به گزارش روابط عمومی دفتر امام جمعه بندرانزلی، حضرت حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالجواد شمس الدین در مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز شهرستان که در سالن شهید چمران ضمن تبریک سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، دهه ولایت و ایام غدیر، عنوان کرد: در رابطه با غدیر، که نماد ولایت، رشد و تعالی برای انسان هاست از حیث تبین، تبلیغ و بیان آثار و ضرورت های مسئله ولایت و امامت در جامعه بسیار کوتاهی کرده ایم.

امام جمعه بندرانزلی خاطر نشان کرد: ولایت و تبعیت از آن که اساس دیانت و ایمان انسان هاست شاخصه ها و ویژگی هایی دارد، که اگر در فرد یا جامعه ای ظهور و بروز پیدا کند، آن جامعه ولایی است و در غیر اینصورت نقص دارد و باید خودش را رشد دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود: انسان با بررسی شاخصه های ولایت و ولایت پذیری و تبعیت از آن به این نتیجه دست می یابد که یکی از بارز ترین مصادیق این مسئله وجود آزادگان عزیز است.

ایشان با اشاره به اینکه ولایت مداری نیاز به بصیرت و آگاهی فراوان دارد تا انسان بتواند حق را از باطل تشخیص دهد، بیان کرد: علاوه بر بصیرت، محبت و پایبندی به ولایت که متاثر از شناخت انسان می باشد، لازم است که در اینصورت انسان پیرو ولی می شود؛ خیلی ها در طول تاریخ نسبت به جایگاه امامت و ولایت در هر دوره ای و عصری آگاهی داشتند اما دشمنی و عناد کردند.

امام جمعه بندرانزلی با تاکید بر اینکه در راه محبت و اطاعت ولی انسان باید خودش را برای تحمل رنج و سختی ها آماده کند، تشریح کرد: اگر انسانی می خواهد حقیقتا ولایت مدار باشد، باید در کوران آزمایش ها و سختی ها قرار بگیرد؛ با توجه به میزان صبر و تحمل در مقابل مشقت ها و عکس العمل در برابر این مصائب، مشخص می شود آیا حقیقتا ولایت مدار است یا خیر.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: آنچه امروز برای ما بسیار مغتنم و برای شما آزادگان عزیز و خانواده های معزز تان موجب افتخار می باشد، سرافراز بیرون آمدن آزادگان عزیز از کوران مصائب دوران اسارت، رنج ها، شکنجه ها و مشقت ها است.

ایشان ادامه داد: اینکه انسان در غربت و اسارت گاه های دشمن شکنجه های روحی، جسمی و همه ناملایمات را تحمل کند، اما از دین، نظام اسلامی برآمده از خون شهدا، ولایت به عنوان مهمترین رکن نظام الهی و امامت جامعه دست برندارد خیلی کار سخت و آزمایش بزرگی است.

امام جمعه بندرانزلی افزود: البته عموم مردم ما در طول چهل سال انقلاب اسلامی از عهده امتحان های مختلف، رنج ها، مشقت ها، شهادت ها، جانبازی ها، اسارت ها و تحریم ها به فضل پروردگار متعال موفق و سرافراز بیرون آمدند؛ لذا این نظام دوام پیدا کرده و توطئه های دشمنان علیه نظام کارساز نشده است.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین خاطر نشان کرد: انسانِ در تراز، که تعاریفش در همه معارف دینی آمده، انسانی است که با بصیرت، محبت، اطاعت، صبر و پایداری در برابر مشکلات ایستادگی کند و در صراط مستقیم ولایت پیش برود.

ایشان با تاکید بر اینکه ایستادگی و پایداری در مقابل سختی ها و شدائد زندگی باید تا آخرین لحظه عمر مستمر باشد، عنوان کرد: ایستادگی و عدم پشیمانی در این راه بسیار حائز اهمیت است، و انسانی پرونده اش ختم به خیر و سعادت می شود که این ویژگی ها را تا اخرین لحظه عمر در خودش حفظ کند.

امام جمعه بندرانزلی در پایان اظهار کرد: ان شاءالله خداوند متعال به شما آزادگان سرافراز و خانواده های معززتان توفیق عنایت کند تا در مسیر دین، انقلاب و دفاع از اسلام و ولایت اهل بیت(علیهم السلام) ثبات قدم داشته باشید و دیگران را نیز به این مهم دعوت و توصیه کنید، همچنین جامعه ما صبر و استقامت را از وجود شما درس بگیرد.