به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه شهرستان بندرانزلی، حجت الاسلام و المسلمین محمد صادق ایران عقیده در نماز سیاسی و عبادی جمعه این هفته شهرستان بندرانزلی با اشاره به فرارسیدن هفته کرامت و وجود بارگاه نورانی امام رضا(ع) در ایران اسلامی به عنوان حج فقرا اظهار کرد: بزرگترین تاثیر گزاری امام هشتم شیعیان این بود که توانست مبانی فکری و ایمانی و علمی و علوی را در بین مردم ترویج کرده و علم و اگاهی را در بین تشیع افزایش دهد تا جایی که پس از آن کسی شبهه ای در خصوص شیعیان ندارد.

وی با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای هیات دولت افزود: بر اساس فرمایشات مقام  معظم رهبری اولین شرط عبور از مشکلات تهیه نقش راه اقتصادی متناسب با مشکلات و رفع آن ها با قدرت و شجاعت است.

حجت الاسلام ایران عقیده تاکید کرد: مسئولان باید شفاف و صریح با مردم صحبت کرده و  برای جلوگیری از رواج سیاه نمایی ها ، توانایی های موجود را بازگو کنند.

وی با بیان اینکه نباید فاصله ای بین مردم و مسئوان به وجود آید تصریح کرد: خوشبختانه ایران اسلامی دارای استعداد ها و افراد توانمند و متخصصی است که بسیاری از نیاز های کشور را می توان با استفاده از پتانسیل آنها بر طرف کرد .

امام جمعه موقت بندرانزلی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ضرورت برخورد قاطع با متخلفان در زمان مناسب خود و موکول نکردن آن به آینده اظهار کرد: متاسفانه برخی ها دارند از مشکلات اقتصادی موجود در جامعه سوء استفاده می کنند و گرانی در برخی شهرها توجیهی ندارد .

حجت الاسلام و المسلمین ایران عقیده متذکر شد: متاسفانه نبود نظارت درست بر بازار از سوی دستگاه های متولی کنترل بازار از جمله اصناف، تعزیرات حکومتی و صنعت و معدن و تجارت موجب شده برخی ها به خود اجازه دهند اقلام موجود و مورد نیاز مردم را در انبارها احتکار کنند.

وی ایجاد گرانی در کشور را یکی از راهبردهای دشمنان نظام دانست و تاکید کرد: برخی از این گرانی ها از روی بی تدبیری مسئولان اجرایی است و وقتی مسئول خودش از بازار جنس نمی خرد و با مردم مراوده ندارد نمی توان انتظار دیگری از وی داشت.

امام جمعه موقت بندرانزلی با اشاره به وجود گرانی در برخی از شهرهای توریستی استان خصوصا در ایام سفر گفت: دستگاه های نظارتی باید با نظارت دقیق توجه داشته باشند که  نباید اجناس و کالاها به مسافران و گردشگران گران فروخته شده و موجبات نارضایتی های عمومی را فراهم ساخته و اصل نظام رازیر سوال ببریم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به فصل تابستان و گرمای بیش از حد هوا مسئولان مراعات حال مردم را بکنند و در پرداخت قبوض آب و برق در این هوای گرم بیشتر با مردم همراهی داشته باشند و اگر فردی توان پرداخت نداشت برایش تقسیط کنند.