رسانه‌هایی که ضدیت با اسلام و مسلمانان و مردم فسلطین دارند بودند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین با بیان اینکه این جنایت‌ها و شرارت‌ها و در نقطۀ مقابل آن مظلومیت و ایستادگی مقدمه‌ای برای ظهور است، اضافه کردند: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) فرمودند «لا تَکرَهُوا الفِتنَهَ فی آخِرِ الزمانِ؛ فإنّها تُبِیرُ المُنافِقینَ» شما مؤمنین از فتنه‌هایی که در آخر زمان چه در کشور خودمان چه در منطقه چه در دنیا اتفاق می‌افتد ناراحت نشوید، سختی و گرفتاری و رنج و مصیبت دارد اما بدانید یکی از آثار این فتنه‌ها این است که صف منافقین را از مؤمنین جدا می‌کند! تکلیف کفار و آن غدۀ سرطانی و حامیانش که برای ما روشن است، آنچه در جهان اسلام و خصوصاً در عرصه بین‌الملل برای ما مبهم است عده‌ای از کشورها و حکامی هستند که به اسم اسلام در کشورهای اسلامی حکومت بر مردم مسلمان می‌کنند اما دلشان با صهیونیست‌هاست! یا می‌ترسند یا نسبت به آن‌ها علقۀ باطنی دارند.

خطیب جمعۀ بندرانزلی بیان کردند: اگر این فتنه‌ها، رنج‌ها و آزمایش‌ها پدید نیاید صف منافقین از انسان‌های مؤمن جدا نمی‌شود و این یکی از آثاری است که در این نوع جنایت‌ها‌، شرارت‌ها و فتنه‌ها وجود دارد در عین حالیکه تحمل آن برای ما سخت است اما اجتناب ناپذیر است و چاره‌ای نداریم، این جریانات قبل از ظهور به چند دلیل باید اتفاق بیفتد؛ اولاً صف منافقین باید از مؤمنین جدا شود در غیر اینصورت در زمان ظهور هم دچار مشکل خواهیم شد، همان مشکلی که امیرالمؤمنین(ع) و ائمه دیگر داشتند، دوم باید با این استقامت و تقوایی که انسان‌های مؤمن در این آزمایش‌ها، فتنه‌ها و جنایت‌ها از خودشان بروز می‌دهند هم آگاهی خودشان و هم آگاهی ملت‌های دیگر افزایش پیدا کند، در روایات آمده در زمان ظهور عقل و فکر انسان‌ها چهل برابر انسان‌های دیگر است، آنچه مسلم است این است که این توان فکری و عقلی و تجزیه و تحلیل و آگاهی انسان‌های زمان ظهور بیش از همۀ انسان‌های دیگر است، این توان از کجا پدید می‌آید؟! از همین کوره‌های سختی‌ها و رنج‌ها و فتنه‌ها و شرارت‌ها انسان پخته می‌شود، امروز میبینیم این جنایت‌ها چه آگاهی را چه در مردم فلسطین، چه مردم مسلمان و سایر مردم دنیا ایجاد کرده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این شرایطی که در دورۀ آخرالزمان پدید می‌آید تحملش برای انسان‌های مؤمن بسیار سخت است اما چاره‌ای نیست، بیان کردند: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند «یَأْتِی زَمَانٌ یَذُوبُ فِیهِ قَلْبُ اَلْمُؤْمِنِ کَمَا یَذُوبُ اَلْمِلْحُ فِی اَلْمَاءِ» یک زمانی فرا می‌رسد برای امت من که دل انسان مؤمن از رنج‌ها، غصه‌ها، سختی‌ها، جنایت‌ها و شرارت‌هایی که در زمان او انجام می‌شود مثل نمک در آب ذوب می‌شود؛ الان ما چقدر مشکل در داخل و خارج در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و… داریم، ناهنجاری‌هایی که در اجتماع وجود دارد، منکرهایی که اتفاق می‌افتد، بعضی از سوءمدیریت‌ها و ناکارآمدی‌هایی و بی‌انگیزگی‌هایی که هست و بی‌حجابی‌ها و فحشایی که میبینیم اما نمی‌توانیم کاری کنیم دل انسان مؤمن به درد می‌آید، غزه و این‌ همه کشتار و جنایت را میبینیم، ناکارآمدی سران کشورهای اسلامی قاطبتاً جز بعضی استثنائات میبینیم درحالیکه می‌توانند کاری کنند همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نگذارند نفت و گاز و مواد غذایی به رژیم غاصب صهیونیستی برسد اما می‌رسانند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: این کشور کنار دست ما آقای ترکیه که گاهی اوقات مواضع تند می‌گیرد گاهی اوقات مواضع کند! در عین حالیکه می‌خواهد خودش را برای غزه ناراحت نشان بدهد، می‌گوید ما روابطمان را با اسرائیل قطع نمی‌کنیم! حالا این علناً می‌گوید بعضی‌ها غیر علنی همان روابط را دارند و نفت و گاز و مواد غذایی می‌دهند که اگر در کنار مردم مظلوم غزه و فلسطین می‌ایستادند جلوی این‌ها را می‌گرفتند اسرائیل نمی‌توانست دوام بیاورد حتی با کمک آمریکایی‌ها! این‌ها دل انسان مؤمن را به درد می‌آورد و باید تحمل کرد.

خطیب جمعه بندرانزلی تصریح کردند: سوال کردند یا رسول الله(ص) چرا چنین حالتی برای انسان مؤمن پدید می‌آید که قلبش در وجودش ذوب می‌شود؟! فرمودند «مِمَّا یَرَى مِنَ اَلْمُنْکَرِ لاَ یَسْتَطِیعُ تَغْیِیرَهُ» منکر را می‌بیند اما نمی‌تواند در آن تغییری ایجاد کند، در امر عفاف و حجاب می‌خواهیم وارد شویم یک عده تعلل و کندی می‌کنند! چقدر بگوییم؟! کجا بگوییم؟! در بحث اقتصاد و زندگی و معیشت مردم می‌خواهیم وارد شویم لنگ می‌زنند! در بحث بین المللی و غزه هم چقدر غصه بخوریم؟! هرچه این اخبار را نگاه می‌کنیم و این کودکان مظلوم و بیچاره که این تعداد شهدا تازه کسانی هستند که شناسایی کرده‌اند، خیلی از این‌ها هنوز زیر آوار مانده‌اند!

امام جمعه بندرانزلی اعلام کردند: اینجا در کشور اسلامی ما آماده‌ایم، همۀ مردم ما جز عدۀ کمی که با آن‌ها کاری نداریم آماده‌اند که اگر مسیر باز شود و شرایط اقتضاء کند برویم در میدان حاضر شویم و همین افراد اگر بروند اسرائیل که هیچ! آمریکا‌ هم کاری از دستش بر نخواهد آمد! با همۀ این سختی‌ها و رنج‌ها قطعاً یقین داریم که این مسیر مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی و حامیانش توسط خود حماس و سایر نیروهای مقاومت در کشورهای لبنان، یمن و سوریه موفق خواهند شد و دشمن را نابود می‌کنند، آن‌هم با سلاحی که شهید عزیز ما حاج حسن تهرانی مقدم ساخت و تکنولوژی آن‌را برای کشور ما تثبیت کرد و هم شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی این توانایی را به جبهۀ مقاومت منتقل کرد که آن‌ها الان وابسته به ما و رسیدن به سلاح نیستند و هراس دشمن هم از همین است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: در سالروز شهادت شهید تهرانی مقدم قرار داریم که روح پاکش با اولیاء الهی محشور باشد و دعا و نیتش که محو و نابودی اسرائیل بوده ان‌شاءالله در عالم ملکوت مدد انسان‌های مبارز و مجاهد در حماس و جبهۀ مقاومت بشود و به همین زودی‌ها ریشۀ صهیونیست‌ها کنده شود.

امام جمعه بندرانزلی در پایان با اشاره به سیاست‌های کلی توسعۀ دریامحور که مقام معظم رهبری در روزهای گذشته ابلاغ فرمودند، اظهار کردند: این سیاست‌ها خصوصاً برای ما و استان‌های ساحلی بسیار مهم است و توقع می‌رود دستگاه‌های مختلف، مسئولین و مجموعه‌های علمی، اجرایی، تقنینی و قضائی و همۀ کسانی که می‌توانند در تحقق این سیاست‌ها نقش‌آفرین باشند به میدان بیایند، هم از لحاظ پژوهش و بررسی و کشف مصادیق این سیاست‌هایی که ابلاغ شده و هم در اجرا و عملیاتی کردن آن، قبلاً به برخی دوستان، رئیس محترم دانشگاه گیلان که چند روز پیش دیدار داشتند عرض کردم که آنچه مقام معظم رهبری راجع به اقتصاد دریامحور می‌فرمایند را باید در دانشگاه‌ها روی آن کار کنید، پژوهش شود، رشته‌های مرتبط ایجاد شود و نباید به دریا فقط با نگاه حمل و نقل و ترانزیت نگاه کنیم، آنچه در این سیاست‌ها آمده بسیار گسترده‌تر است، چه در امر حمل و نقل و ترانزیت، چه در بحث شیلات، چه در بحث ذخایر آبزیان و آبزی پروری و حتی مواردی که بعضی از کشورهای دنیا به آن دست پیدا کرده‌اند و برخی مواردی که حتی آن‌ا دست پیدا نکرده‌اند اما جوانان و نخبه‌ها و دانشمندان جوان ما می‌توانند شناسایی، تحقیق و پژوهش کنند، الان دنیا از موج دریا برق تولید می‌کند! در ساحل ما این‌همه موج می‌آید و می‌رود اما استفاده نمی‌توانیم بکنیم! از گردشگری دریا، تفریح در دریا، ورزش‌های دریایی و همه ابعادی که می‌تواند حرکتی در  اقتصاد کشور ایجاد کند برای بهبود وضع اقتصادی مردم و توسعه کشور مسئولین با انگیزه و کار کارشناسی باید محقق کنند.