به گزارش www.SeyedShamsoddin.ir، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین؛ امام جمعه بندرانزلی در خطبه‌های نماز عبادی – سیاسی جمعه روز قدس با استناد به آیه شریفه بَلَىٰٓ إِن تَصۡبِرُواْ وَتَتَّقُواْ وَیَأۡتُوکُم مِّن فَوۡرِهِمۡ هَٰذَا یُمۡدِدۡکُمۡ رَبُّکُم بِخَمۡسَهِ ءَالَٰفٖ مِّنَ ٱلۡمَلَـٰٓئِکَهِ مُسَوِّمِینَ، اظهار کردند: در این آیه شریفه خداوند متعال همه انسان‌های مومن را دعوت به صبر و تقوا می‌فرماید، صبر و تقوا دو ویژگی بسیار مهم و موثر در زندگی انسان‌های مومن و جامعه اسلامی است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه جامعه اسلامی همیشه در طول تاریخ با دشمنانی مواجه بوده، افزودند: آنچه خداوند متعال در قرآن کریم و حضرات معصومین(ع) در فرمایشاتشان برای پیروزی جبهه حق در برابر جبهه باطل ترسیم فرمودند عبارت از همین دو ویژگی مهم است؛ اگر در مواجهه با دشمنان اهل صبر باشید و شکیبایی داشته باشید و عجولانه تصمیم نگیرید و در عین حال تقوا داشته باشید اگر دشمنان بر سر شما حمله کنند و هجوم بیاورند خداوند متعال با امدادهای غیبی و ملائکه شما را نصرت خواهد کرد و بر دشمنان پیروزی خواهد بخشید و این یک سنت قطعی الهی است که باید همیشه برای جامعه ما نصب العین باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در ادامه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه رمضان و لیالی قدر و تشکر از حضور گسترده در راهپیمایی قدس امروز، بیان کردند: تشکر اصلی را خداوند متعال از شما انجام می‌دهد که با زبان روزه در مسیر دفاع از مظلومین و آزادی قدس شریف گام بر می‌دارید و هرکدام از این قدم‌هایی که برداشتید ثوابی است که خداوند متعال برای شما خواهد نوشت.

خطیب جمعه بندرانزلی با استناد به آیه شریفه لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَهً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا، تصریح کردند: اگر تاریخ را ملاحظه کنید میبینید این آیه شریفه گویای جریانات حوادث بین جامعه اسلامی و یهود در همه زمان‌ها است و حتی اگر فراتر نگاه کنیم یهودی‌ها تنها در مقابله با اسلام نیستند بلکه در مقابله با همه ادیان الهی و آحاد بشریت هستند، یعنی سیره مستمره این قوم لجوج و عنود و مغضوب پروردگار متعال در طول تاریخ تا به امروز عناد و دشمنی و سرسختی دربرابر اسلام و رشد و تعالی بشریت بوده است.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه اگر فهرست جنایات یهود خصوصاً صهیونیست‌ها را نه در طول تاریخ اسلام بلکه در همین چند دهه اخیر بررسی کنیم فهرست بسیار بلند بالایی هم از لحاظ عدد هم حجم جنایاتی است که انجام داده‌اند، اضافه کردند: یکی از جنایت‌های صهیونیست‌ها عبارت از سلطه اقتصادی و به فقر کشاندن همه ملت‌‌ها خصوصاً مسلمان‌ها است؛ اکثر سرمایه‌داران دنیا یا صهیونیست هستند یا عامل صهیونیست! حتی در کشورهای اسلامی گاهی اوقات می‌بینید با وسایط و برنامه‌های حاشیه‌ای منافع اقتصادی کشورهای اسلامی را هم جذب می‌کنند و میبرند، یک نمونه بسیار شرورانه‌اش در رابطه با قضایای غزه، اینکه سالهاست همین باریکه غزه در محاصره صهیونیست‌هاست حتی قبل از طوفان‌الاقصی ورود اجناس و کالاها به غزه تحت نظارت صهیونیست‌ها است، یعنی شرکت‌هایی که کالا می‌آورند و به غزه وارد می‌کنند صهیونیست‌ها هستند حتی در تامین مایحتاج غزه کس دیگری حق ندارد جنسی وارد کند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: در تاریخ این قوم عجوج و عنود فهرست بلندبالایی از کشتارهای بیرحمانه مردم عادی و غیر مسلح از همه اقشار، زن، مرد، کودک، خبرنگار، بیمار و حتی حمله بیمارستان و آمبولانس و… وجود دارد.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: ترورهای ناجوانمردانه‌ای که در نقاط مختلف دنیا انجام داده‌اند که طبق آمار ۲۷۰۰ ترور در چند سال اخیر انجام داده و کسانی که برای خودشان خطر می‌دانستند را به تعبیری حذف کرده‌اند.

امام جمعه بندرانزلی با اشاره به لاقیدی رژیم جعلی صهیونیستی نسبت به قوانین بین‌المللی که همه کشورهای دنیا نسبت به آن متعهد هستند، افزودند: در شورای امنیت و حقوق بشر و مجمع عمومی سازمان ملل حدود ۵۱۲ قطع‌نامه علیه صهیونیست‌ها صادر شده که به هیچکدام از آن‌ها عمل نکرده‌اند و حدود ۶۰ قطع‌نامه را هم آمریکایی‌ها وتو کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین با اشاره به اشغالگری رژیم کودک‌کش صهیونیستی نه‌تنها در سرزمین فلسطین بلکه اشغالگری نامحسوس در خیلی از کشورهای دیگر یکی از رفتارهای جاری این رژیم در سراسر دنیاست، سایر جنایات رژیم جنایتکار صهیونیستی را تصریح کردند و ادامه دادند: اشائه تسلیحات ممنوعه و کشتار جمعی و سلاح‌های هسته‌ای و بی‌ثبات سازی منطقه و توسعه سرزمینی که در جریان غزه به دنبال این است تا غزه را هم اشغال کند و توسعه‌طلبی‌هایی که بواسطه نفوذ در برخی کشورها خصوصا کشورهای عربی دارد بخش قابل توجهی از جنایاتی است که صهیونیست‌ها انجام داده‌اند.

خطیب جمعه بندرانزلی با بیان اینکه این نوع رفتارها که روش یهود و صهیونیست‌ها در طول تاریخ تا به امروز بوده موجب شد تا امام(ره) از آغازین روز نهضتش مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی را از اهداف مهم مبارزاتی انقلاب عنوان کند، افزودند: می‌توانیم بگوییم بخشی از مبارزه و مخالفت امام(ره) با شاه و رژیم منحوس پهلوی بخاطر سرسپردگی و کمک‌هایی بود که به رژیم صهیونیستی می‌کرد، اینطور نیست که بحث مبارزه با صهیونیست‌ها و این رژیم غاصب چیز جدیدی باشد و بگوییم مال بعد از انقلاب است، نه، اساساً یک هدف و آرمان مهم انقلاب اسلامی آزادی قدس و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی بوده و انقلاب اسلامی برای همین تحقق پیدا کرده است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: در دوره دفاع مقدس امام(ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، انقلاب هم همینطور بود و برای نابودی رژیم غاصب صهیونیستی باید رژیم منحط پهلوی که ژاندارم آمریکا در منطقه و حامی رژیم صهیونیستی بود و مبادلات سیاسی و تجاری و‌… با این رژیم جعلی داشت ساقط می‌شد تا گام‌های بعدی برای نابودی رژیم کودک‌کش صهیونیستی برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطرنشان کردند: آنچه که بعد از انقلاب در ابعاد مختلف از رژیم غاصب صهیونیستی سرزده حقانیت انقلاب و مواضع جمهوری اسلامی را برای همه روشن کرده، تا قبل از جریانات غزه شاید برخی فکر می‌کردند مقابله نظام اسلامی با رژیم صهیونیستی مربوط به ایران و آن کشور جعلی است! اما بعد از جریان غزه دنیا فهمید صهیونیست‌ها ریشه و مبنای هر جنایتی که در دنیا اتفاق می‌افتد هستند.

خطیب جمعه بندرانزلی ادامه دادند: با جریان طوفان الاقصی و آنچه که در جریان غزه در این ۱۸۰ روز اتفاق افتاد، زوال و نابودی رژیم غاصب صهیونیستی که یک آرمان مهم برای انقلاب اسلامی است برای همه قطعی شده، حتی کارشناسان‌ خودشان اذعان می‌کنند که در مسیر نابودی و زوال هستند و نمی‌توانند جلوی آن را بگیرند.

امام جمعه بندرانزلی بیان کردند: در جریان غزه علیرغم همه جنایت‌هایی که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها انجام دادند یک موضوع به همه دنیا ثابت شد و آن اینکه برتری نظامی ادعایی رژیم غاصب صهیونیستی رنگ باخته و او دیگر توان نظامی که تبلیغ می‌کرد را ندارد ولذا میبینید کارشناسان در مذاکراتشان با این‌ها می‌گویند شما از پس غزه و حماس برنیامدید چطور ادعا می‌کنید که می‌خواهید به جنگ با ایران بروید؟!

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: استراتژی و راهبردی که صهیونیست‌ها دارند و یک نمونه آن در غزه اجرا شده عبارت از این است که وقتی برتری نظامی نداری باید دیوانه‌وار زیرساخت‌های مردمی و غیرنظامی و خانه‌ها و همه آبادی را نابود کنی! در غزه به اسم اینکه می‌خواهیم حماس را نابود‌ کنیم خط بمباران تنظیم می‌کنند و همه جا را ویران می‌کنند و با نابودی زیرساخت‌ها و با تحت فشار قرار دادن مردم می‌خواهند انتقام شکست‌شان در صحنه نبرد نظامی را بگیرند.

خطیب جمعه بندرانزلی افزودند: نکته دیگر این است که امروزه آمریکا که صحنه‌گردان اصلی صهیونیست‌ها در همه‌جا خصوصاً در جنگ غزه است، با دو پرونده مهم مواجه است که برای انتخابات آینده ریاست جمهوری آمریکا بسیار مهم است، یکی پرونده اکراین است و دیگری پرونده غزه! باید این‌ها را به هر نحوی از این مخمصه‌ای که در آن گرفتار شدند با موفقیت ببندند ولذا در هفته گذشته در سوریه آن حمله تروریستی را توسط داعشی‌ها انجام دادند و حدود ۳۰۰ نفر را کشتند، و در سوریه‌ هم به کنسولگری ما حمله کردند و سرداران عزیز ما را علیرغم همه موانع قانونی بین‌المللی وقیحانه به شهادت رساندند و روزهای گذشته هم در راسک جنایت کردند؛ برای چه؟ برای اینکه هم پای روسیه را در جنگ اکراین با یک تصمیم عجولانه به یک میدانی بکشانند که بهانه پیدا کنند و همه ناتو به روسیه حمله کنند و به تعبیری پرونده اکراین را ببندند، در اینجا هم می‌خواهند جمهوری اسلامی را به خشم بیاورند که وارد میدان معرکه شود.

امام جمعه بندرانزلی تاکید کردند: امروز کسی که در دنیا باشد و نداند منشاء همه تحولات غرب آسیا و جبهه مقاومت، نظام اسلامی است پیدا نمی‌شود و خود صهیونیست‌ها هم بهتر از همه می‌دانند؛ گفت همه آوازه‌ها از شه بود گرچه از حلقوم عبدالله بود! اصل و مبنا و تشکیل و حمایت جبهه مقاومت با جمهوری اسلامی است و مقام معظم رهبری هم صراحتاً اعلام کرده‌اند از فلسطین حمایت می‌کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزودند: صهیونیست‌ها به هیچکدام از اهدافشان دست پیدا نکرده‌اند، خواستند غزه را تصرف کنند نتوانستند، خواستند اسرایشان را آزاد کنند نتوانستند، خواستند مردم غزه را به کوچ اجباری ببرند نتوانستند و آبرویشان در دنیا رفته هم در جنایت‌هایی که کردند هم در ویرانی‌ها و هم در شکستی که خوردند! این رژیمی که این‌همه ادعا داشت از پس یک نیروی جبهه مقاومت که حماس باشد و خود حماس هم اعلام کرده که تاکنون ۳۰ درصد از توانش را در مقابله با صهیونیست‌ها به میدان آورده‌ نتوانسته بر بیاید! چه شکستی از این مفتضحانه‌تر! بنابراین به دنبال این هستند تا جمهوری اسلامی به خشم بیاید و تصمیمی بگیرد که آن‌ها بهانه پیدا کنند که علیه جمهوری اسلامی هم اقدامات مستقیمی داشته باشند.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: روز قدس امسال را درحالی سپری کردیم که جبهه مقاومت در عراق و سوریه و یمن و لبنان سیلی‌‌های محکمی به آمریکایی‌ها زدند و آن‌ها هیچ توان مقابله ندارند و این ضربه‌هایی هم که به آمریکایی‌ها زده شده بسیار سنگین و سخت بوده است.

امام جمعه بندرانزلی افزودند: مردم مسلمان و غیر مسلمان امسال روز قدس را درحالی برگزار کردند که شکست قطعی صهیونیست‌ها در مقابله با حماس برای همه آشکار شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین ادامه دادند: امسال روز قدس درحالی برگزار شد که فرآیند طولانی عادی‌سازی روابط رژیم غاصب صهیونیستی با کشورهای عربی خصوصاً در منطقه ما به طور کلی نابود شد و از بین رفت! سال‌ها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها تلاش‌های مستمری کردند و دیدید که قبل از طوفان‌الاقصی در آخرین قدم عربستان داشت با صهیونیست‌ها روابط خود را عادی‌سازی می‌کرد و این طرح هم به طور کلی احمدلله از بین رفت.

خطیب جمعه بندرانزلی اضافه کردند: در مجامع بین‌المللی و شورای امنیت و حقوق بشر و جاهای دیگر امروز می‌بینید در بین کشورهای دنیا اجماعی به نفع فلسطین و آتش‌بس وجود دارد اگرچه آمریکایی‌ها وتو یا مقابله می‌کنند که این نقطه بسیار مهمی در دستیابی به این آرمان نظام اسلامی یعنی نابودی رژیم جعلی صهیونیستی است.

امام جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: با همه این تفاسیر ما این اقدامات تروریستی خصوصاً حمله اخیر به کنسولگری ایران در سوریه و شرارت‌هایی که در چابهار انجام داده‌اند را به شدت محکوم می‌کنیم و در عین حال از مسئولین می‌خواهیم پاسخ بسیار قاطع و کوبنده‌ای که در مقابله با این جنایت‌ها وعده‌ داده‌اند محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین متذکر شدند: از صبر راهبردی و تصمیمات عاقلانه‌ای که در راس نظام اسلامی در مقابله با این جریاناتی که صهیونیست‌ها به دنبال آن هستند و می‌خواهند پای ایران مستقیماً به این جنگ‌ها باز شود را بسیار مهم می‌دانیم، مبادا برخی در جامعه ما با بیان برخی مطالب درصدد یاس مردم بر بیایند که نظام اسلامی نمی‌تواند جواب بدهد و ما ضعیف هستیم و آن‌ها ترور می‌کنند و جنایت می‌کنند و ما فقط وعده می‌دهیم؛ اولاً ضرباتی که باید زده شود یا جبهه مقاومت انجام خواهد داد و آن‌جاهایی که خود ما باید پاسخ بدهیم پاسخ داده‌ایم اما بیان نمی‌شود اما نکته مهم‌تر این است که ما نمی‌خواهیم بگذاریم دشمن به هدفش برسد! همینقدر که دشمن نتواند نا را به خشم بیاورد تا تصمیم عجولانه بگیریم بدترین ضربه به دشمن است درعین‌حالیکه می‌دانند پاسخ‌ این حماقت‌هایشان را دریافت‌ خواهند کرد ولذا ما منتظر پاسخ قاطع و مناسب در زمان و مکان مناسب هستیم که ان‌شاءالله محقق خواهد شد.

خطیب جمعه بندرانزلی خاطرنشان کردند: در عین حالی که برای پیروزی مسلمانان و مردم مظلوم غزه در این ماه مبارک رمضان هم دعا می‌کنیم و هم کمک مالی برای کمک‌رسانی و تغذیه مردم مظلوم محاصره شده غزه، قاطبه مردم و جوانان عزیز و غیور ما آمادگی اعزام برای مبارزه با صهیونیست‌های غاصب و جنایتکار را دارند و درصورتی که مسئولین اجازه بدهند لشکر محمد(ص) به نبرد مستقیم با صهیونیست‌‌ها خواهند رفت.

امام جمعه بندرانزلی در پایان متذکر شدند: صهیونیست‌ها بدانند از این ترور‌ها و به شهادت رساندن‌ها هیچ پیروزی برایشان حاصل نمی‌شود! اگر قرار بود پیروزی برایشان حاصل شود با شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی حاصل می‌شد، در عین حال در نقطه مقابل روحیه مبارزه و جهاد در جبهه مقاومت و نظام اسلامی و امت مسلمان روز به روز تقویت می‌شود و روز به روز برای مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی مصمم‌تر و آگاه‌تر می‌شوند و ان‌شاءالله به همین زودی‌ها نابودی رژیم غاصب صهیونیستی را به چشم خواهیم دید و در قدس نماز خواهیم خواند.