امام جمعه بندرانزلی گفت: اداره تبلیغات اسلامی حسب ضوابط موجود مسئولیت دبیرخانه ی امور مساجد را بر عهده دارد یعنی کلیه ی مصوبات و پیگیری آن ها از طریق دبیرخانه انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی ، حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در جمع هیات امنا و ائمه جماعات مساجد شهرستان با بیان اینکه مسجد و روحانیت در طول تاریخ اسلام مرکز اثرگذاری در جامعه بودند گفت: روحانیت مورد اعتماد مردم بوده و اکنون نیز باید باشد ، ما باید کاری کنیم که مردم اعتقادشان نسبت به مسجد و روحانیت بیشتر شود.

وی به بی تفاوت بودن برخی از روحانیون و تاثیر گذاران نسبت به مسائل پیرامون جامعه اشاره و تصریح کرد: من روحانی نمیتوانم نسبت به مسائل انقلابی بگویم به من چه ؟ از اینکه مسئولیت حقوقی داشته باشیم مسئولیت شرعی داریم و باید در مسائل انقلاب هوشیار باشیم.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه با اشاره به سخنی از امام راحل (ره) که فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد تاکید کرد: باید مراقب باشیم که در بخش های مختلف نظام اسلامی کسی روی کار نیاید که به انقلاب اعتقادی ندارد ، این فرمایش امام (ره) خیلی فراتر از آن چیزی بود که ما فکر میکردیم ما در معنای این جمله خیلی جزئی توجه کرده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین اظهار کرد: امروز تمام مستکبران ، سعی و تلاششان از پا در آوردن نظام اسلامی در عرصه های مختلف است وهدفشان از این اقدامات این است که مردم کشور را نسبت به نظام و در رأس آن روحانیت بدبین کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود ضمن اشاره به مناسب های ملی مذهبی پیش رو نیز افزود: دهه فجر از مناسبت هایی است که باید به آن توجه بیشتری شود و ۹ دی یکی از مناسبت های مهم انقلاب است که جزء اهل فتنه همه آن را قبول دارند.

“اخلاص در کارها خصوصا در امورات مربوط به مسجد” دیگر موضوعی بود که امام جمعه بندرانزلی در دیدار با هیات امنا و ائمه جماعات مسجد شهرستان به آن اشاره و خاطر نشان کرد: در کارهای خیر هر جا که اخلاص نباشد شیطان در آن نفوذ می کند و مانع به ثمر نشستن آن می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در پایان سخنان خود به شرح وظایف ستاد رسیدگی به امور مساجد نیز اشاره و تصریح کرد: تصمیم گیرنده نسبت به کلیه امور مربوط به مساجد اعم از عزل و نصب هیات امنا و جابه جایی ائمه محترم جماعات و فعالیت های مسجد با ستاد رسیدگی به امور مساجد است که با نظر اعضای محترم تصمیم گیری می شود ، اداره تبلیغات اسلامی حسب ضوابط موجود مسئولیت دبیرخانه ی امور مساجد را بر عهده دارد یعنی ابلاغ کلیه ی مصوبات و پیگیری آن ها از طریق دبیرخانه انجام می شود و گزارش عملکرد مساجد باید مستمراً منعکس گردد.

برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی بر روی آن کلیک کنید.